Ga naar inhoud

Advies aankoop Sportline uit 2004


forsurh

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Even gezocht op het forum maar dit lijkt me de juiste plaats om de vraag te stellen....

 

Ik ben nu in het bezit van een 74kw/100pk Sportline uit 4-2002. Deze heeft 130.000 gelopen.

 

Nu kan ik kopen een Sportline van 10-2004 met 143000. Deze heeft iets meer kilometers, maar is wel jonger en nog eens 96kw/130pk 6-bak.

 

Wat mag er volgens jullie bijbetaald worden? De prijs staat op 16.900...

 

Die van mij is overigens wel gespoten, zij het netjes....

 

Tuurlijk heb ik hier ook een mening over, maar wat visie kan geen kwaad lijkt me.... :wink:

post-3122-1423822446,189_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil in kilometers vindt ik niet zo spannend.

Zou meer kijken of je er in luxe op vooruit gaat.

Zal wel niet zoveel zijn, want het zijn allebei sportline's

 

30 PK meer en 6-bak zijn wel interessante voordelen.

 

En wellicht heeft die van 2004 wel de nieuwe buitenspiegels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is in z'n geheel gespoten.

 

Daar ben ik pas later achter gekomen, waarschijnlijk een schade auto. Maar wel netjes gebeurd.

 

Is verder geen historie van. Pas vanaf 93000km. Nu na een jaar komen er toch wel wat mankementen...

 

Die van 2004 heeft inderdaad de knipperlichten in de spiegels en Xenon

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat je er bij wil doen maar ik denk toch dat ze zo,n 3000/3500 euro toe vragen

 

je weet wel 2 jaar jonger 6 bakkie 130 pk, mooie gangbare kleur blablabla

je moet voor je eigen even een streep trekken, goed kijken naar de extra,s ten opzichte van je eigen auto, is de auto helemaal strak en deuk en krasvrij,en is je eigen auto dat ook

 

als je het met 2000 euro af kan, en de kleur, en de uitvoering, plus de staat van de auto staat je aan dan denk ik dat je een redelijke deal hebt

maar meestal vragen ze de hoofdprijs

 

laat het even horen wat ze toevragen, ik ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere auto is altijd wel mooi, je hebt dan een nieuwe type met chrom lijsten en nw. spiegels.

Maar is altijd de vraag hoe pakt ie uit.

En van je eigen wagen weet je hoe die is.

 

En denk ook dat het voor de garage niet zo aantrekkelijk is, betreffelijk twee jaar verschil.

Dus vragen ze denk ik wel een behoorlijke bijbetaling.

 

Dus chippie in je eigen, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal vragen: wat voor mankementen? Waaraan kun je zien dat de auto geheel :shock: overgespoten is?

 

Ik heb net even op de Autoweek site gekeken (voor wat het waard is) en de waarde bepaald van een 2002 sportline met 130.000 km, dan kom je inkoop uit op 11.000 eurie. Ik geloof er niets van dat je tussen de 2000 en 3500 moet bijbetalen. Ik denk dat je minimaal 4500 moet bijbetalen.

 

Dan is de vraag of je dat ervoor over hebt......

 

Deel met ons eens even jouw mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

 

zal even wat specifieker zijn;

 

Deze auto is gespoten, gezien de plakranden bij:

 

Voorruit,achterdeuren en motorkap. Tevens is de bumper opnieuw gespoten. Plakranden onder de koplampen. Jaja, dat is me niet eerder opgevallen :( heb hem nu 8 maanden in bezit.

 

Mankement; lekt steeds een beetje olie in de buurt van de intercooler?? Ligt elke ochtend wel een drup onder

 

Jankende stuurbekrachtiging

 

Zit een nieuwe carterpan onder (schade van voor?)

 

Inmiddels is de accu vervangen, stuurhoeksensor, deur aan de bestuurderskant lijkt een beetje te hangen. Tja, je gaat dan steeds meer zien, of zie je dan spoken?

 

Dus dit roept nu wat vraagtekens op. Gezien de uiterlijke staat van de auto, en een smetteloos interieur, was me een beetje zand in de ogen gestrooid. (Door de auto dan...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hhmmm

 

dit alles gelezen te hebben schroef ik het bedrag wat je er bij moet omhoog naar 4500/5000 euro

 

als ze een stuurbekrachtiging horen janken en zien dat een auto volledig overgespoten is zijn ze niet mals met het geld wat je er bij moet

 

advies: ga er heen als het regend, zien ze ook niet zo veel

 

die olielekkage kan nog wel eens van je egr klep vandaan komen, of zit ie al dicht :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op! Je laat je toch geen 2e keer zand in de ogen strooien? :wink:

 

Laat inderdaad even bezinken, ga dan nog een keer kijken, dan kijk je toch anders dan de eerste keer dat je de auto ziet. Het is net als met het kopen van een huis.

 

Is tie ondertussen verkocht? Probleem opgelost. Er komen genoeg leuke auto's op de markt.

 

Laat eens een goede garage naar je auto kijken en vraag hun mening over evt reparatie e.d. Dan kun je die 4-5k ook besteden aan chippen en heel wat reparaties. En als je wilt ook aan nieuwe spiegels en xenon. Met 130k op de teller kun je nog heel wat jaren vooruit. De mijne staat nu op 320k......en er zijn er genoeg met nog meer......

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij een universele garage en 1jr garantie. Een voor mij wel bekend adres. wel safe dus...

 

Navigatie zit inderdaad in de radio.

 

Ga morgen even een uitgebreid testritje maken. Even volledig doorlichten :)

 

Leren stuur en versnllingspook... voor de rest niet.

 

Historie is overigens bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Even gezocht op het forum maar dit lijkt me de juiste plaats om de vraag te stellen....

 

Ik ben nu in het bezit van een 74kw/100pk Sportline uit 4-2002. Deze heeft 130.000 gelopen.

 

Nu kan ik kopen een Sportline van 10-2004 met 143000. Deze heeft iets meer kilometers, maar is wel jonger en nog eens 96kw/130pk 6-bak.

 

Wat mag er volgens jullie bijbetaald worden? De prijs staat op 16.900...

 

Die van mij is overigens wel gespoten, zij het netjes....

 

Tuurlijk heb ik hier ook een mening over, maar wat visie kan geen kwaad lijkt me.... :wink:

 

Ter indicatie,

 

Ik betaalde 1 mnd gelden € 15.800(zonder inruil) voor:

Geen garatntie zo meenemen, check de onderstaande link:

http://www.autoeuro.nl/

 

 

Passat 96kw Highline

Bwj: 2004

138.400 km

Alle boekjes en rekeningen aanwezig

Volledig leer interieur, met verwarming

Alle optie's die voor de rest bij de highline behoren.

 

5000km geleden nieuwe distributie, en grote beurt incl. remolie verversing

Nw APK bij aflevering!

Auto's die daar staan ex lease en niet ouder dan 4 jaar :!: Ik ben er zeer netjes geholpen en ben zeer content met de voiture 8)

 

later

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk, normale onderhoudskosten ok. Maar niet allerlei buitensporige dingen. Ik heb een Bora gereden van 90pk van 2000 - 2006. Het enige wat er ooit extra aan gebeurd is, is een nieuw wiellager. Maarja als je van 42000km tot 235000km hiermee rijdt vindt ik dat normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden