Ga naar inhoud
  • 0

DQ200 Mechatronic laten vervangen/reviseren

HH Bos
 Share

Vraag

Beste Allen,

De mechatronic van mijn DQ200 vertoont lichte kuren en wil deze laten vervangen.

Welk bedrijf zouden jullie op basis van ervaringen aanbevelen om je mechatronic te laten vervangen?

Ik hoor goede verhalen over Hong Paul en kom ook vaak TVS/DSG dokter tegen.

aangepast door HH Bos
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Waarop baseer je dat de mechatronic stuk is? Hong Paul is idd een goede, wisselen kan elke garage wel, Hong Paul kopieert de inhoud van de mechatronic wel naar de nieuwe

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
6 minutes ago, Vdub said:

Waarop baseer je dat de mechatronic stuk is? Hong Paul is idd een goede, wisselen kan elke garage wel, Hong Paul kopieert de inhoud van de mechatronic wel naar de nieuwe

Ik heb 3 klachten over de huidige DSG. 

- Wanneer ik plots mijn voet van het gas af haal, schiet de toerenteller even omhoog. Vaak merkbaar op de snelweg.

- De DSG schakelt niet altijd even snel. Met name van de 3 naar de 4 duurt merkbaar langer met ontkoppelen. Van de 4 naar de 5 gaat dan wel weer super snel.

- In koude conditie (eerste 15min) merk ik dat met name in de 5e versnelling de toerenteller een heel klein beetje kan “springen” wanneer ik optrek. In warme conditie is dit compleet verdwenen ook onder volle belasting. Heb gehoord dat dit ook aan de nieuwe koppelingsplaten kan liggen. Deze zouden harder zijn om slijtage tegen te gaan.

Aanvullende info:

April 2021: Nieuwe koppelingset geplaatst 

Zowel de DSG als de motor zijn voorzien van JD software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Filmpje gemaakt van het gedrag bij schakelen van 3 naar 4 versus 4 naar 5.

Met geluid goed hard aan hoor je de vertraagde ontkoppelingsprocedure (zoals ik het interpreteer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Ik zie en hoor niks vreemds aan (met oordopjes in) het eerste filmpje. Hetgeen wat jij bedoeld met ''van 4 naar 5 gaat sneller dan 3 naar 4'' is de reactiesnelheid van je flipper naar de DSG bak toe. Het schakelen zelf ging in mijn ogen precies even snel.
Wat ik weer wel vreemd vind is dat je toerental zoveel zakt wanneer je het gaspedaal los laat met circa 110km/h in de 7.

Je Passat komt best wel goed van zijn plek overigens. Ik denk niet dat die van mij heel veel sneller is van 50 naar 100km/h desondanks het verschil in vermogen.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
12 minutes ago, Ozzy said:

Ik zie en hoor niks vreemds aan (met oordopjes in) het eerste filmpje. Hetgeen wat jij bedoeld met ''van 4 naar 5 gaat sneller dan 3 naar 4'' is de reactiesnelheid van je flipper naar de DSG bak toe. Het schakelen zelf ging in mijn ogen precies even snel.
Wat ik weer wel vreemd vind is dat je toerental zoveel zakt wanneer je het gaspedaal los laat met circa 110km/h in de 7.

Je Passat komt best wel goed van zijn plek overigens. Ik denk niet dat die van mij heel veel sneller is van 50 naar 100km/h desondanks het verschil in vermogen.

Het is ook erg lastig te zien op het filmpje wat ik bedoel hoor. Maar je voelt duidelijk dat de koppeling nog aan het aflaten is, terwijl dit van de 4 naar de 5 instant gaat.

De prestaties van de DSG zijn niet constant. Soms perfect en soms ook beetje twijfelend/traag of met sprongetjes in rpm. Het is nog niet ernstig te noemen, maar het neemt voor mij rijgenot weg.

vwb het motor vermogen, dat heeft JD netjes gedaan :) Tot 150pk en 326nm op de bank getuned. Rijdt soepel en comfortabel qua vermogen.

Benieuwd of er hier personen zijn die ervaringen hebben met bedrijven die mechatronics vervangen. En of deze personen mijn klachten herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden