Ga naar inhoud
  • 0

ABS/ESP melding

Harrynak63

Vraag

Beste,

Deze week onder het rijden opeens de melding ABS/ESP storing.

Auto uitgelezen en ja hoor, de ABS sensor linksachter gaf een foutmelding:

1 Fault Found:
00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46) 
            008 - Implausible Signal - Intermittent

Sensor besteld en vervangen. Helaas geen resultaat. Hij blijft dezelfde foutmelding geven.

Symptoom:

Als ik bij een net gestarte auto wegrijd gaan de foutmeldingen weg, maar voelt remmen aan alsof de ABS ingrijpt. Boven 40 km/h komen de foutmeldingen op het dashboard en voelt remmen weer normaal aan. ABS is dan natuurlijk uitgeschakeld.

Ook op de nieuwe sensor krijg ik een implausible signal. Bij het uitlezen onder het rijden zie ik de sensor linksachter ook af en toe verspringen in waarde.

Nieuwe sensor kapot? Probleem met ABS ring? Probleem met ABS module?

Wie helpt me de juiste richting in? Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Link naar bericht
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Zat ik ook aan te denken. Je leest overal dat die foutmelding terug van linksachter terugkomen.

Bij velen is ie opgelost met het vervangen van de sensor. Dat geluk mag ik even niet hebben. Tenzij de sensor (Ate) een DOA is, maar dat verwacht ik niet.

De nieuwe sensor heeft exact hetzelfde gedrag als de oude, namelijk dat de gemeten snelheid af en toe verspringt bij het uitlezen van een rijdende auto op een recht stukje weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Ik zit momenteel ook met de melding links achter..
Sensor al besteld, en wacht op levering.

Maar mocht het bij mij toch ook de lager, is het zelf te vervangen dat lager?
Welke heb jij er onder gezet?

Lager is ook zelf te vervangen hoor, dat is best nog wel te doen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Lager is goed te doen mits je goed gereedschap hebt. Met het natrekken van de naafbout moet je echt wel ff wat kracht zetten.
Ik heb er een SKF lager in gezet. Standaard heeft VW FAG geïnstalleerd op mijn Passat. Scheelt wat prijs betreft nagenoeg niks.

Met vlagen ben ik geniaal...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden