Ga naar inhoud
  • 0

Accu laadt niet ondanks alles nieuw


Squilly

Vraag

Beste leden, 

Lees hier vaak maar vraag niet vaak iets maar helaas nu wel. 

Mijn oude accu was aan zijn einde. Nieuwe accu besteld (s5 Bosch 77AH) ingezet, laadt niet bij. Na onderzoek nieuwe spanningsregelaar op dynamo gezet, laadt nog niet bij. Nieuwe dynamo erin, laadt nog niet bij.

Met startkabels massa gecontroleerd, zekeringen nagelopen (behalve de midi) 1 defecte van de ruitenwissers. Alles nagezocht op Google en fora maar ik kan geen oplossing vinden 😔

Wie oh wie kan mij hierbij helpen. Heb uitlees apparatuur en ik krijg een lijst aan foutcodes waarvan de meeste zijn door te lage spanning.

Betreft Passat 3C 1.8 TSI BZB

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooi dat het alternator probleem dan is opgelost.

Heeft u de zekeringkast in het dashboard rechts gecontroleerd op defecte zekeringen? 

De high pressure switch en clima control unit krijgen spanning uit de SD box (rechts op de zijkant van het dash)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je de accu wel buiten de wagen opladen? Dus is de accu in orde > defecte nieuwe accu ?
Krijg je wel een laadspanning op de accu?

Ik denk altijd in het afvinken van opties:
Probleem met accu uitsluiten voordat je alles van dynamo tot ?? vervangt (wat blijkbaar niet gewerkt heeft helaas)

Probeer niet in de garage stand te komen: we denken X > gaan we vervangen (kassa).
oh dat was het niet, dan vervangen we Y > kassa,
of Z > kassa.
Net zolang totdat iets het weer doet.

Succes.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mannen, eerst bedankt voor de adviezen.
1. Accu laadt op met lader;
2. Andere accu's geprobeerd: zelfde euvel;
3. Aarding met kabels geprobeerd. Startkabel aan de dynamo en de carrosserie.

Geen van bovenstaande heeft een oplossing gegegeven 🫣

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De alternator zit bij wijze van spreken parallel over de batterij. De massa pool van de alternator ligt met een dikke zwarte aan de massa. Net als de auto batterij. 

De pluskant van de batterij gaat naar de voorkant van de S-box high of low (afhankelijk van welkenuitvoeriring).

Op de voorkant van de S-box zit een dikke verdeel lat met hierop dikke zekeringen (SA zekeringen).

De pluskant van de alternator gaat naar zo een dikke zekering SA1 (150Amp) en komt zo op de dikke verdeellat terecht en kring is rond.

De plus van de alternator moet dis verbinding hebben met de plus van de batterij (alover de SA1 zekering)

De massa moet ook (onrechtstreeks) verbinding hebben met de massa van de batterij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Diver en Wufke, Dank voor deze info. Idd was de 150 amper midi kapot. Moeilijk te zien maar uiteindelijk toch de boosdoener
Enige probleem nu nog is dat m'n climate control het niet meer doet, geen radio en geen verlichting op de displays van de CC. Eigenlijk dus gewoon de gehele middenconsole.

Fouten zijn nog steeds short to ground en faulty pressure switch g69 van de airco. Compressor draait wel mee maar wordt door VCDS aangegeven als niet draaiend.

Morgen nog wat meer nalopen van eventuele zekeringen en nog verder meten.
Mocht iemand een vermoeden hebben, ik sta altijd open voor advies.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen,

Sorry voor de late reactie. Het is allemaal opgelost 😁

Hier en daar toch nog een zekering vervangen en tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik de zekering voor de stoelverwarming er gewoon niet in had zitten 🤭Waarschijnlijk, ik weet het wel zeker, heb ik deze er uit gehaald en ergens anders ingestoken. Dit in alle consternatie door de accu en dynamo. Schaam me wel maar goed het is opgelost. 

Dank voor jullie adviezen en hulp. Ben jullie zeer erkentelijk.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden