Ga naar inhoud
  • 0
Squilly

CC doet niet wat hij moet doen

Vraag

Beste forumleden,

Ik moet me nu toch echt tot jullie wenden want ik (we) kom er niet meer uit.

Gisteren alle stelmotoren vervangen vanwege foutmeldingen in VCDS. Waren er al langer maar nu was er 1 echt kapot. Was overigens niet de meest aangename klus.

4 maanden geleden door een specialist nieuwe compressor, droger en orrifice laten plaatsen. Opnieuw afgevuld en gevacumeerd. Lekkage controle en druk controle gedaan. Alles werkte perfect. Toen werd het buiten 40 graden en deed de airco het niet meer. Héél fijn 😰

Sindsdien doet hij het dus niet meer. Specialist heeft alles nagekeken. Leeggehaald, er zat nog steeds 620 gram in en wederom gevuld en gevacumeerd. Lekkage en druk gecontroleerd. Leidingen bekeken en gevoeld. In is ijskoud en uit lekker warm.

Nu dus stelmotoren gedaan. Kleppen teruggezet via VCDS en checken maar. Helaas, in ieder geval geen herrie kleppen meer en prima mengsel van warme en koude (buiten) lucht maar nog steeds geen airco. Op HI echt warm, op LO alleen buitenlucht. Alle meetgegevens in VCDS van de kleppen zijn goed. Temperatuur van uitstroom openingen zijn ook goed. Alle kleppen bewegen en alle foutmeldingen zijn weg. 

Nu weet ik het echt niet meer. Wie o wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en wat ik er eventueel aan kan doen?

Alvast dank voor het meedenken mensen.

Groet,

Stan

aangepast door Squilly
Fout woord

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Had je graag geholpen maar zit met het zelfde probleem ben er ook nog niet uit. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Toevallig de uitstroom thempretuur bekeken via vcds. In de luchtroosters. Daar zitten ook sensoren. En als deze kapot gaan heb je ook kans dat de airco het niet doet. Maar je zegt dat de leidingen koud worden. Maar de lucht niet. Dan werkt de airco wel. Maar koelt die bij de verdamper niet goed. En is daar iets toch niet goed met een van de kleppen. Of je smoorklep is kapot. Deze zit tegen het schubbordt aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Beste forumleden,

Alvast bedankt voor het meedenken. Alle sensoren en temperatuur sensoren zijn goed. Zoals gezegd in VCDS is alles ok. Zelfs met losse thermometer waardes vergeleken. Komen goed overeen. Is nu moeilijker te controleren omdat het kouder is buiten. Heb nogmaals (2x) alles teruggezet in de basis stand. Hopelijk genoeg zon of regen vandaag (aanslaan van de ruiten) om te controleren. Ik houd jullie op de hoogte.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Na wederom ondersteboven het dashboard te hebben gezien zijn we nog geen stap verder. Twee sensoren (G89 en G192) vervangen. Was minder moeilijk dan de stelmotoren. Alles in basis teruggezet en gecontroleerd. Ingestelde waardes gelijk aan klep instellingen en gewenste waardes. Alle sensoren goed. Maar nog steeds geen airco. Valt weinig meer te vervangen nu en aan te passen. Oplossingen worden nu erg dun

Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

airco werkt niet bij buitentemperaturen onder de (gok ik) 12 graden of zo.

Kun je in VCDS zien op compressor load. en ook de freondrukken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Klopt. Ik dacht 4 graden. Alleen zo koud was het niet en in VCDS geeft hij aan dat compressor actief is.

Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ok. dat is inderdaad goed te zien dan. Zit er wel genoeg druk op het systeem?

 

Zit effe terug te lezen, en zie dat ie een paar maanden geleden is vernieuwd.

Airco zijdig zou alles moeten werken, luchtzijdig zou alles moeten werken, maar het werkt niet zo te lezen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Als allemaal gecontroleerd. (Zie eerste post) Zelfs een paar uur onder druk gestaan en 0,0 verlies. Zelfs een sniffer gebruikt met formeer gas om lekkage op te sporen. Het is echt een uitdaging geworden

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Als de ingaande leiding koud is en de uitgaande leiding warm, zou het zo kunnen zijn dat de kachel het dan weer naverwarmd?

Ik ben vorige jaar bezig geweest met het watersysteem, maar ik kan me zo niet herinnerren of er een klep zit, zal eens zoeken.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Heel fijn. Alle info is welkom. Ga me niet gewonnen geven

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dit bedoel ik, alleen is mijn Russisch ruk.

Blijft dan de klep van de verwarming links boven niet open staan.

Misschien kun je kijken in de auto, als de motor wel juist wordt aangestuurd, maar het hefboompje is eraf dan zie je op de computer niets. Kan ook zijn dat de klep op de as niet meer pakt of zoiets dergelijks.

 

klimaatinstallatiepassat.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Mijn Russisch is ook niet zo best maar ik snap de tekening wel. Zal hiermee eens aan de slag gaan. Dit zou best wel eens naar een oplossing kunnen leiden. Top kerel!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Heb je bij het wisselen van de V158 en V159 de stangen wel in de juiste positie gezet?

Is al even geleden voor mij, maar als de klep in de dicht stand toch 50% open staat en dan blijft ie toch verwarmen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

13 graden? De buitenlucht zit al rond deze temperatuur. Bij max AC moet dit +/- 7 graden zijn. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kleppen stonden goed alvorens alles weer terug te zetten. De temperatuur van de warmtewisselaar daalt naar 9 als ik 10 minuten gereden heb. 13 graden was alleen bij stationair.
Overigens ben ik nu niet in NL en het is hier wel iets warmer. Niet veel maar toch een graad of 6 warmer

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik overweeg om met een simpel endoscoopje eens een kijkje aan de binnenkant te nemen. Misschien kunnen we dan wat meer zien

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden