Ga naar inhoud

water in interieur


boeman

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

als je een witte auto hebt, moet je vaak door de wasstraat, vooral met dit weer. Alleen is er de laatste keer water binnen gekomen aan de bestuurderskant onder de stoel. Dit was de eerste keer nadat de auto bij de garage is geweest, waarbij ze 2 dingen hebben gedaan.

 

1. Slot bestuuderskant is vervangen omdat cv & binnenverlichting niet meer werkte.

2. Zoals hier in andere topics werd aangeraden heb ik gevraagd of ze de pluggen uit de accubak wilden weghalen. De garage had hier nog nooit van gehoord, maar ze hebben wel pluggen weggehaald.

 

Volgens mij komt het water binnen via de bestuudersdeur, daar zag ik de druppels onder hangen. Wat kunnen ze verkeerd gedaan hebben bij het terug monteren van de onderdelen?

 

Ik wil zeker weten dat het niet aan de accubak pluggen ligt. Kunnen ze verkeerde pluggen hebben weggehaald, waardoor er een verbinding komt tussen accubak en interieur? Ik las in een ander -oud- topic van passatvw dat er ook water vanuit de accubak binnen kan komen.

 

ik hoor graag van de experts, ik ben nog niet zo goed in mijn auto uit elkaar sleutelen.... :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deur uit elkaar is geweest voor het slot, dan is het deurpaneel eraf geweest

 

Hieronder zit een rubberrand, deze kan stuk zijn.

 

is vrij makkelijk te testen: met deur open gewoon tuinslag op de ruit zetten en indien diagnose klopt, zal er water onder je deurpaneel sijpelen

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kitrand van het metalen deurpaneel(achter de deurbekleding) is gemaakt van net zo een &^%$#^spul als dat van de interieurfilterbak; dwz is erg aan veroudering onderhevig en gaat op den duur geheid lekken. Bij jou hebben ze de metalen deurplaat er zeker afgehad en later gewoon weer teruggeplaatst. Bij het erafhalen is die oude pakking zeker gesneuveld. Pech is dat die pakking niet los te verkrijgen is. Bij mij lekte het ook onder die plaat (ook na testen zoals Jee hierboven beschrijft) en heb de oude pakking daarom totaal verwijderd (gaat nog lastig ook) en vervangen door ruitenkit (van 3M op een rol). Anderen laten die plaat gewoon zitten en kitten die alsnog aan de onderkant/(of liever) rondom af met bijv nadenkit (geen gewone silikonenkit; zit een zuur in verwerkt) of met Bison Polymax oid.

 

Jouw garage heeft eea dus niet goed hersteld (ze hadden beter moeten weten) en moet het danook voor je kostenloos oplossen. MAW teruggaan dus....!

 

NB/ Bij mij was de pakking van de interieurfilterbak EN van het deurpaneel tegelijkertijd (!!!) de oorzaak van lekkage aan de bijrijderskant. "IK" ga tzt de andere 3 deurplaten alsnog afkitten om evt lekkage hieruit voorgoed te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

update: volgende week gaat de passat terug, dan mag de garage het oplossen. Eerst nog even zelf geprobeerd, maar ik kreeg de binnenbekleding er maar gedeeltelijk af. Waarschijnlijk moet ik harder trekken, maar voordat er ergens klikkers sneuvelen... Nu maar hopen dat het niet te hard regent tot volgende week, maar volgens mij gaat dat goed 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Ik wil zeker weten dat het niet aan de accubak pluggen ligt. Kunnen ze verkeerde pluggen hebben weggehaald, waardoor er een verbinding komt tussen accubak en interieur? Ik las in een ander -oud- topic van passatvw dat er ook water vanuit de accubak binnen kan komen.

Zie inderdaad de link van Antonio. Er zitten inderdaad meerdere pluggen in die waterbak, maar naar mijn weten geen pluggen die direct naar het interieur voeren. Het probleem is dat als die afvoerpluggen verstopt raken (wat vroeg of laat een keer gebeurt) er water in die accubak blijft staan. Dat water loopt dan via je interieurluchtfilter naar binnen en komt onder de voorstoelen terecht. Als die pakking onder je interieurluchtfilter verrot is, is een paar mm water al genoeg, maar ook als die pakking nog wel goed is, loopt het water bij flinke regenval je interieur in.

Om te controleren of de dealer de juiste pluggen heeft verwijderd, kun je het beste kijken na een regenbui (of zet even de tuinslang op je voorruit). Je accubak mag dan wel vochtig zijn maar in je accubak mag dan geen laagje water staan. Zo ja, dan is er iets niet goed gegaan bij het verwijderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas doet de link het niet meer.

 

Ik neem aan dat de VW dealer hier meer van weet en ik het door hem kan laten oplossen?.

Welke link doet het niet meer? die van de kb, die antonio heeft gepost doet het bij mij gewoon hoor.

En ja elke VW dealer weet hier van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas doet de link het niet meer.

 

Ik neem aan dat de VW dealer hier meer van weet en ik het door hem kan laten oplossen?.

Welke link doet het niet meer? die van de kb, die antonio heeft gepost doet het bij mij gewoon hoor.

En ja elke VW dealer weet hier van.

 

Helaas wist mijn dealer van niks :-(

Maar desnoods print je het KB-artikel even uit. Als de link bij jou echt niet werkt, kun je er ook naartoe bladeren: bovenin de balk KB (=Kennisbank) » Terugroepacties en modificaties » Waterafvoerplug accubak 51D8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even terugkomen op mijn eigen probleem; de garage heeft de deur weer opengehaald en inderdaad zat de kit niet meer goed tussen de deur en de metalen plaat. Opnieuw gekit en gelukkig ben ik van het probleem af.

Gelukkig dat dat is opgelost. Hou nog wel even je electronica in de gaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als die niet eerder is geopend, dan valt het wel mee, die van mij was goed waterdicht met al die rubbere doorvoeren.

Ik heb vandaag even gekeken waar het water nu eigenlijk binnen is gekomen, moet zeggen dat het mijn wel gelukt is om het water uit mijn wagen tehalen, maar first thing first:

 

Dit is het waterballet onder de bestuurdersstoel

10cqo9j.jpg

10crbz4.jpg

10crcrc.jpg

Nu heb ik gelijk even gekeken in de "accubak" maar er was wel wat water, maar niet zoveel bijna droog.

 

Dus ben gelijk met mijn waterstofzuiger aan de gang gegaan, en heb de bekleding losgehaald onder aan mijn bestuurdersstoel en wat ziet ik:

 

10cqkb6.jpg

10criv6.jpg

10crjf6.jpg

10crjud.jpg

 

Dit zwarte doosje is de comfortcomputer.

Een antwoordt op T18: ik heb mazzel, geen drupel water in het doosje!

Ik heb maar liefst, let op: 5,3 liter water uit mijn wagen gezogen!!

10crpqe.jpg

Daarna ben ik naar de motorkap gegaan en heb geprobeerd om mijn accu te verwijderen, maar dit is niet gelukt, want ik kreeg mijn ruitenwissers er niet af zonder veel geweld te gebruiken, maar ik had wel voor de zekerheid wel de accupolen eraf gehaald (je weet maar nooit wat er mis zou kunnen gaan)

Te lezen op: Water in mijn interieur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden