Dennis88 Geplaatst 31 januari Rapporteer Geplaatst 31 januari (aangepast) Goedenavond, Ik ben sinds 1,5 week trotse bezitter van een passat variant gte uit 2021. Daarbij doe ik thuis laden via het stopcontact Hetgeen dat ik vreemd vind is het laden en de actie radius wanneer ik hem volledig heb opgeladen. Ik hoor andere zeggen dat het koude weer invloed heeft op de actieradius en dat het ‘normaal’ is dat elektrisch bereik met deze temperaturen maar 32-35km is. Waar ik dan dus zelf twijfel bij krijg is de oplaadtijd en hetgeen dat er aan kwh laden bij komt kijken. Ik gebruik een p1 meter waardoor ik per uur/ dag en ook realtime kan zien wat er verbruikt is, en dat is elke keer als volgt: Laadtijd: 3:30/4 uur met rijbereik: 32-35km Kw: 2400/2500 Dat betekent dus minus wat verlies dat minder dan 10kwh naar de accus gaat. Ik heb de facelift versie waar dan weer een 13.3kwh accu in zou moeten zitten. Dus waarom stopt het laden dan en waarom gebruikt hij de overige 3+ kwh niet? Ik lees ook overal dat deze facelift versie aan de stekker via het stopcontact 5:30 uur nodig heeft en na 4 uur slaat hij bij mij gewoon af als in “vol” Ook al laat ik hem vervolgens de hele nacht nog hangen dan komt er niks meer bij. Kan iemand dit verklaren? Ik kan zelf nergens in de auto iets over de SOH van de accus terugvinden maar het lijkt mij ook een absurde degradatie. Alvast bedankt! 31 januari aangepast door Dennis88
Petroman Geplaatst 1 februari Rapporteer Geplaatst 1 februari Wat heb je in de laadmanager van de wagen ingesteld als maximaal laadpercentage ? Uit mijn hoofd: bovenste laadgrens. En niet alle (laad)instellingen zitten in 1 menu.
Dennis88 Geplaatst 1 februari Auteur Rapporteer Geplaatst 1 februari Op 1-2-2025 om 10:37, Petroman zei: Wat heb je in de laadmanager van de wagen ingesteld als maximaal laadpercentage ? Uit mijn hoofd: bovenste laadgrens. En niet alle (laad)instellingen zitten in 1 menu. Expand Ik heb alleen deze opties vwbt het laden: En de onderste acculaadgrens staat op 20%
Petroman Geplaatst 1 februari Rapporteer Geplaatst 1 februari Zet die eens op 0. Volgens mij laad ie dan tot 20%. Of eigenlijk 80% en doet ie de laatste 20% net voor het wegrijdtijdstip. Ik heb er een hele tijd mee zitten stoeien voordat alles klopte. Was niet echt logisch vanuit gebruikers standpunt.
Dennis88 Geplaatst 1 februari Auteur Rapporteer Geplaatst 1 februari (aangepast) Ga ik zodra die weer leeg is zeker proberen. Ter test vanmiddag de auto aan een openbare laadpaal gehangen en ook daar gaat met een actieradius van 6 ook maar 9.3kwh in. Dus het is iniedergeval uitgesloten dat het aan de lader thuis ligt. Ik heb online nog een handleiding gevonden met uitleg over de functie: 1 februari aangepast door Dennis88
jakenl Geplaatst 3 februari Rapporteer Geplaatst 3 februari Als je trouwens de verwarming op 20 graden hebt staan, zal de actieradius ook een stuk kleiner zijn en heb je niet eens 100 procent vermogen beschikbaar voor het rijden. Zet je de temperatuur op lo, of de kachel uit, dan gaan beide waarden omhoog.
Dennis88 Geplaatst 4 februari Auteur Rapporteer Geplaatst 4 februari Dank allen voor jullie reactie(s). Ik ben er nog niet uit maar ik denk dat wat ik zelf verwacht niet klopt. Als ik b.v. de PHEV van mijn maat erbij pak dan heeft hij met zijn cupra sportstourer aan de laadpaal steeds 10/10.5kwh. Dat klopt als ik deze cijfers erbij pak; Dat is +/- 80% netto accu capaciteit. Dat zou betekenen dat dit eveneens voor de GTE ook betekent dat er van 13,3 kWh bruto netto 10,6 kWh overblijft. Dit zou dan ook hetgeen dat +/- bij een lege accu het laadbare deel zou moeten zijn. Bij het volgende moment dat die helemaal leeg is ga ik kijken of in de buurt kom van de 10,6 kWh. Ook dit geeft iemand op de site van autoweek aan; Zover ik het heb uitgevogeld is de accu waarmee je elektrisch rijdt 10Kw en een beetje. De 3kw die je dan overhoudt is voor hybride rijden. Als de accu namelijk leeg is kan je nog wel elektrisch rijden alleen maar met gematigde snelheid. Ik denk dat daar die 3 KW blijft. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaring(en).
Roy_01 Geplaatst 4 februari Rapporteer Geplaatst 4 februari Het verschil tussen bruto en netto accu capaciteit is de buffer. https://evkx.net/technology/battery/buffer/ 1
Jim78 Geplaatst 28 mei Rapporteer Geplaatst 28 mei Dag allen was hierop al een oplossing gekomenWat nu beste instelling o.a. is zodat het maximaal zal laden ?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
bert111 Geplaatst 29 mei Rapporteer Geplaatst 29 mei Op 31-1-2025 om 20:05, Dennis88 zei: Goedenavond, Ik lees ook overal dat deze facelift versie aan de stekker via het stopcontact 5:30 uur nodig heeft en na 4 uur slaat hij bij mij gewoon af als in “vol” Alvast bedankt! Expand als die van mij bijna nieuw was duurde het ook 4-5h aan het stopcontact om hem vol te hebben , nu bijna 100000 km duurt het 8h .... passat variant 12/2019 gte
Jim78 Geplaatst 29 mei Rapporteer Geplaatst 29 mei Gaat mij erom dat het stood bij 40km en sheet dat het 100% geladen is. Terwijl het buiten ruim 16 graden is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Petroman Geplaatst 29 mei Rapporteer Geplaatst 29 mei (aangepast) Op 29-5-2025 om 09:05, Jim78 zei: Gaat mij erom dat het stood bij 40km en sheet dat het 100% geladen is. Expand ???? Alle accu's hebben een ondergrens aan vermogen dat er in blijft om beschadiging te voorkomen. Dus heb je bv een 10kWh accu dan gaat daar nooit 10kW in of uit. Thuisaccu's hebben bv vaak 10% als ondergrens. Dus 10% blijft altijd onbereikbaar, lees "verlies". Je benzinetank rijdt je ook niet leeg. Normaal gesproken. Doe je dat wel dan krijg je problemen. Hoeft niet maar de kans is wel 90%plus. 29 mei aangepast door Petroman
Jim78 Geplaatst 29 mei Rapporteer Geplaatst 29 mei Snap ikHet volgende: is dat ik al hiervoor een Passat GTE 2016 heb gehad wat zogenaamd volgens fabrikant een actieradius zou hebben van 50km. Tuurlijk is dat in praktijk anders afhankelijk van weer. Zoals in de koude winterdagen geeft het bij volgeladen max 30 bv aan. Nu was ik door omstandigheden genoodzaakt om een facelift te halen welke volgens fabrikant 55-60km zou moeten halen, tuurlijk onrealistisch Echter mijn GTE 2016 gaf afgelopen dagen zelfs meer aan dan de nieuwe facelift Met deze temperaturen, circa 16 graden geeft het max 40 km aan. Het stopt dan ook. Ik zie dat het laden uitstaat. Ik vroeg mij af wat hebben jullie bij de instellingen staan om toch het maximale laadvermogen eruit te halen. Mocht er toch iets met de auto zijn dan kan ik dit tijdig tijdens garantie periode aangeven. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Richardus Geplaatst 29 mei Rapporteer Geplaatst 29 mei Ik heb vorige week de dik 40 al zien staan, en heb mijn woon-werk ook gedaan met nog 5 km over. Van de winter kwam ik minstens 5 te kort. "Onderste laadgrens 30%", geen idee waarom, heeft altijd zo gestaan. Mijn GTE is van 2021. Ik laad normaal gesproken "gereduceerd" en dan doet ie er vanaf leeg 8 uur over. (1,44 kW):
Petroman Geplaatst 29 mei Rapporteer Geplaatst 29 mei Op 29-5-2025 om 09:52, Jim78 zei: Nu was ik door omstandigheden genoodzaakt om een facelift te halen welke volgens fabrikant 55-60km zou moeten halen, tuurlijk onrealistisch Expand Tsja maakt het dan uit wat wij als andere gebruikers ingesteld hebben? Als jij zwart op wit deze getallen hebt gekregen dan zou ik rapido gaan reclameren. Ik denk dat er te veel parameters zijn die een goed vergelijk of instellingen lastig maken. Laadstroom gereduceerd en 30% is er al een van. Klimatiseren een andere. Laadstroom zegt, mi, alleen iets over stroom door de kabel, niet hoeveel. Aantal km mogelijk was dacht ik afgestemd op recentelijk rijgedrag. En zo zullen er nog wel wat parameters zijn.
Jim78 Geplaatst 29 mei Rapporteer Geplaatst 29 mei Alle instellingen zijn een poging waard. Kunnen alleen maar van elkaar leren. ThnxVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dennis88 Geplaatst 30 mei Auteur Rapporteer Geplaatst 30 mei Op dit moment staat het gemiddeld genomen na volledig opladen 4,5a5 uur op een radius van 40-43km rijbereik en dat is ook hetgeen dat ik met alleen elektrisch rijden behaal. Daarvoor moet ik dan wel echt mijn best doen qua rijstijl waardoor ik gemiddeld op 20-22kwh op 100km verbruik. Met het accupakket (13,3kwh) dat erin zit en hetgeen dat je daar effectief van kan gebruiken (10kwh) klopt die berekening dus ook aardig. Met de wat warmere dagen merk je dat het iets makkelijker is om richting of soms onder gemiddeld de 20kwh te komen. Ik verwacht ook niet dat ik meer dan 45km elektrisch zuiver met de facelift versie ga halen.
Jim78 Geplaatst 30 juni Rapporteer Geplaatst 30 juni Kleine update bij VW een SOH test laten doen en gaf aan 94%Auto heeft 50000km op tellerMaar ook in deze warme dagen geeft het in de ochtend na een nacht aan de lader nog steeds 40-42kmVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
bert111 Geplaatst 30 juni Rapporteer Geplaatst 30 juni (aangepast) het blijft steeds een GOM ( gissing wat het zou kunnen zijn ) dus als de airco aanstaat geeft hij zo ie zo minder aan , ik zou er niet al te veel aan tillen vandaag ook , geeft hij mij 46 km aan , ik vertrek naar de winkel 23 km verderop , kom terug thuis en staat nog 13 km op ... 😇 30 juni aangepast door bert111 1
Jim78 Geplaatst 3 juli Rapporteer Geplaatst 3 juli Had nu wel een foutcode gezien maar nu komt het telkens na enkele dagen terugMisschien iets in de codering of instellingen Mocht iemand het willen vergelijken bij zijn facelift dan zou dat top zijn. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aanbevolen berichten