Ga naar inhoud

aerotwin ruitenwissers


p.boom

Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...
mijn aerotwin ruitenwissers worden besteld, heb ik voor mijn achterraam ook een nieuwe motor nodig??

 

Nope. Past gewoon erop

 

Dat ligt eraan of de ruststand van de wisser links(bestuurder) of rechts is.

Rechts niet, links wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Steert,

Waar moet je bestelnrs. van hebben?

In Appelscha zit een knaap die AeroTwins verkoopt. Heb ik hem krek besteld.

Ik heb trouwens een Type-4-wissermotor op de 3B. Wisser ligt dus rechts. Als de wisser binnen is, plaats ik wel een foto.

 

Deze info heb ik nog van Jee:

1J6 955 711 G Wischermotor, Ruhestellung rechts

7E0 955 425 Wischerblatt (vom T5, siehe Umbauanleitung)

6Q6 955 435 B Kappe f. Waschdüse

6Q6 955 707 C Wischerarm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een T5 wisserblad gemonteerd, MAAARRRRRR ben daar helaas niet tevreden over en ga over naar een Golf wisserblad. De T5 wist nl (bij mij) niet goed in het midden gedeelte; te weinig druk van de (kleinere) Polo-arm waarschijnlijk.

 

In den beginne had ik geen problemen, maar wel na een paar maanden. Ruit en wisserblad reinigen had/heeft geen effect. Hebben hier meer mensen last van?

 

NB/ Ik vraag mij af hoe groot het wisserblad van de 3C is. Het T5 wisserblad wist ook een gedeelte van de achterruit "ver" boven het remlicht en het Golf-blad komt er juist onder, dus zoals het hoort. Aan de zijkanten is het verschil in gezichtsveld tussen de 2 bladen natuurlijk wel verschillend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn ruitenwissermotor zelf omgebouwd naar Re-liggend; wel even wat werk, maar is goed te doen en bespaart je bovendien flink wat €€€. Re liggend; dus dat kan het probleem niet zijn/geven met mijn T5 wisserblad.

 

 

Voor ombouw zie: http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic ... 11&start=0

 

Ik schreef hierover al eens:

 

Verslag:

- ACHTERKLEPBEKLEDING: er afhalen viel vies tegen. Je krijgt de neiging om een platte schroevendraaier te gebruiken om de bekleding "los te wippen", maar dan beschadig je de verf van de klep (ja, door schade en schande word je wijs) Autobekledingwipper/tang gebruikt, maar er moet wel een doek om de "bekken" anders beschadig je de verf alsnog (Ja, weer door schade etc.....) De klemmen onder het raam kan je het beste loswrikken met een lange platte schroevendraaier tussen klem en achterklep (als je de onderzijde van de bekleding al losgemaakt hebt). Daar waar de klepbekleding overgaat in de bekleding om het raam( daar zitten de 2 te verwijderen parkers) moet je oppassen: het zit in elkaar gehaakt; richting onderkant achterklep "afschuiven".

 

-RUITENWISSERMOTOR demontage: Bij het verwijderen van de wisserarmas er op letten dat er een dunne O-ring zit onder het plastic dopje/kapje aan de buitenzijde van de wisseras (onder de schroefdraad v.d wisserarm). "Het ruitensproeiertje op/in de wisserarmas heeft ook een miniscuul O-ringetje dat je zo kwijt bent.

- Sleepcontact-ring is gemakkelijk/beter te verwijderen van het tandwiel door aan de andere kant (van het tandwiel) de pennen (waarmee de ring IN het tandwiel is geklemd) met een schroenvendraaiertje uit de gaatjes te drukken. Als je het sleepcontact probeert op te wippen van het tandwiel, dan verbuig je die ring gemakkelijk. Met de Dremel en een highspeed freesje, van +/- 6mm doorsnede, is de verhogng in het tandwiel goed te verwijderen; neem je een kleiner freesje, dan raak/beschadig je gemakkelijk de getande rand, omdat het weg te frezen gedeelte dieper ligt dan genoemde rand. Met een klein hs-freesje van 3mm is het gleufje voor het lipje gemakkelijk in te frezen.

 

De te boren gaatjes meten net geen 3 mm en moet je een 2.5mm boorje gebruiken en wat "uitlubberen"(liever een 2.8mm gebruiken, maar die heb je meestal niet in je eigen boren voorraad. Let goed op de locatie en de kleine diepte(!) van het te boren gaatje aan de rand van het buitenste (kleinere) van de 2 asgaten in het tandwiel. De pen die daar dan in moet, moet tot op 1-1 1/2 mm van het sleepcontact afgekort/geknipt worden, anders past de as er niet meer geheel in. Je kan, zoals op de Duitse site, ook het gehele pennetje verwijderen, dan hoef je ook niets te boren daar aan de rand van het asgat. Ik heb dat ondiepe gaatje wel geboord en wat ( Bison 2 compo Polyurethaan- had ik nog) lijm onder het sleepcontact aldaar gedaan. (Wel klem erop plaatsen, want die lijm zet wat uit bij het verharden; anders zou het sleepcontanct daar omhoog gedrukt worden).

 

De op te vullen ruimte in de opening van het sleepcontact, heb ik ook met die Bison PU-lijm gedaan.Eerst de lijm op het tandwiel en dan het sleepcontact er op plaatsen en goed aandrukken (of met een tang indrukken, zoals ik gedaan heb) Na een uur of twee, kan je de "uitpuilende" lijm nog gemakkelijk met een Stanley-mes wegsnijden; let er wel op dat je dat mes over beide zijden van het sleepcontact laat "lopen", dan weet je zeker dat het op hetzelfde niveau blijft als van dat contact. Jammer dat die lijm 24uur moet uitharden!. Ik heb de gehele ring daarna spiegelglad gepolijst met..Ja, weer die Dremel. (Geweldig apparaat; zou hem voor geen goud willen missen)

 

E.e.a flink in het vet gezet en weer gemonteerd. ENNNNNN hij werkte perfect

 

Moraal ven het verhaal: Als je precies werkt en dat is een MUST hier, dan heb je m.i. toch maar 3/4-1 uur (!) nodig om die motor te veranderen. Ik heb er langer over gedaan; de meeste tijd zat hem in het uitzoeken hoe alles zit/zat; ook met die O-ringetjes (die eruit gevallen waren) ed.

 

Ik heb er in ieder geval € 117 mee uitgespaard. De hele set Aerotwins, voor/achter, kostte mij €125 (VW-dealer-zonder korting)

 

Laat je absoluut NIET afschrikken door mijn verhaal. Jammergenoeg heb ik geen foto's, maar als IK het kan, dan kan JIJ het ZEKER ook Succes.

 

Natuurlijk kan je voor verdere info/hulp hierbij/vragen bij mij terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden