Ga naar inhoud
  • 0

Melding kofferklep open.


DjPassat-Rline

Vraag

Hi allemaal!

Ik heb sinds vanmorgen een melding van mijn kofferbak , die geeft aan dat die open is terwijl die dicht is. 

Ik vermoed dat die misschien iets van vocht kan zijn door het koude weer ? 

Betreft een Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI R-line 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Elektrische kofferklep ?

Grote kans dat het kofferklep slot een switch blijft haperen of slecht contact maakt. Nieuw slot is een oplossing (Komt wel vaker voor) Of oxidatie op de connector aansluitingen. 

Of een andere kans kan zijn dat er een kabelbreuk is in de rubber klep doorvoer.

Om uit te sluiten wat het is kan je de klep bekleding losmaken en de draad eens bruggen welke doorgeeft dat de klep dicht is. Als bij het bruggen de auto weet dat de klep dicht is dan zit het bij het slot - zoniet zit het in de bedrading van slot naar interieur. 

Maar zoals voorgaand geschreven gok ik op het slot.

Succes 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 6-4-2021 at 11:26, wulfke said:

Elektrische kofferklep ?

Grote kans dat het kofferklep slot een switch blijft haperen of slecht contact maakt. Nieuw slot is een oplossing (Komt wel vaker voor) Of oxidatie op de connector aansluitingen. 

Of een andere kans kan zijn dat er een kabelbreuk is in de rubber klep doorvoer.

Om uit te sluiten wat het is kan je de klep bekleding losmaken en de draad eens bruggen welke doorgeeft dat de klep dicht is. Als bij het bruggen de auto weet dat de klep dicht is dan zit het bij het slot - zoniet zit het in de bedrading van slot naar interieur. 

Maar zoals voorgaand geschreven gok ik op het slot.

Succes 

Had inderdaad met oxidatie te maken. Thanks voor je hulp! 

 

Moet ik dit artikel verwijden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, DjPassat-Rline zei:

Had inderdaad met oxidatie te maken. Thanks voor je hulp! 

 

Moet ik dit artikel verwijden ?

Mooi dat het probleem gekend/opgelost is !

Als u dit wenst kan u kan het topic als opgelost markeren . Dan hebben andere forumleden er ook nog wat aan als soort gelijkend probleem zich stelt bij een ander forumlid.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 6-4-2021 at 11:26, wulfke said:

Elektrische kofferklep ?

Grote kans dat het kofferklep slot een switch blijft haperen of slecht contact maakt. Nieuw slot is een oplossing (Komt wel vaker voor) Of oxidatie op de connector aansluitingen. 

Of een andere kans kan zijn dat er een kabelbreuk is in de rubber klep doorvoer.

Om uit te sluiten wat het is kan je de klep bekleding losmaken en de draad eens bruggen welke doorgeeft dat de klep dicht is. Als bij het bruggen de auto weet dat de klep dicht is dan zit het bij het slot - zoniet zit het in de bedrading van slot naar interieur. 

Maar zoals voorgaand geschreven gok ik op het slot.

Succes 

Late reactie hierop: maakt het iets uit dan of het al dan niet en elektrische klep is?

ik heb dit probleem dus ook met de b7 variant. Kofferbak is niet elektrisch. Maar blijft idd dus wel aangeven dat de klep open staat terwijl die echt niet verder dicht kan😝

Hebben er vandaag een demontage slot in gezet maar dat heeft voor alsnog niks uitgehaald, blijft zeggen dat de klep open staat. Misschien een nieuwe proberen. 

p.s toen de kofferbak bekleding er af was zagen we nog een stekker zitten. Vermoed dat deze voor een eventuele schakelaar om de kofferbak elektrisch dicht te doen is. Weet iemand misschien of dit simpelweg een schakelaar erop zetten is of moet er naar alle waarschijnlijkheid ook gecodeerd worden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, PatrickBurg said:

Late reactie hierop: maakt het iets uit dan of het al dan niet en elektrische klep is?

ik heb dit probleem dus ook met de b7 variant. Kofferbak is niet elektrisch. Maar blijft idd dus wel aangeven dat de klep open staat terwijl die echt niet verder dicht kan😝

Hebben er vandaag een demontage slot in gezet maar dat heeft voor alsnog niks uitgehaald, blijft zeggen dat de klep open staat. Misschien een nieuwe proberen. 

p.s toen de kofferbak bekleding er af was zagen we nog een stekker zitten. Vermoed dat deze voor een eventuele schakelaar om de kofferbak elektrisch dicht te doen is. Weet iemand misschien of dit simpelweg een schakelaar erop zetten is of moet er naar alle waarschijnlijkheid ook gecodeerd worden? 

Hi, mijn probleem vond zich plaats achter de bekleding rechts achter. Hier zit namelijk een stuk electronica die vochtis was geworden (kwaaltje van vw schijnbaar). Probleem hebben we wel kunnen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, PatrickBurg zei:

Late reactie hierop: maakt het iets uit dan of het al dan niet en elektrische klep is?

ik heb dit probleem dus ook met de b7 variant. Kofferbak is niet elektrisch. Maar blijft idd dus wel aangeven dat de klep open staat terwijl die echt niet verder dicht kan😝

Hebben er vandaag een demontage slot in gezet maar dat heeft voor alsnog niks uitgehaald, blijft zeggen dat de klep open staat. Misschien een nieuwe proberen. 

p.s toen de kofferbak bekleding er af was zagen we nog een stekker zitten. Vermoed dat deze voor een eventuele schakelaar om de kofferbak elektrisch dicht te doen is. Weet iemand misschien of dit simpelweg een schakelaar erop zetten is of moet er naar alle waarschijnlijkheid ook gecodeerd worden? 

Neen hoor, ook de manuele klep heeft de switchen aan boord in het slot. Dus daar kan wat mis zijn. Kan uiteraard ook in de kabelboom zitten die door de klepdoorvoer zit ter hoogte van de scharnieren.

Wat betreft de losliggende stekker, eventueel een foto ervan ? Kan niet zodadelijk wat bedenken. Althans is het niet zo van een knop erop en ineens elektrische klep, daarvoor moeten er extra grote motoren geplaatst worden om de zware klep open en dicht te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden