Martijn-kever Geplaatst 23 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2021 Beste, Is iemand bekend met dit onderdeel? Ik merk dat mijn TDI er in de winter behoorlijk lang over doet om warm te worden. Aangezien het woon-werkverkeer ook geen lange afstand is, dacht ik misschien dat dit een goede oplossing zou zijn. Iemand met ervaring? Waarom wel, waarom niet? Alvast bedankt. Martijn. https://e-heko.com/de_DE/p/Winter-Haube-VOLKSWAGEN-Passat-B6-2005-2010/4975?fbclid=IwAR3c7vOveO_Qr_AyXM6qxtNduuL-qGukl0VWRlKNxqvMtpbttepB3PFPiJs https://www.ebay.de/itm/Fuer-Volkswagen-Passat-b7-2010-2014-Kuehlergrill-Winter-Cover-HEKO-04079-TOP-/113705868093?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0&fbclid=IwAR3EzFo8Ye89L9JetcWLuQ0oJ_J0grSixWVvwbRdAWeEuixUjUoTApLh1bI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 23 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2021 Daar zou in principe je termostaat voor zijn, en je kachel zit daar voor, anders zou het wel heel lang duren voor het interieur warm is in de winter. Zie het nut er niet van eigenlijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 23 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2021 Dit is meer iets voor Siberië. En als je woon-werk afstand niet zo groot is, dan had je geen diesel moeten nemen. Een moderne diesel is gewoon zo zuinig, dat het niet minder dan normaal is dat hij in de winter langer nodig heeft om op te warmen. Ga je nu een flink stuk rijden op de snelweg, dan zou je hem er weer af moeten halen. Wel heeft VW er bij verdere doorontwikkeling van hun dieselmotor (EA288) extra aandacht besteed aan het beter opwarmen van het blok. Zo is de koeling van de kop gescheiden van het onderblok gescheiden om zo het blok sneller op te laten warmen. En bij weinig belasting gaat de koelvloeistof niet eens meer naar de radiator, maar wordt alleen in het blok zelf rondgepompt. Het blok heeft een kleine en een grote koel-kringloop. Dit gebeurt allemaal automatisch, en dat is ook veel geavanceerder dan een klep voor je radiator plaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 23 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2021 Ik weet niet of het appels met peren vergelijken is maar mijn polo diesel is met een km of 10 wel op temperatuur. Dus de wijzer geeft 90 aan. Ik weet niet welke afstand je moet rijden woon werk, maarals dat minder is dan 8 km gaat een benzine ook niet warm worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Martijn-kever Geplaatst 25 december, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2021 Duidelijk. Dan ga ik het ook niet proberen. Bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Martijn-kever
Beste,
Is iemand bekend met dit onderdeel?
Ik merk dat mijn TDI er in de winter behoorlijk lang over doet om warm te worden.
Aangezien het woon-werkverkeer ook geen lange afstand is, dacht ik misschien dat dit een goede oplossing zou zijn.
Iemand met ervaring? Waarom wel, waarom niet?
Alvast bedankt.
Martijn.
https://e-heko.com/de_DE/p/Winter-Haube-VOLKSWAGEN-Passat-B6-2005-2010/4975?fbclid=IwAR3c7vOveO_Qr_AyXM6qxtNduuL-qGukl0VWRlKNxqvMtpbttepB3PFPiJs
https://www.ebay.de/itm/Fuer-Volkswagen-Passat-b7-2010-2014-Kuehlergrill-Winter-Cover-HEKO-04079-TOP-/113705868093?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0&fbclid=IwAR3EzFo8Ye89L9JetcWLuQ0oJ_J0grSixWVvwbRdAWeEuixUjUoTApLh1bI
Link naar reactie
Delen op andere sites
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten