Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
Woutje1981

Variant 2.0 fsi tiptronic 2007 slecht schakelen

Vraag

Dag allemaal,

Sinds een tijdje heeft de automaat in mijn 2007 variant kuren en ik heb jullie wijsheid nodig.

Het betreft dus een 2.0 fsi Passat variant uit 2007 met een kleine 237.000 km op de teller. 

Als ik een minuut of 20 gereden heb en dan vooral rustig met snelheden niet hoger dan 100 km, schakelt de automaat slecht van de 1 naar 2 en verder naar de 3. Schokkend en het ijkt wel of hij vooral bij het opschakelen van de 1 naar de 2 niet kan precies weet welke versnelling hij moet nemen. Eenmaal in de 3 schakelt hij verder normaal naar de 4 en hoger en weer terug naar de 3. Van de 3 verder naar beneden is het weer alsof hij met grof geweld in de versnelling gedrukt wordt. Een enkele keer schiet hij zelf in noodloop, althans alle keuze mogelijkheden worden voorzien van een wit kader op mijn dashboard.

Het vreemde is dat de eerste +/- 20 min hij prima/normaal schakelt en als ik ik meteen naar de snelweg ga heb ik het idee dat hij ook minder last van heeft. Ook viel mij het op dat ik vanochtend na het uitlezen (ongeveer 30 min) zonder problemen weer kon gaan rijden?  

Uitlezen met een het WOW diagnosesysteem van Würth levert deze code op: C02DA verder geen uitleg of iets dergelijks. Als ik deze code online ga omzetten naar een vag code kom ik hier op uit: PO730 Onjuiste overbrengingsverhouding in versnelling.

Wie weet raad? Is dit een kwestie van olie en filter vervangen? of moet ik andere problemen denken?  

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik volg deze ff, heb vergelijkbare klachten. 2.0 fsi turbo TT6 2006 variant 

Bij mij ook na langere tijd rustig rijden op constante snelheid soms een bonk als hij naar de terug maar de 3e of 4e moet. 

Niet altijd en geen noodloop (nog niet), bak is gespoeld bij 160k en nu 187k. Heeft niet geholpen 

aangepast door Kale_Wappie

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De bak ziet een te groot verschil tussen de in gaande en uitgaande as, meestal heb je te veel slip in je bak zitten. of wel door er te veel frictie materiaal wat verdwenen is of door dat de interne druk te laag is. dit kan komen door vervuiling, slechte hydraulisch kleppen of gewoon slijtage in de bak.

dit juist diagnosticeren is vrij lastig, en zou ik ook niet bij een gewone garage neer leggen dan zit je meestal vast aan een andere bak of revisie.

Op temperatuur is de olie dunner, en krijg je sneller dit soort storingen. wanneer je fouten reset worden de adaptie`s ook gewist en kan het idd zijn dat het weer even goed gaat.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
3 hours ago, Erwin84 said:

De bak ziet een te groot verschil tussen de in gaande en uitgaande as, meestal heb je te veel slip in je bak zitten. of wel door er te veel frictie materiaal wat verdwenen is of door dat de interne druk te laag is. dit kan komen door vervuiling, slechte hydraulisch kleppen of gewoon slijtage in de bak.

dit juist diagnosticeren is vrij lastig, en zou ik ook niet bij een gewone garage neer leggen dan zit je meestal vast aan een andere bak of revisie.

Op temperatuur is de olie dunner, en krijg je sneller dit soort storingen. wanneer je fouten reset worden de adaptie`s ook gewist en kan het idd zijn dat het weer even goed gaat.

Ik snap wat je zegt, maar wat adviseer je? Eerst olie vervangen of gelijk naar een specialist gaan? Ik heb altijd het idee, bij wie ik ook aanklop ze altijd geld aan mij willen verdienen en een advies geven wat in hun straatje past. 

Zijn er bedrijven in de regio Arnhem/Nijmegen die aan te raden zijn? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Autotechniek Leenders, Jeroen is een echte Vag liefhebber en is zeker in voor goed en eerlijk advies.

Hong Paul in Duiven, Repareert/reviseert veel Dsg's maar heeft ook verstand van de eerdere automaten.

Denk dat ze beide je wel een eerlijk advies kunnen geven, en ook kunnen aangeven of spoelen evt een optie is of jammer geld. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Op 9-12-2019 om 22:19, Woutje1981 zei:

Ik snap wat je zegt, maar wat adviseer je? Eerst olie vervangen of gelijk naar een specialist gaan? Ik heb altijd het idee, bij wie ik ook aanklop ze altijd geld aan mij willen verdienen en een advies geven wat in hun straatje past. 

Zijn er bedrijven in de regio Arnhem/Nijmegen die aan te raden zijn? 

Neem eens contact op met je plaatsgenoot @diesel986 hij is al tientallen jaren versnellingsbakspecialist

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zoals je het probleem omschrijft denk ik dat het kleppenblok/brein de klachte veroorzaakt. Ik vervang deze vaker ivm schakelproblemen.

Olie verversen heeft bijna nooit zin met deze klacht.

Je mag altijd langskomen voor diagnose

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
On 9-12-2019 at 22:40, Erwin84 said:

Autotechniek Leenders, Jeroen is een echte Vag liefhebber en is zeker in voor goed en eerlijk advies.

Hong Paul in Duiven, Repareert/reviseert veel Dsg's maar heeft ook verstand van de eerdere automaten.

Denk dat ze beide je wel een eerlijk advies kunnen geven, en ook kunnen aangeven of spoelen evt een optie is of jammer geld. 

Thanks voor de tips 👍🏻

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
4 minutes ago, diesel986 said:

Zoals je het probleem omschrijft denk ik dat het kleppenblok/brein de klachte veroorzaakt.
Olie verversen heeft bijna nooit zin met deze klacht.
Je mag altijd langskomen voor diagnose


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fijn! Ik stuur je een PM 👍🏻

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden