Ga naar inhoud
  • 0

Brandstofpompelektronica signaalkabel


R-line

Vraag

Goedemorgen,

Tijdens mijn vakantie vorige maand kreeg ik een motorstoringslampje, na wat gezoek en stekketjes controleren (misschien wat los) zonder resultaat was de storing na een paar dagen weg, ik merkte tijdens de storing niets aan het gedrag van de motor.

Nu ongeveer 2000 km verder ging het lampje gisteren weer aan en heb ik hem vanmorgen uit kunnen lezen.

Volgens VCDS is zit het in de brandstofpompelektronica (zie bijlage)

Hebben jullie tips waar als eerste te beginnen met zoeken/controleren?

En nog een ander vraagje, waarom staat er een verkeerde datum in de scan, waar komt deze vandaan/kun je die ergens instellen?

Brandstofpompelektronica.txt

aangepast door R-line
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
4 uren geleden, R-line zei:

Goedemorgen,

Tijdens mijn vakantie vorige maand kreeg ik een motorstoringslampje, na wat gezoek en stekketjes controleren (misschien wat los) zonder resultaat was de storing na een paar dagen weg, ik merkte tijdens de storing niets aan het gedrag van de motor.

Nu ongeveer 2000 km verder ging het lampje gisteren weer aan en heb ik hem vanmorgen uit kunnen lezen.

Volgens VCDS is zit het in de brandstofpompelektronica (zie bijlage)

Hebben jullie tips waar als eerste te beginnen met zoeken/controleren?

En nog een ander vraagje, waarom staat er een verkeerde datum in de scan, waar komt deze vandaan/kun je die ergens instellen?

Brandstofpompelektronica.txt 1.17 kB · 5 downloads

Ik zie dat er hier ook iets over is vermeld, maar iemand nog meer tips? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Martijn,

De brandstofpomp zal wel werken, de auto rijdt normaal, ik merk er niets aan.

Hoe kan ik met de meetwaardeblokken/outputtest meten of de brandstofpomp juist werkt, welke waarden moet ik hebben.

Dat kopje onder Bevries Frame is dat een momentopname waarop de fout zich voor heeft gedaan of is dat het moment waarop ik de uitlezing heb gedaan?

Ik heb inderdaad een versie van Randstad en ook van Rosstech, maakt volgens mij niet veel uit in uitlezing, ik zal Rosstech eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Diver zei:

Dat is het moment van de fout, je weet toch zelf wanneer je da auto heb uitgelezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk


 

Dan zou de fout dus ontstaan zijn tijdens het starten als de motor nog niet zijn stationair toerental heeft bereikt en de dynamo nog niet genoeg spanning geeft?

Kan dat dan op iets speciefieks duiden? Brandstofpomp relais zal werken anders zou de pomp niet draaien dus die is uitgesloten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan zou de fout dus ontstaan zijn tijdens het starten als de motor nog niet zijn stationair toerental heeft bereikt en de dynamo nog niet genoeg spanning geeft?
Kan dat dan op iets speciefieks duiden? Brandstofpomp relais zal werken anders zou de pomp niet draaien dus die is uitgesloten.
 
Bij het starten heb je met een slechte accu ook een spannings drop, die de fout kan geven. Net als bij koud weer met een slechte accu. Waarschijnlijk ben je dan zowiezo vande winter aan de beurt

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 27-9-2023 om 16:13, martijn v o zei:

01 engine

output test

blokje naar beneden trekken en brandstofpomp zoeken en die kun je dan testen.

Meet gelijk je accu even na.

Welke waarden moeten de brandstof pomp en de accu hebben om nog goed te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 27-9-2023 om 16:13, martijn v o zei:

01 engine

output test

blokje naar beneden trekken en brandstofpomp zoeken en die kun je dan testen.

Meet gelijk je accu even na.

Ik heb geen blokje om naar beneden te trekken!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 uren geleden, R-line zei:

Ik heb geen blokje om naar beneden te trekken!?

Hoop dat je dit bedoeld. Je gaat naar 01 Engine  ( het blokje zit dus aan de zijkant van het keuze scherm )

image.png.3bc3872c68a2fe5f6039942fb0833550.png

Dan naar Adv Meas Values, dan krijg je dit scherm er bij, en zoek je de brandstof pomp of boven in zet je bv pump/pomp ( ik heb de engelse versie ) dan krijg je het positie nummer , bij mij 106-3. dan terug naar het hoofd scherm en je heb je info

image.png.ad095c74e9310ae1c36d3ce79baaa322.png

image.png.1ea73915a8a41bf4e9063e7c917eee2b.png

image.png.6915e756c964d66356bbc840962e7606.png

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 minuten geleden, R-line zei:

In het keuzevak "click [start/next] to begin" heb ik geen keuze opties. Als ik op "next" klik krijg ik een foutmelding.

Had ik ook maar dan staat er dat je niet aan de voorwaarden voldoet. moest ook even zoeken hoe dat werkte. Programma afgesloten opnieuw gestart en toen werkte het wel. Wel je contact aan op positie net voor starten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 minuten geleden, R-line zei:

Wat bedoel je hiermee; Wel je contact aan op positie net voor starten. 

VCDS gebruik je toch altijd met je contact aan?

Precise dat, zeg ook niet dat je het fout doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok dan doe ik het goed, maar heb geen keuze optie om een brandstofpomp te selecteren, ik krijg alleen die melding dat ik niet aan de voorwaarden voldoe en dan gebeurt er niets.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, R-line zei:

Ok dan doe ik het goed, maar heb geen keuze optie om een brandstofpomp te selecteren, ik krijg alleen die melding dat ik niet aan de voorwaarden voldoe en dan gebeurt er niets.

 

Had ik ook een paar keer toen ik de plaatjes maakte, maar na een paar keer proberen lukte het. Moest daarvoor wel VCDS een paar keer opstarten en contact aan en uit, was een beetje klooien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag is de nieuwe accu binnen gekomen, ben benieuwd of dat de oorzaak van de storing zou kunnen zijn, dat zou vreemd zijn want ik heb eerder met een slechte accu gereden en toen heb ik deze storing niet gehad maar je weet maar nooit. De auto start en rijdt normaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Diver zei:

Had ik ook een paar keer toen ik de plaatjes maakte, maar na een paar keer proberen lukte het. Moest daarvoor wel VCDS een paar keer opstarten en contact aan en uit, was een beetje klooien. 

Ik ga het eens proberen, wel vreemd dat je zo moet rommelen met VCDS om een optie tevoorschijn te halen, ben ik niet gewend van VCDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, R-line zei:

Ik ga het eens proberen, wel vreemd dat je zo moet rommelen met VCDS om een optie tevoorschijn te halen, ben ik niet gewend van VCDS.

Ik stond ook te kijken, maar heb ook niet opgezocht wat de voorwaarden moesten zijn, is misschien ook de tijd wel waard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier nog een paar coments gevonden op Rosstech wiki

Did you cycle the key? Often after running the tests, the engine has to be started to clear fuel and such. So, did you start it and then try again?

It is not unusual for Output Tests on ECUs to require the ignition to be cycled, or even the engine to be started, between executions. This is to avoid doing doing stuff like hydro-locking the cylinders with fuel if the fuel injectors are tested.

https://www.ross-tech.com/vcds/tour/out_test.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een paar dagen geleden een nieuwe accu geplaatst en de storing was na een paar keer starten verdwenen (ene kant vreemd want de storing zou pas na 255 x (reset teller) automatisch moeten verdwijnen), tot nu toe geen storing meer gehad, zal hem nog even met VCDS helemaal verwijderen.

Toch vreemd dat je deze storing zo krijgt als je accu slecht is, waarom dan geen melding bijv "Accu start spanning te laag" dat is makkelijker zoeken.

Ik hoop dat de storing nu weg blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden