Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft tips 1.8T 1996


laker

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

135 dkm voor een '96 is niet veel, vooral de eerste types Passat 3B is het opletten geblazen met de voorophanging, check of deze is nagekeken door VW, er was/is een terugroepactie.

 

Wanneer is de distributieriem vervangen, waterpomp etc? Maak zeker een proefrit en neem eventueel een deskundige mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo,

 

Ik ga maandag voor een 1.8t kijken met 135.000 km op de teller.

Wie kan me een aantal tips geven om op te letten bij dit type.

Alvast reuze bedankt! :wink:

Een hopelijk nieuwe passatrijder!!!!

 

Wat een enorm lage stand voor zo'n oude auto... is deze geïmporteerd fozo... k wist niet dat ze in 96 al in NL liepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is wel heeeel laag ja. Mijn '99 heeft slechts 233233 km inmiddels. Dus als ik de mijne al van '96 had gehad is dat bijna 4 ton.....

En zóveel rij ik nou ook weer niet vind ik.

 

Maar goed, waar op te letten inderdaad die draagarmen. Bij mij zijn ze wel vervangen maar de linker 'tokt' nog wel eens.

 

Voor de rest: motor is het belangrijkste, de rest zit wel goed al moet je natuurlijk wel het gebruikelijke controleren (remmen, leidingen, verbindingen etc)

 

Ik zou er zeker onder kijken en zoeken naar schade, maar ook de KM stand nagaan en de historie opvragen bij een vw dealer, die dingen staan in de computer en met zo'n stand plus een verhaal over een ouder echtpaar oid zou een dealer historie logisch zijn.

 

succes, als het een goeie is, dan heb je er een heerlijke auto aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij staat bij een benzdealer te koop en en zit een nieuwe tuv op, mischien een tweede auto geweest.

Denk dat het goed is

 

..Pas toch op hiermee, een TUV is niet meer dan een duitse APK en we weten allemaal dat dat geen enkele garantie geeft!

Beter de anwb of dekra voor een keuring inschakelen.

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden