Ga naar inhoud
  • 0

Wegdraaibare trekhaak B8 facelift station


Martijnr17

Vraag

Zoals verteld in mijn voorstel ronde wil ik onder de passat graag een trekhaak en wilde voor een standaard afneembare gaan. Echter kwam er een reactie over een wegklapbare en volledig geïntegreerd in de auto.

 Je zocht naar 2023003496 - FZN Parts en Je zocht naar 2023002886 - FZN Parts  Ik heb geen trekhaakvoorbereiding dus moet ook de kabels naar voren hebben, en inderdaad het knopje, maar volgens mij is dit compleet?

 Zit in de topics te zoeken maar vind niet zo snel een compleet verhaal. Misschien moet ik even een topic aanmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Mooi die kennis en kunde. Ik stuur FZN even een mailtje of het zo compleet is. Die set hierboven is ook mooi en nieuw maar toch ook wel weer een stuk duurder. De trekhaak bij FZN ziet er ook bijna nieuw uit en dan ben ik voor 650 euro klaar. En dan even uitzoeken hoe ik hem moet inleren of dat iemand dat kan doen.

 

Volgens mij mist bij de FZN set nog het knopje voor in de achterbak? Dan misschien de trekhaak van FZN en de kabelset van ebay hierboven.

aangepast door Martijnr17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Benodigdheden,

* trekhaak zelf

* kabelset van trekhaak naar trekhaakmodule tbv 13-polige stekker en elektrische vergrendeling/ontgrendeling van de kogel.

* knopje en houder voor de ontgrendeling van de kogel incl bedrading daar naartoe. 

* trekhaakmodule

* kabelset van trekhaakmodule naar linksvoor tbv koppeling met can-bus en aansluiten van de voedingen in de SB/SC zekeringbox 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vermoed van niet, 

Aanmelden in de gateway,

Mogelijks ook,

Coderen in park assist

Coderen in boordnet

Coderen in ABS - ESP 

Maar misschien ken je iemand met OBD eleven en heeft OBD er one-click app voor het coderen van de trekhaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deel 1 is binnen de trekhaak. Ziet er goed en de kogel echt ongebruikt uit. De gaten in de bumper komen volgens mij ook overeen dus hoef niet te zagen. Had ook nog een uitgebreidere codering gevonden.https://www.tiguanforums.co.uk/threads/retrofit-swivel-towbar.9746/?post_id=111247&nested_view=1&sortby=oldest#post-111247

20240318_161319.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Zo vandaag D- day had nog wat vragen maar paar mooie documenten gevonden met alle informatie over de diagrammen en aansluit stekkers geen idee of ze hier ook al ergens op het forum staan, maar dat maakt het leven een stuk makkelijker. Van @wulfke had ik al wat diagrammen maar deze zijn nog weer een betere kwaliteit en mijn ogen worden er niet beter op. Wat plakkers erop zodat ik weet waar die heen moet, 4x rood is een beetje onduidelijk.

https://hillegom.reinderink.nl/vwpassat/vw-passat-b8-component-locations-eng.pdf

https://hillegom.reinderink.nl/vwpassat/vw-passat-b8-wiring-diagrams-eng.pdf

 

Hmm de J519 en J533 zijn anders bij de facelift. Dat is vervelend

IMG-20240321-WA0004.jpeg

aangepast door Martijnr17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm, De facelift heeft toch ook een  5Q0937086xx BCM (J519) - en de gateway (J533) is volgens mij ook geen gewijzigd type in vergelijk met de gewone B8. Wat wel verschillend kan zijn is de codering - facelift BCM zal geen long coding hebben en zal alles via de adaptations moeten gebeuren. 

Maar je moet enkel het can paar aftappen van de comfort can - als dit hetzelfde is als bij de B8 dan kan je deze ook vinden aan het koppelpunt links ter hoogte van de motorkap ontgrendel hendel. Dus aan de J533 moet je niet zijn. Dan rest enkel nog de 2 aansluitingen aan het BCM (J519) en de voedingen.  

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Haha zie nu je bericht, ik helemaal klooien onder het stuur om hem op die stekker te krijgen, zonder na te denken dat die kabels op een makkelijker punt te vinden zouden zijn, dacht netjes te doen. Zal zo nog eens kijken bij de motorkap hendel, het ligt nog open. Hij werkt wel, maar heb nog 8 foutcodes in het systeem. Heb een clone kabel en die lijkt niet alles goed te doen, volgens Rainesh moet in module 9 nog iets gezet worden en daar ga ik anders volgende week wel even langs. 

 

BCM (J519) zit alleen helemaal achter het stuur. En kreeg de achterste stekker er bijna niet uit. In het voorbeeld zat ie mooi aan de zijkant, of ik heb niet goed opgelet.

 

aangepast door Martijnr17
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden