rbuis78 Geplaatst 31 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 Heren, hopelijk kunnen jullie mij helpen, zojuist nieuwe nokkenas ketting geplaats, met blokker tool op nokkenas. ketting eerst op de nokkenas versteller gelegd en daarna op andere tandwiel en boven zijde strak versteller er op en aangedraaid. alles weer netjes dicht gemaakt en gestart. nu krijg ik ineens fouten op mijn nokkenas regelklep. motor heeft geen vermogen en loopt niet fijn, lijkt zwaar te lopen. krijg de melding gereset maar blijft terug komen. komt het door de nokkenas regelklep dat motor ineens geen vermogen levert? graag dringend hulp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 Als het goed is staan er op de krukas en de nok as markeringen, staan die allemaal goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rbuis78 Geplaatst 31 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 ik heb het tandwiel bij de riem op het dode punt gezet en toen kwamen de nokken van 4 richting elkaar en toen kreeg ik ook het tooltje erin. ik weet niet welke markeringen nog meer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 op de krukas staat een markering TDC ( top dead center )als het goed is staat er op de cylinderkop bij de tandwielen ook een markering en op de tandwielen ook, die moeten dus allemaal gelijkstaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rbuis78 Geplaatst 31 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 aan de distibutie zijde zie ik hem wel daar stond hij ook goed, en de inkeppingen op de nokkenas ook anders kreeg ik blokkeer tool er niet op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 31 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 Er is toch iets mis gegaan. Als het voor vervangen niet was en nu wel. Alles weer loshalen en opnieuw beginnen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 hoe oud is de auto Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rbuis78 Geplaatst 31 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 auto is van 2005. 2.0 fsi maar nu zie ik net ook nog eens de banjobouten van de hogedruk pomp zijn verschillend en de nieuwe van de dealer zijn gelijk, oude is een met groot gat en 1 met klein gat, kan dat ook nog voor verschillen zorgen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 Ziet het er zo uit, aangezien ik het type motor ( code ) niet heb kan het ook anders zijn, maar het principe is het zelfde – Krukas in BDP cilinder 1 zetten – Markering op nokkenastandwiel met markering op kleppendeksel samen laten vallen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2020 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rbuis78 Geplaatst 1 november, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 auto is van 2005. 2.0 fsi maar nu zie ik net ook nog eens de banjobouten van de hogedruk pomp zijn verschillend en de nieuwe van de dealer zijn gelijk, oude is een met groot gat en 1 met klein gat, kan dat ook nog voor verschillen zorgen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rbuis78 Geplaatst 1 november, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 bedankt voor het filmpje maar filmpje gaat over de distributie riem ik heb het over nokkenas ketting. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 1 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 Welke motorcode is het, maakt het zoeken makkelijker 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 1 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 8 minuten geleden, Vinniepilon zei: Welke motorcode is het, maakt het zoeken makkelijker precies 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rbuis78 Geplaatst 1 november, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 Het probleem is helemaal opgelost. Oorzaak was dat de ingaande nokkenas 1 tandje verschoven was, deze hersteld en auto loopt als een zonnetje, weer helemaal blij. iedereen bedankt voor het meedenken. ps. blijkt met ketting erop leggen dat ingaande nokkenas iet verder doordraaide waardoor je met de ketting erop leggen iets verder moet terugdraaien en dan de versteller er zo op kunt zetten. hierna de zuigers weer een keer rond laten draaien en alles staat weer heerlijk schudden is nu ook voorbij. in boekje staat dat de ketting al bij 120.000km is vervangen en nu weer 100.000 verder weer de ketting. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 1 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 Dus het zelfde principe als met een riem, alles moet op zijn merkteken staan, dit was al een keertje gemeld door @Vinniepilon en mij. Maar goed dat je het gevonden heb, het kon ook eigenlijk niks anders zijn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 1 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 (aangepast) @rbuis78 wat was of is je motor code. 1 november, 2020 aangepast door Diver Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rbuis78 Geplaatst 1 november, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 blr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 1 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 @rbuis78 weet je dit zeker ik kan in ELSAWin geen combinatie vinden van een passat uit 2005 met een BLR motor auto is van 2005. 2.0 fsi blr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 1 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 Kijk dit is van een BLR maar dan uit 2006 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 1 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2020 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 2 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2020 En toen was het stil Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rbuis78 Geplaatst 2 november, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2020 klopt onder elsawin valt die onder 2006 had ik zelf ook al gekeken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rbuis78 Geplaatst 2 november, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2020 Wulfke waar haal jij die tekening vandaan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 2 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2020 Staat gewoon in ELSAWin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 2 november, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2020 1 - cilinderkopbout q vervangen q let op volgorde bij het los- en vastdraaien q aantrekmoment: 40 Nm + 1/2 omw. (180°) verder draaien 2 - 10 Nm 3 - kleppendeksel q uit- en inbouwen → Subhoofdstuk 4 - afdichting q bij beschadiging of lekkage vervangen 5 - pakking voor kleppendeksel q bij beschadiging of lekkage vervangen 6 - steun 7 - 10 Nm 8 - olievuldeksel 9 - 4 Nm 10 - klep 1 voor nokkenasverstelling -N205- q uit- en inbouwen → Subhoofdstuk 11 - afdichting q vervangen 12 - kabelsteun 13 - 10 Nm 14 - 10 Nm 15 - behuizing 16 - pakking q vervangen 17 - transportstrip 18 - 25 Nm 19 - 10 Nm q tapeind voor inlaatspruitstuk 20 - scheidingsplaat 21 - cilinderkoppakking q vervangen q let op inbouwstand: onderdeelnr. naar cilinderkop 22 - 10 Nm 23 - Hall-voeler -G40- 24 - afdichtring 25 - 10 Nm q tapeind voor spanrol 26 - 20 Nm q tapeind voor uitlaatspruitstuk 27 - steun 28 - 10 Nm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
rbuis78
Heren,
hopelijk kunnen jullie mij helpen, zojuist nieuwe nokkenas ketting geplaats, met blokker tool op nokkenas.
ketting eerst op de nokkenas versteller gelegd en daarna op andere tandwiel en boven zijde strak versteller er op en aangedraaid.
alles weer netjes dicht gemaakt en gestart.
nu krijg ik ineens fouten op mijn nokkenas regelklep.
motor heeft geen vermogen en loopt niet fijn, lijkt zwaar te lopen.
krijg de melding gereset maar blijft terug komen.
komt het door de nokkenas regelklep dat motor ineens geen vermogen levert?
graag dringend hulp.
Link naar reactie
Delen op andere sites
30 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten