Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst (aangepast)

Goedenavond,

Ik ben sinds 1,5 week trotse bezitter van een passat variant gte uit 2021. Daarbij doe ik thuis laden via het stopcontact

Hetgeen dat ik vreemd vind is het laden en de actie radius wanneer ik hem volledig heb opgeladen.

Ik hoor andere zeggen dat het koude weer invloed heeft op de actieradius en dat het ‘normaal’ is dat elektrisch bereik met deze temperaturen maar 32-35km is. Waar ik dan dus zelf twijfel bij krijg is de oplaadtijd en hetgeen dat er aan kwh laden bij komt kijken. Ik gebruik een p1 meter waardoor ik per uur/ dag en ook realtime kan zien wat er verbruikt is, en dat is elke keer als volgt:
Laadtijd: 3:30/4 uur met rijbereik: 32-35km
Kw: 2400/2500

Dat betekent dus minus wat verlies dat minder dan 10kwh naar de accus gaat. Ik heb de facelift versie waar dan weer een 13.3kwh accu in zou moeten zitten. Dus waarom stopt het laden dan en waarom gebruikt hij de overige 3+ kwh niet?

Ik lees ook overal dat deze facelift versie aan de stekker via het stopcontact 5:30 uur nodig heeft en na 4 uur slaat hij bij mij gewoon af als in “vol”
Ook al laat ik hem vervolgens de hele nacht nog hangen dan komt er niks meer bij.

Kan iemand dit verklaren?

Ik kan zelf nergens in de auto iets over de SOH van de accus terugvinden maar het lijkt mij ook een absurde degradatie.

Alvast bedankt!

aangepast door Dennis88
  • Dennis88 changed the title to Laadvraag Passat GTE 8.5
Geplaatst

Wat heb je in de laadmanager van de wagen ingesteld als maximaal laadpercentage ?
Uit mijn hoofd: bovenste laadgrens. En niet alle (laad)instellingen zitten in 1 menu.

Geplaatst
2 hours ago, Petroman said:

Wat heb je in de laadmanager van de wagen ingesteld als maximaal laadpercentage ?
Uit mijn hoofd: bovenste laadgrens. En niet alle (laad)instellingen zitten in 1 menu.

Ik heb alleen deze opties vwbt het laden:

image.thumb.jpeg.ca7d8ddbb1aa63fbfa0f0252684fc7c1.jpeg

En de onderste acculaadgrens staat op 20%

Geplaatst

Zet die eens op 0.
Volgens mij laad ie dan tot 20%. Of eigenlijk 80% en doet ie de laatste 20% net voor het wegrijdtijdstip.
Ik heb er een hele tijd mee zitten stoeien voordat alles klopte. Was niet echt logisch vanuit gebruikers standpunt.

Geplaatst (aangepast)

Ga ik zodra die weer leeg is zeker proberen. Ter test vanmiddag de auto aan een openbare laadpaal gehangen en ook daar gaat met een actieradius van 6 ook maar 9.3kwh in. Dus het is iniedergeval uitgesloten dat het aan de lader thuis ligt.

Ik heb online nog een handleiding gevonden met uitleg over de functie:

IMG_1704.png

aangepast door Dennis88
Geplaatst

Als je trouwens de verwarming op 20 graden hebt staan, zal de actieradius ook een stuk kleiner zijn en heb je niet eens 100 procent vermogen beschikbaar voor het rijden. Zet je de temperatuur op lo, of de kachel uit, dan gaan beide waarden omhoog.

Geplaatst

Dank allen voor jullie reactie(s).
Ik ben er nog niet uit maar ik denk dat wat ik zelf verwacht niet klopt.

Als ik b.v. de PHEV van mijn maat erbij pak dan heeft hij met zijn cupra sportstourer aan de laadpaal steeds 10/10.5kwh.

Dat klopt als ik deze cijfers erbij pak;

image.png.83c4e9fc3cfa1fe08aa30e1d7401fee7.png
Dat is +/- 80% netto accu capaciteit.

Dat zou betekenen dat dit eveneens voor de GTE ook betekent dat er van 13,3 kWh bruto netto 10,6 kWh overblijft.
Dit zou dan ook hetgeen dat +/- bij een lege accu het laadbare deel zou moeten zijn.

image.png.ebbba0ceffdd8098dd4e6f8c8c53d9c5.png

Bij het volgende moment dat die helemaal leeg is ga ik kijken of in de buurt kom van de 10,6 kWh.

Ook dit geeft iemand op de site van autoweek aan;

Zover ik het heb uitgevogeld is de accu waarmee je elektrisch rijdt 10Kw en een beetje.
De 3kw die je dan overhoudt is voor hybride rijden.

Als de accu namelijk leeg is kan je nog wel elektrisch rijden alleen maar met gematigde snelheid.
Ik denk dat daar die 3 KW blijft.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaring(en).

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden