Ga naar inhoud
  • 0

Oliedruk...laatste optie...


PetertjeD

Vraag

Hallo forumgenoten, bij deze: Ik krijg de melding dat mijn oliedruk te laag is.  Volgende zaken zijn er aan gedaan:

* Oliepomp doorgemeten, werkt prima.

* Oliedruksensor vervangen.

* Olie ververst, nieuwe zeef in carter geplaatst.

* Motor 2 keer gespoeld inclusief opnieuw olie ververst plus filter.

Motor rookt niet, trekt prima, na een langere rit begint het gedonder zodra ik laag in de toeren zit. Gebeurt niet altijd maar regelmatig.

Wat staat mij nog te doen?  Behalve de oliesensor af te koppelen en op een aarde te zetten weet ik het ook niet meer.

Motor gebruikt ook geen olie....

 

Kan iemand me helpen?

vr. Gr. Peter.

 

aangepast door PetertjeD
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Pim, de oliedruksensor had ik ook al vervangen maar ben ik vergeten er bij te schrijven...heb ik nu gedaan. Thanks...

Nog geen problemen gehad in het begin, we zijn in Luxemburg gestrand...daar gebeurde het voor het eerst.

Kilometerstand is 243.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 13-10-2023 at 17:27, tiptronic said:

Om wat voor motor type gaat het?

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
 

Ik weet niet of het vorige bericht naar jou aangekomen is...excuus als het niet zo is. Ik heb een Passat 1.8T uit 1998 met 243.000 op de klok.

De motorcode weet ik zo niet uit mijn hoofd maar die staat wel ergens....vr. gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motorcode zal AEB zijn. Onder de inlaat spruitstuk zit de carteventilatie flens, koppelingen en leidingen die richting de achterkant van de auto lopen. Mijn 3B 1.8T uit 1999 had een gescheurde ventilatieflens waardoor er geen druk opgebouwd werd in het systeem. Dit ging in de meeste gevallen gepaard met een rattelende nokkenasketting. Controleer of de flens en leiding in orde zijn. Klik hier voor een voorbeeld, in mijn geval was onderdeel 2 gescheurd. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zolang de oliedruk in orde is, is dit een prima tussenoplossing....maar je moet wel weten wat deze waarschuwing heeft getriggerd. In het gekste geval zou het evt ook aan de teller zelf kunnen liggen...soort van korstsluiting in het moederbord. Mja...een andere teller zomaar erin zetten om te proberen gaat niet zonder eerst in te leren. Volgens mij heb ik ergens nog een teller liggen. Mocht je interesse hebben stuur maar een pb, ik hoef er geen hoofdprijs voor te hebben 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 21-10-2023 at 05:36, JUUL said:

Zolang de oliedruk in orde is, is dit een prima tussenoplossing....maar je moet wel weten wat deze waarschuwing heeft getriggerd. In het gekste geval zou het evt ook aan de teller zelf kunnen liggen...soort van korstsluiting in het moederbord. Mja...een andere teller zomaar erin zetten om te proberen gaat niet zonder eerst in te leren. Volgens mij heb ik ergens nog een teller liggen. Mocht je interesse hebben stuur maar een pb, ik hoef er geen hoofdprijs voor te hebben 😉

Hallo Juul, excuses voor de late reactie....ik nu net pas door dat ik helemaal niet op jouw bericht gereageerd heb.   Ik heb inderdaad ook van een VW liefhebber doorgekregen dat het in de klokkenwinkel zelf kan zitten...ook al komt dit bij een Passat bijna nooit voor...ik ga er over nadenken.  Vriendelijke groet, Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden