Ga naar inhoud

Camera's probleem B8


nyro187

Aanbevolen berichten

Goedemorgen toppers,

 

Ik heb een week geen beeld meer van de achteruitrij camera,zijkant en voorkant. Via vcds krijg ik melding geen communicatie met rear camera. 

Er zitten ook verkeerde bites codering.

Zijn er wat experts die mij in iedergeval kunnen helpen met juiste codering en eventueel oplossing bieden voor de achteruit rij camera issue. Beeld is zwart maar de sensoren om de auto heen laat die wel zien. Als ik via vcds camera weer wil aan clicken krijg ik error.

 

 

Vw Passat.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee deze is van gisteravond kun je de log ergens terug zien ?

Voor p2002 ga ik woensdag naar de garage. Kan ook zijn dat de accu niet helemaal meer goed is.

Ik vind de codering best interessant zou wel meer willen weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd een log opslaan, je weet nooit waar het goed voor is, een log dat niet opgeslagen is kan je niet terug zien. Als je wil coderen sla dan eerst een log op voor je begint, dan kan je daar altijd weer op terug vallen als je fouten gemaakt heb. je zuo eens kunnen kijken op schijf C dan Rosstech dan VCDS dan Logs, wie weet staat er wat. Als je met een kloon programma werkt kan er wel eens iets niet werken. Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zowiezo een verkeerde kabel je moet de hex-V2 hebben, met de oudere versie krijg je veel grijze vlakken waar je niets kunt instellen.

En is het een originele kabel of een kloon want je hebt de boventekst weggehaald dus dat kan ik niet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De scan die je mee geeft is niet volledig lijkt mij. Als je zegt dat je de optie area view of camera hebt moet de scan minstens doorlopen tot adres 6C en ook de achterdeuren, eventueel panoramadak, trekhaak, bandendruksysteem enz staan er niet op.

"Address 6C: Back-up Cam." "(J928)

Dus kijk eerst even voor een volledig complete scan, ikzelf heb ook het area view systeem erin zitten dus hier kan er eventueel al op terug gevallen worden. Enig idee in welke module u het laatst hebt zitten coderen voor de camera het niet meer deed ? ik vermoed in adres 5F - in het infotainment systeem - MIB systeem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel ben ik aan het werk zak vanavond kijken voor de log bestand. Het enige wijziging wat ik heb gedaan is de horn aan gezet tijdens ontgrendelen en sluiten, maar dat wad na de problemen met de camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, nyro187 zei:

Momenteel ben ik aan het werk zak vanavond kijken voor de log bestand. Het enige wijziging wat ik heb gedaan is de horn aan gezet tijdens ontgrendelen en sluiten, maar dat wad na de problemen met de camera.

Als u een originele VCDS kabel en programma hebt krijg je normaal op het eind van de scan een regel met de laatst gewijzigde instellingen. Maar uiteraard als de camera ervoor al niks meer deed dan kan je hier helaas niet op terugvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via de log kan je zien in de lijst welke modules gescand zijn geweest,

de laatste 5 modules komen niet voor in de log.

01-Engine -- Status: Malfunction 0010

02-Auto Trans -- Status: OK 0000

03-ABS Brakes -- Status: OK 0000

05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 0010

08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010

09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010

10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000

13-Auto Dist. Reg -- Status: Malfunction 0010

15-Airbags -- Status: OK 0000

16-Steering wheel -- Status: OK 0000

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010

2B-Steer. Col. Lock -- Status: OK 0000

36-Seat Mem. Drvr -- Status: Malfunction 0010

3C-Lane Change -- Status: Malfunction 0010

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010

55-Headlight Range -- Status: OK 0000

5F-Information Electr. -- Status: Malfunction 0010

65-Tire Pressure -- Status: OK 0000

69-Trailer -- Status: OK 0000

6C-Back-up Cam. -- Status: Cannot be reached 0100

A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: Malfunction 0010

CF-Lane Chge Asst 2 -- Status: INTERFACE NOT COMPATIBLE

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt komt, omdat de minilaptop waardeloos is ! Ik heb het daar met esc afgebroken om toch het document te hebben. Als ik 6C wil bekijken lijkt wel het laptop elke keer vast te lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de gateway in adres 19 ook spreekt over een onbereikbare camera module van adres 6C zou ik eerst eens kijken of de module onder de bijrijdersstoel wel voeding krijgt. Makkelijker te checken in de fuse box links naast het stuur achter het opbergvakje. Controleer zekering SC18 eens. Normaal zouden er nog dingen niet mogen werken maar gezien je geen elektrische achterklep hebt zal dat niet snel opvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekering is goed. Garage geeft aan dat achteruitrij camera stuk is en dat het daarom alle camera's niet werken. Heb een gevoel dat het niet klopt. Wat doet het module onder de passagiers stoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien er een camera het niet zou doen lijkt mijn de camera module nog bereikbaar te kunnen zijn via vcds en bij uitlezen dan gewoon een melding geven ivm een eventuele defecte camera. Maar het is wel zo dat wanneer er iets niet correct is met 1 van de camera's het volledige systeem het niet meer doet. 

VCDS geeft de info rear camera maar bij area view komt dit onder hetzelfde adres. 

De module onder de zetel is de centrale camera module - hierop komt alle camera bedrading aan en verwerkt de beelden en stuurt deze door naar de module in het handschoenvakje (Adres 5F infotainment)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je tips wat ik kan doen ? Zekering is goed. Ik heb de kofferbak klep open gehad. De kofferbak kan ik nog steeds open doen dat werkt nog. Zowel alle andere elektronica gekoppeld met de kofferbak. 

 

Compress_20240223_082927_7761.jpg

Compress_20240223_082917_7672.jpg

Compress_20240223_082909_9480.jpg

Compress_20240223_082900_0883.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de 18-polige stekker op de module eens losmaken ? Dan contact aanzetten en eens meten over pin 1 en 12 - daar zou je 12V moeten hebben. Als je dat hebt zou de module al zeker voeding krijgen.

20240223_173819.thumb.jpg.f0433f44820730c0f52cce1f4a0846fa.jpg

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
1 uur terug, nyro187 zei:

Zekering is goed en heeft 12v

 

Ok, omdat u in het ander topic weergaf dat SC18 geen 12V gaf. Nu als de module voeding krijgt moet deze uit te lezen zijn met VCDS tenzij er wat mis is met de can bedrading of de massa op de 18polige stekker. 

Is de accu van de wagen reeds vervangen ? zitten namelijk redelijk wat fouten in door onvoldoende aanwezige spanning. 

Nadien eens vcds eraan hangen en eens alle DTC's wissen en kijken wat er terug komt. Heb net even de codering nagetrokken van adres 5F gezien daar een fout in zit van "module incorrectly coded".

Erna terug een log maken en proberen deze ongewijzigd te laten - niks wissen en deze dan terug hier te posten.

 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst verkeerd gemeten maar een vriend kwam mee helpen. We hadden niks veranderd gingen boodschappen doen en later in de avond deed het niet meer. Sensoren doen het wel alleen de camera beeld blijft zwart. Als ik de camera probeer uit te lezen 6C dan loopt het vast. Hoe krijg ik de 5F verkeerde coderingen eruit ? Ik was paar week terug naar de garage geweest daar was de turbo rubber slangetjes vervangen die waren stuk. Dacht dat roetfilter dpf stuk was maar sinds dien geen storingen meer gehad. Denk dat het regenereren goed gaat!. Gaf daar ook aan over de Voltage alleen denk dat ze niet echt moeite hebben gedaan daar. Kan het zijn dat de accu niet meer goed is? Kan ik dat ook controleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je VCDS eraan hangt, kan je volgende codering eens aanpassen,

huidige codering,

Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 5G0-035-MIB-HGH2.clb

Part No SW: 3G0 035 043 J HW: 3G0 035 043

Component: MU-H-N-EU H50 0343

Serial number: A683K0FB007498 Dataset Number: V03935223SB 0001

Coding: 02840201FF00000051110001000808031F0100F4012000009F

Shop #: WSC 05311 115 00075

ASAM Dataset: EV_MUHig4CGen2HBAS 001001

ROD: EV_MUHig4CGen2HBAS_VW37.rod

VCID: 23455A8B2AD5F189FE-8076

 

Kan je dit (byte 19 bit 4) eens wijzigen (uitvinken)

Coding: 02840201FF00000051110001000808031F0100E4012000009F

u heeft namelijk geen low camera

nadien het MIB toestel rebooten

scanB8.thumb.jpg.f8727786a2d0611bf2312c4b835dbd11.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst (aangepast)

Zojuist veranderd codes gewist en krijg dit nu te zien ? Camera doen het nog niet. *komt nadat ik parkeer knop indruk

17116643653402736811454970368786.jpg

aangepast door nyro187
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden