Ga naar inhoud
  • 0

chiptuning


lesley

Vraag

Hallo,

 

Heb me net voorgesteld op het forum algemeen.

Heb een passat variant 130 pk tdi automaat.

Heb me een beetje verdiept in het chiptunen.

Is mijn volgende vraag:

De hele behandeling bij Jos inclusief chippen,is die behandeling alleen wat Jos exclusief doet?

Bij alle andere chiptuners zie ik wel een chiptuning maar niks over zo'n soort behandeling..

Heb namelijk op mobile-chiptuning.nl een scherpe aanbieding gezien van 349 euro maar is deze wel aan te bevelen?

Aangezien ik hier ook niks over zo'n soort "Jos" behandeling lees..

En hoe zit het met Jd engineering,doet hij wel zo'n behandeling?

Lijkt mij dat zo'n behandeling inclusief chippen toch het beste is of niet?

Hoor het graag van jullie!

Groetjes,

 

Lesley.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De Jos behandeling komt voornamelijk van TDIclub.nl...

 

De behandeling houdt in dat Jos de overbodige onderdelen(KAT, egr etc..) verwijderd/dicht zet en JD Engineering en/of Chipmeister doen voor Jos het chipwerk. Je betaalt dan uiteindelijk aan Jos...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kat weg is niet schadelijk voor de auto maar voor het milieu schijnt het minder te zijn. Hoewel naar mijn gevoel blijft ook dat een beetje theorie. Met de oude generatie roetfilters wordt de roet er uiteindelijk toch uitgeblazen en wel bij hogere snelheden. We blazen het dus eigenlijk lekker weg op het platteland. De moderne roetfilters verbranden de roet en dat is beter (voor het milieu).

 

Over de egr valt trouwens ongeveer hetzelfde te zeggen. Beter is minder roet, slechter hoger NOX uitstoot maar wat zou slechter zijn???? Voor je auto is dicht absoluut beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kat weg is niet schadelijk voor de auto maar voor het milieu schijnt het minder te zijn. Hoewel naar mijn gevoel blijft ook dat een beetje theorie. Met de oude generatie roetfilters wordt de roet er uiteindelijk toch uitgeblazen en wel bij hogere snelheden. We blazen het dus eigenlijk lekker weg op het platteland. De moderne roetfilters verbranden de roet en dat is beter (voor het milieu).

 

Over de egr valt trouwens ongeveer hetzelfde te zeggen. Beter is minder roet, slechter hoger NOX uitstoot maar wat zou slechter zijn???? Voor je auto is dicht absoluut beter.

 

De kat die nu onder je auto zit is een oxidatiekat en heeft eigenlijk niets met roet te maken behalve dat het roet erin blijft hangen en dus weerstand op gaat bouwen. Eigenlijk is dat meteen de reden waarom ik de kat leeg maak of verwijder.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kat weg is niet schadelijk voor de auto maar voor het milieu schijnt het minder te zijn. Hoewel naar mijn gevoel blijft ook dat een beetje theorie. Met de oude generatie roetfilters wordt de roet er uiteindelijk toch uitgeblazen en wel bij hogere snelheden. We blazen het dus eigenlijk lekker weg op het platteland. De moderne roetfilters verbranden de roet en dat is beter (voor het milieu).

 

Over de egr valt trouwens ongeveer hetzelfde te zeggen. Beter is minder roet, slechter hoger NOX uitstoot maar wat zou slechter zijn???? Voor je auto is dicht absoluut beter.

 

De kat die nu onder je auto zit is een oxidatiekat en heeft eigenlijk niets met roet te maken behalve dat het roet erin blijft hangen en dus weerstand op gaat bouwen. Eigenlijk is dat meteen de reden waarom ik de kat leeg maak of verwijder.

 

 

Ben ik het ook mee eens en om dezelfde reden probeerde ik uit te leggen dat de oxidatiekat in mijn ogen niets wezenlijk bijdraagt voor het milieu.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden