Ga naar inhoud
  • 0

Storing sign assist


steef32

Vraag

Heren,

 

Passat 2.0 TDI alltrack b7.
Vanavond reed ik met de Passat en ineens stond in beeld van de radio de premium theme. Dit zag er niet mooi uit en ik heb met obd11 de juiste theme (highline) er weer in gezet. Nu werkt alleen sign assist niet meer en de vooruit achteruit knoppen op stuur niet meer. Heb hierna rit van 160 km gehad en het werkt nog steeds niet. Ik verdenk de radio niet meer goed ingesteld is maar verneem graag jullie bevindingen. 
verder werkt alles 

 

bvd 

IMG_3844.png

aangepast door steef32
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanavond bij iemand een radio opgehaald. Een rns510 uit een tiguan r type. Bij terugkomst ingebouwd alles werkt weer naar behoren. Alleen thema krijg ik nog niet naar highline maar wel al naar sportline gekregen. Radio geeft dynoaudio aan met opstarten. Zou dit met huidige boxen beter geluid geven? Mijn nummers van Spotify komen nu ook met tekst in beeld. Erg blij mee en erg leerzaam geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf ook nog wat zitten na te denken over dit probleem. 

Ik verdenk de radio een defect heeft, hij ook zelf van achtergrond thema is veranderd.

Maandag avond deed bluetooth het ook niet optimaal.

Nu zou ik graag de radio willen vervangen maar vraag me af of deze ingeleerd moet worden.

@dieseltje Wat denk jij hiervan?

Zou het kunnen zijn dat mijn radio even de kluts kwijt is?

 

Ik heb als test de radio in sportline thema gezet. 

De knopjes werkte allemaal totdat ik sign assist weer aanzette.

Toen kwam de foutmelding "storing sign assist" en deden de 2 knoppen op stuur het ook niet meer.

Heb plaatje bijgevoegd welke 2 knoppen niet meer werken.

61XM9PdsPnL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zou idd kunnen dat het aan de sign assist ligt

Op teller unit brand symbool wel groen

Als ik de storing uitlees geeft hij als storing databus ontbrekende info (heb idee dat hij bedoeld info van de radio)

Verder heeft auto geen storingen behalve de 2 databus ontbrekende info

Heeft de sign assist een module die eventueel de storing kan creeren ?

Heb de antenne op dak defect gehad en toen bleef auto ook aangeven sign assist niet beschikbaar

 

Feit:  - radio is uit zichzelf in ander thema gegaan (premium)

         - radio wil niet goed meer naar highline thema

          - knoppen op stuur werken niet nadat sign assist storing geeft

         - maandag avond wilde telefoon niet met radio verbinden (had dit nog niet eerder gehad)

 

Blijf ik toch bedenken dat de radio niet goed meer is 

Zal de radio is demonteren en dan kijken welk type ik heb, zou dan is met een andere radio willen proberen of dit effect heeft

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sign assist is een camera die naar de borden kijkt, kan ook zijn dat je gps het niet doet, dat kan je dan weer opzoeken in de radio achter setup lang ingedrukt houden. doet de navi het wel, die gebruikt ook de gps. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jan bedankt voor je antwoord.

De GPS werkt wel, de navi werkt nog.

Sign assist niet werkt vind ik niet zo erg 

gebruik dit nooit, vind alleen interessant waarom werkt niet.

De knopppen op stuur vind ik wel belangrijk.

Die gebruik ik nog best veel.

Kom van de week met het type nummer van de radio.

Aankomende dagen even druk met andere dingen (dochter jarig)

 

Alvast allen bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, steef32 zei:

1To035680h Is het serie nummer 

past dan bv een 1To035680 met een h of hoger er dan in ? 

Ja ik heb er een F in 1T0 035 680F, die heb ik in mijn B6 gehad en  u in de B7

Address 56: Radio (J0506)       Labels:. 1T0-035-680.clb
   Part No SW: 1T0 035 680 P    HW: 1T0 035 680 F
   Component: RNS-MID       H06 5269  
   Revision: AB001001    Serial number: VWZ6Z7L7135074
   Coding: 04000400010000A02000
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 3B23375CB36400621A9-806E

   Subsystem 1 - Part No: 1T0 051 859 AS
   Component: EU West V17  8557 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat je even moet checken als de knoppen niet werken of de toets verlichting van je radio ook met het licht aan/uit gaan.

De volume knoppen moeten bij een B7 eigenlijk altijd direct werken, ongeacht de codering.

vwb assist camera, heb je die ook daadwerkelijk in jouw passat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, steef32 zei:

1To035680h Is het serie nummer 

past dan bv een 1To035680 met een h of hoger er dan in ? 

RNS is RNS, werken allemaal. Alleen de juiste codering moet gecheckt worden en dan werkt t.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, dieseltje zei:

Wat je even moet checken als de knoppen niet werken of de toets verlichting van je radio ook met het licht aan/uit gaan.

De volume knoppen moeten bij een B7 eigenlijk altijd direct werken, ongeacht de codering.

vwb assist camera, heb je die ook daadwerkelijk in jouw passat?

Het zijn de volume knoppen niet maar het bladeren door de zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 uren geleden, steef32 zei:

Vanavond bij iemand een radio opgehaald. Een rns510 uit een tiguan r type. Bij terugkomst ingebouwd alles werkt weer naar behoren. Alleen thema krijg ik nog niet naar highline maar wel al naar sportline gekregen. Radio geeft dynoaudio aan met opstarten. Zou dit met huidige boxen beter geluid geven? Mijn nummers van Spotify komen nu ook met tekst in beeld. Erg blij mee en erg leerzaam geweest. 

Voor een dyneaudio uitvoering zit er een meer kanaals versterker in de auto, als jij die niet heb haalt het dus niet uit, en is het dus beter als je dat niet selecteert.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik me goed herinner zal het systeem zelfs minder goed geluid afspelen - beduidend stiller, als je de radio codeerd dat hij in een dynaudio setup zit zonder dat er een versterker aanwezig is. De luidspreker uitgangen worden beperkt omdat de versterker ze als ingangs signaal gaat gebruiken. Ik meen me te herinneren dat het dynaudio opstart logo er enkel bij komt wanneer dynaudio gecodeerd is. Tenzij het opstart logo softwarematig aangepast is. Je kan je codering welke in de oude RNS zat gewoon overzetten naar de nieuwe RNS. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Dynaudio codering in de radio zorgt er alleen voor dat het uitgangssignaal van de radio een aantal db naar beneden wordt geschroefd. Als mp3 titel weergave eerst niet werkte was van de oude radio de firmware te oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de verkoper gesproken die heeft idd dynaoudio in zijn auto. Graag zou ik door een club-member tegen betaling de instelling voor dynaoudio en theme (highline) willen laten aanpassen. Wie zou dit samen met mij willen doen? Ik kom naar jou toe.

alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, steef32 zei:

Klinkt goed 

ik heb alleen even geen idee hoe dat zou moeten 😊

Heb geen ervaring met OBD11 maar Dit is wat ik vond hoe het zou werken. Als je de vorige codering niet kent kan je best het oud toestel terug aankoppelen en de codering uitlezen van adres 37 Navigation of 56 Radio. Dan de nieuwe er terug in en de long coding van adres 37 / 56 vergelijken en aanpassen waar nodig.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dynaudio uitcoderen

Bit 01 = 00
Bit 02 = 04
Bit 04 = 04

afhankelijk welk type teller codering Bit 07

Rode teller 

stuurbediening + highline look = 01
stuurbediening + sportline = 11
stuurbediening + premium = 21

zwart/wit of kleurenteller

stuurbediening + highline = 81
stuurbediening + sportline = 91
stuurbediening + premium = A1

Bit 08 voor Traffic sign
uit = 00
aan = 20

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden