Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
pbeumer2001

B6 of B7 en welk type motor

Vraag

Goede morgen,

 

Ik ben patrick, 35 jaar oud en rijdt momenteel een Volvo S40 uit 2007. Leuke auto alleen missen wij wat ruimte als we met het hele gezin op pad/vakantie gaan. Ik ben me dus nu aan het oriënteren op een ruimere auto. Keuze is dan ook gevallen op de Passat variant. Wij hoeven er kwa leeftijd bande auto niet specifiek op vooruit te gaan. Kwa kilometrage koop ik altijd onder de 100.000

 

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen;

 

1. Mijn monteur gaf al aan dat ik van de 1.4 fsi moet afblijven. Jammer genoeg word juist dit type motor massaal aangeboden :) Is de 1.4 fsi idd een probleemgeval? Zowe in de B6 als de B7 serie?

 

2. De vrouw wil heel graag automaat rijden. Nu hoor en lees je nogal wat verhalen omtrent de dsg bak. Er zijn zelfs bedrijven gespecialiseerd in deze techniek wat ook al hee wat zegt. Is er een verschil in dag bakken tussen de B6 en de B7? Is de B7 dsg bak bijvoorbeeld al minder storingsgevoelig?

 

Alvast bedankt voor jullie feedback

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom.

 

Ik zou sowieso voor een B7 gaan. B6 zijn prachtige auto’s alleen qua model wat verouderd.

 

Zover bij mij bekend moet je bij de 1.4tsi met 160pk weblijven, de 122pk schijnt daarentegen wel goed te zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

>B6 zijn prachtige auto’s alleen qua model wat verouderd.

 

Hoe bedoel je? Buitenkant is toch puur wat je zelf mooi vindt?
En binnenkant is in principe gelijk aan B7 of zo te maken als je wil ...

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

>B6 zijn prachtige auto’s alleen qua model wat verouderd.

 

Hoe bedoel je? Buitenkant is toch puur wat je zelf mooi vindt?

En binnenkant is in principe gelijk aan B7 of zo te maken als je wil ...

 

Correctie; ik vind de b6 wat verouderd qua model. Wellicht ook omdat ik er zelf een 6 jaar lang gereden heb????. De b6 rijdt al rond vanaf 2005, de B7 vanaf eind 2010. Maar je hebt gelijk, het was mijn ongepeperde mening en die is voor een ieder anders.

 

Motorisch gezien is het sowieso verstandiger om een late b6 of b7 te kopen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Uiterlijk maakt mij niet zoveel uit. Een auto is voor mij een gebruiksvoorwerp en geen showitem. Ik zal ga dus eerder voor gemak en comfort dan voor uitstraling.

 

Het meest belangrijke vindt ik betrouwbaarheid. Dat een auto onderhoud nodig heeft en er af en toe wat defect raakt is normaal. Maar distributiebedrijven die na 100.000 rek vertonen etc vindt ik ronduit belachelijk in 2018.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

B6 CR 2008 heeft ook al distributieriem die 180.000 km mee gaat.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Over de DSG bak heb ik een positieve ervaring wel de 6 bak met natte platen over een 150k nooit problemen gehad.

Als je de droge 7 traps hebt dan slijten de platen, volgens mij halen die de 150k meestal niet.

aangepast door Marco456

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden