Ga naar inhoud
  • 0

achterrem loopt aan


Hendymen

Vraag

Sinds kort loopt de achterrem van mijn Variant iets aan. Metname bij het achteruitrijden hoor ik hem af en toe schuren/schrapen :? . Ik heb zelf het vermoeden dat de blokjes iets aanlopen of niet terugkomen.

Vanmiddag even de krik eronder gezet om te kijken of de boel niet helemaal is vastgelopen. Dit was echter niet zo, wel hoor je hem duidelijk aanlopen. Is dit eenvoudig zelf op te lossen?

Het verwonderlijke is wel dat 500km geleden zijn de remmen losgehaald, althans volgens de garage waar ik hem toen gekocht heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik hoorde vanmorgen bij het achteruit rijden (na 2 dagen stilstaan) ook heel kort een schurend geluid rechtsachter.... en soms bij het zachtjes remmen lijkt de rem rechtsachter een beetje te piepen. Ben ook benieuwd waar die geleide bussen zitten. Zo uit m'n hoofd zijn mijn remblokken achter een jaar geleden vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achterrem repareren, schijfrem

 

Benodigde speciale gereedschappen, apparaten en hulpmiddelen

 Momentsleutel -V.A.G 1331-

 Momentsleutel -V.A.G 1332-

 Momentsleutel -V.A.G 1410-

 Rempedaaldrukker -V.A.G 1869/2-

 

 

 

 

Achterrem met automatische nastelling

 

1 - zeskantbout, zelfborgend, 35 Nm

 vervangen

 bij het los- en vastdraaien bij geleidingsbout tegenhouden

2 - remzadel

 remslang niet losschroeven bij het vervangen van de remblokken

Uitbouwen:

– Remblokken → nr. uitbouwen → Subhoofdstuk

 

– Rempedaaldrukker -V.A.G 1869/2- plaatsen.

– Remslang → nr. van remzadel losschroeven

 

Inbouwen:

– Remblokken → nr. inbouwen → Subhoofdstuk

 

– Remslang → nr. aan remzadel vastschroeven.

 

– Rempedaaldrukker -V.A.G 1869/2- verwijderen

– Remsysteem ontluchten → Subhoofdstuk.

 

 na reparatiewerkzaamheden of vervanging moet eerst de handremkabel worden afgesteld

 handrem afstellen → Subhoofdstuk

 

 repareren → Subhoofdstuk

 

3 - remblokken

 dikte 12 mm

 sllijtagegrens: 7 mm inclusief grondplaat

 dikte controleren → Brochure36

 

 altijd per as vervangen

 uit- en inbouwen → Subhoofdstuk

 

4 - remschijf

 inwendig geventileerde remschijf: Ø 269 mm

 remschijfdikte: 22 mm

 slijtagegrens: 20 mm

 altijd per as vervangen

 voor het uitbouwen eerst remzadel verwijderen

5 - inbusbout, 95 Nm

6 - remblokhouder met geleidingsbouten en afdichthulzen

 wordt samen met geleidingsbouten die voldoende met vet zijn ingesmeerd als één onderdeel geleverd

 bij beschadigingen aan de afdichthulzen of aan de geleidingsbouten reparatieset inbouwen. bijgeleverd vetkussen voor het vetten van de geleidingsbouten gebruiken

7 - remslang/remleiding

 met banjobout en afdichtringen

 aantrekmoment van banjobout aan remzadel 45 Nm

 remslang niet losschroeven bij het vervangen van de remblokken

post-3191-1423822500,5452_thumb.png

post-3191-1423822500,6077_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden