Ga naar inhoud
  • 0

Ombouw van MCD -> MFD, Hij zit erin!


Dimitri-Turbo

Vraag

Ik wil straks mijn MCD navigatie eruit halen en hiervoor terug een MFD (grootbeeld) navigatie. Is dit een kwestie van apparaat eruit, loskoppelen mfd er in aansluiten en het werkt? of moeten er dan extra draden worden getrokken? oid?

MCD die er nu inzit werkt icm met de boordcomputer maar dat zullen de mensen die er verstand van hebben wel weten dus daar hoef ik geen extra draden ed voor te maken.

 

bijvoorbaat mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

van mcd naar mfd is eenvoudig bij type d. de oudere types a,b, of c zijn non dx en die zou ik niet meer inbouwen, de kaarten worden niet meer ondersteund door teleatlas.

de rode plug gaat eruit en er wordt een 26 polige siemens plug (de dealer heeft hem) toegepast. zie schema op bijlage.

de rest is het zelfde

alleen bij type d werkt de fis op de boardcomputer (de pijlen op het dashboard schermpje), bij type g werkt deze niet. (de groene plug), dus je kan beter een type d dan een type g hebben volgens mij dan...

 

succes

MCD_vers_MFD.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Typ :shock: e D heeft het zelfde scherm als type G. het verschil zit inderdaad in het scherm op het dashboard. ik ben erg gewend om op de dashboard pijlen te rijden vanaf ik de mcd had. bij type G moet je ook nog een TMC box aansluiten hiervoor en daar heb je verder weinig aan.

je kunt voordat geld beter een multimedia adapter kopen en daar je ipod aanhangen, want deze mfd 's spelen geen audio cd's.

ja kan dan onderweg naar fimpjes via je ipod kijken, dat heeft meer nut dan tmc vind ik...

voor 85 euri heb je al zo'n adapter.

bedenk wel dat de mfd 's na 4-5 jaar een versleten loopwerk hebben en dat kan wat kosten met zich meebrengen.

koop geen type A,B of C want die werken met het non DX systeem en dat is wel erg achterhaald.

Als er MFD achter Volkswagen Navigation System staat heb je minmaal een type D met DX systeem.

 

succes

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een scherm op het dashboard en daar wil ik straks ook gewoon mijn navigatie vanaf kunnen zien.. Dus heb ik dan een G-versie nodig incl. TMC box? Kan ik de TMC box niet gewoon achterwege laten of heb je deze perse nodig?

 

Wil het project namelijk doorgaan zetten en tot ombouwen overgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden