Ga naar inhoud
  • 0

EGR verwijderen 2.0 BMP, welke delete kit nodig?


Vraag

Geplaatst

Ik wil mijn EGR klep en koeler gaan verwijderen omdat ik het gevoel heb dat het vermogen nogal wordt geknepen.

Ik kan alleen nergens terug vinden welke delete kit ik nog heb op mijn motor. De 2.0 TDI Motorcode BMP. 140pk. Wie kan me helpen aan een goede kit dat ik niet de verkeerde bestel??

 

Alvast bedankt voor jullie tijd!!

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

Hallo Lennart, afdoppen vd egr is niet voldoende, deze moet ook softwarematig uitgeschreven worden, kan ik eventueel voor je doen.

Gr Twan

  • 0
Geplaatst

Ik wil inderdaad naderhand geen lampjes op het dashboard hebben branden, maar ik vind overal egr delete kits voor BKP motoren, maar nergens voor BMP motoren. En dan meteen een set erbij om de EGR-koeler mee te kunnen verwijderen. Dus plaatjes en pakkingen en een koppelbuis voor de slangen.
Start de motor wel gewoon zonder EGR? En is het alleen het lampje dat gaat branden dat ik nog wel kan rijden??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Het roetfilter is overigens nog niet verwijderd. Geeft dat problemen als je de egr met egr-koeler verwijderd??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Bij BMP kun je de EGR alleen softwarematig laten wegschrijven. Afdoppen of weghalen kan niet omdat het roetfilter ook de EGR nodig heeft.

Wil je afdoppen/weghalen dan moet je ook het roetfilter leeghalen en laten wegschrijven.

Dat laatste zou ik persoonlijk niet doen, want ze zijn bezig met wetgeving bij APK dat het roetfilter als dat zo geleverd is, er ook op moet zitten.

 

  • 0
Geplaatst

Dan blijft er dus alleen softwarematig wegschrijven over. Hij mist een partij vermogen en verdenk dus echt de egr. Maar met wegschrijven wordt hij dus dicht gezet en blijft ie dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst
  Op 29-6-2019 om 14:39, ldokter zei:
Dan blijft er dus alleen softwarematig wegschrijven over. Hij mist een partij vermogen en verdenk dus echt de egr. Maar met wegschrijven wordt hij dus dicht gezet en blijft ie dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In principe leidt het wel of niet dichtzetten van de EGR niet tot vermogens verlies of winst, je voorkomt alleen met dichtzetten dat je inlaatspruitstuk verder vervuilt. De EGR klep gaat ook alleen maar open bij een nullast stand van je gaspedaal, wanneer je een tijdje constant 90 of 100 rijdt dan gaat die klep open. Bij gas geven zal ie onmiddellijk weer sluiten. Bij een BKP is ie eenvoudig met koeler te verwijderen c.q. af te sluiten door de vacuumslang los te koppelen. Je krijgt dan wel een foutmelding op je dashboard en die kun je dan softwarematig laten wegschrijven. Maar wat Martijn al zegt BKP heeft geen roetfilter en BMP wel met een koppeling naar de EGR.

Wanneer je vermogensverlies hebt dan moet je toch naar andere zaken zoeken, ik ken de staat van onderhoud niet maar soms doet een dosering Forte in het brandstoffilter bij filterwisseling al wonderen.

Groet Willem

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Maar kan ik alsnog wel de EGR softwarematig wegschrijven?? Ik heb de Passat nu een paar maanden. Hij zou 140 pk moeten hebben, maar ik t gevoel dat ie veel minder doet. Daarnaast zit er een soort blaas- of schaafgeluid bij gas geven. Ik heb alle turboslangen al nagelopen en niks gevonden. Ik heb rond gezocht en navraag gedaan en kreeg te horen dat je dan de EGR dicht moet zetten/ weg moet halen.

Het was nogal een haastige aankoop aangezien mijn vorige Passat Total loss is verklaard na een ongeluk en ik heb een auto nodig voor Mn werkf69adc272bc178e272e4502a10cc0bf8.jpg dit is m geworden trouwens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

BMP toch: Als ie blaast is de turbo slang kapot, uittrede turbo naar de intercooler. Rode slang, scheur in de bocht.

  • 0
Geplaatst

Dat heb ik nagekeken en blijkt niks mis mee. Dit had ik ook al eerder gelezen namelijk. Geen scheur te bekennen.
Ik zal hem eerst is uit laten lezen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Als je alleen gekeken hebt, dan zou het toch kunnen, je moet de aanvoerbuis kunststof vanaf het luchtfilter verwijderen om goed te kunnen zien, de slang zit eronder.

  • 0
Geplaatst

Heb ik gedaan. De buis vanaf het filter weg gehad. Iemand anders gas laten geven en rondom na gevoeld en gekeken. Het rare is dat ie alleen blaast/schaaft tussen een bepaald toerenbereik. 1000 en 2000 ongeveer. Daarna pakt ie ook weer goed op en trekt ie ook goed door.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Kijk dat zijn de goede controles.

Schaven kan ook het masavliegwiel nog zijn, weet je hoeveel kilometers oud deze is?

  • 0
Geplaatst

Nee, geen idee. Particulier gekocht. Kan ik dit op de een of andere manier zien of hij aan vervanging toe is? En wat kost dit geintje ongeveer denk je??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Zal in het boekje staan. Normaal gaan ze max 230.000 kilometer mee. Is duur grapje denk 1500 euro.

  • 0
Geplaatst
  Op 30-6-2019 om 11:20, martijn v o zei:
Kijk dat zijn de goede controles.
Schaven kan ook het masavliegwiel nog zijn, weet je hoeveel kilometers oud deze is?
Die herken ik ook, maar dan moet je aan de onderzijde met een schroevendraaier het vliegwiel heen en weer kunnen bewegen.
Bij gas geven in een laag toerental gaat ie dan ook ontzettend schudden.
Ik had het laatste 2M vliegwiel al met 100K aan gort..... de chip heeft ongetwijfeld ook effect op de levensduur...

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Ik heb 0 trillingen bij het starten of rijden. Loopt constant soepel. Alleen tussen 1000 en 2000 lijkt ie in te houden en hoor je een blazend/schavend geluid...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Ik kan pas volgend weekend terecht bij een kennis. Heeft iemand een adresje in de buurt van Dronten???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst
  Op 30-6-2019 om 12:56, dieseltje zei:
Dan moet je dat er wel bij vermelden, met normaal rijden moet je 1 op 16 halen
Idd, ik verbruik bij 30.000 km per jaar waarvan 4000 met caravan gemiddeld 1 : 16 over al die kms, en vind het heerlijk om hem af en toe effe lekker door te trappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Eerst maar is uit laten lezen en alles is goed bekijken begrijp ik. Voor we enorme bedragen aan reparaties uit gaan geven die niet nodig zijn. Bedankt heren!!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden