Ga naar inhoud

  • 0

Inbouw comfortblinker


Jee13

Vraag

Heb vandaag toch weer een comfortblinker ingebouwd in de passat.

 

Had m in vorige passat en in het begin miste ik m niet in deze auto, maar was toch wel handige gadget.

 

Bij de comfortblinker zit duidelijke beschrijving met boekje en plaatjes

 

Ik heb een aantal fotos gemaakt ter verduidelijking

 

Bij het uitnemen van de stekkertjes uit de alarmlichtschakelaar, moet de volgende pinbezetting aangehouden worden (dit is onduidelijk in bijgelverde beschrijving)

 

uitnemen stekker 1, direct overpluggen in contrastekker op pin 1

uitnemen stekker 2, direct overpluggen in contrastekker op pin 2

uitnemen stekker 3, direct overpluggen in contrastekker op pin 3

uitnemen stekker 5, direct overpluggen in contrastekker op pin 6

uitnemen stekker 6, direct overpluggen in contrastekker op pin 7

 

voor de rest handleiding gewoon volgen

 

suc6

gr Jee

 

 

Img_6817b.jpg

 

Img_6818b.jpg

 

Img_6819b.jpg

 

Img_6820b.jpg

 

Img_6822b.jpg

 

Img_6823b.jpg

 

Img_6824b.jpg

 

Img_6826b.jpg

 

Img_6827b.jpg

 

Img_6828b.jpg

 

Img_6830b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

HELP HELP HELP

 

Onderdelen gekocht bij de in dit forum aangegeven Duitse webshop. Keurig de zaken binnen een paar dagen binnengekregen. Vandaag maar eens een poging gedaan inclusief het vervangen van mijn Parrot aangezien die regelmatig vast liep.

 

Het loshalen van draden ging niet eenvoudig. Uiteindelijk wel gelukt maar wel met schade! Een van de klemmetjes is afgebroken :x . Daarnaast bleek ook nog eens de stekker waar deze in moeten te klein. Enige manier waarop ik de draden erin kreeg was met een klein tangetje. En dan nog kwam het niet ver genoeg. Ook hierbij is een klemmetje gebroken! :evil:

 

Wie woont in de buurt van Den Haag en kan mij (op korte termijn) helpen dit allemaal erin te krijgen :| . Nu werken de richtingaanwijzers niet meer.

 

Alvast dank voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
HELP HELP HELP

 

Onderdelen gekocht bij de in dit forum aangegeven Duitse webshop. Keurig de zaken binnen een paar dagen binnengekregen. Vandaag maar eens een poging gedaan inclusief het vervangen van mijn Parrot aangezien die regelmatig vast liep.

 

Het loshalen van draden ging niet eenvoudig. Uiteindelijk wel gelukt maar wel met schade! Een van de klemmetjes is afgebroken :x . Daarnaast bleek ook nog eens de stekker waar deze in moeten te klein. Enige manier waarop ik de draden erin kreeg was met een klein tangetje. En dan nog kwam het niet ver genoeg. Ook hierbij is een klemmetje gebroken! :evil:

 

Wie woont in de buurt van Den Haag en kan mij (op korte termijn) helpen dit allemaal erin te krijgen :| . Nu werken de richtingaanwijzers niet meer.

 

Alvast dank voor de hulp

 

Vanochtend paar nieuwe klemmetjes gekocht en een tooltje om de klemmen uit de stekker te halen (voor EUR 13,- ex BTW). Alles geplaatst zoals in de handleiding met als resultaat dat hij 't nog steeds niet doet. Als ik de klemmen uit de losse stekker van het pakket haal en direct op de juiste pin van het geleverde wiring harness zet, dan doen de alarmlichten het wel maar de knipperlichten niet. Als de klemmen in de losse stekker vast zitten, doet niets het (behalve de lichten bij vergrendelen of openen met de AB)

Ik trek twee conclusies:

1) de draden maken in de stekkers geen contact

2) er zit ergens nog iets mis. De zekering van de knipperlichten was doorgebrand. Hiervoor heb ik een nieuwe geplaatst. Kan er wellicht nog een zekering doorgebrand zijn?

 

Groeten,

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
HELP HELP HELP

 

Onderdelen gekocht bij de in dit forum aangegeven Duitse webshop. Keurig de zaken binnen een paar dagen binnengekregen. Vandaag maar eens een poging gedaan inclusief het vervangen van mijn Parrot aangezien die regelmatig vast liep.

 

Het loshalen van draden ging niet eenvoudig. Uiteindelijk wel gelukt maar wel met schade! Een van de klemmetjes is afgebroken :x . Daarnaast bleek ook nog eens de stekker waar deze in moeten te klein. Enige manier waarop ik de draden erin kreeg was met een klein tangetje. En dan nog kwam het niet ver genoeg. Ook hierbij is een klemmetje gebroken! :evil:

 

Wie woont in de buurt van Den Haag en kan mij (op korte termijn) helpen dit allemaal erin te krijgen :| . Nu werken de richtingaanwijzers niet meer.

 

Alvast dank voor de hulp

 

Vanochtend paar nieuwe klemmetjes gekocht en een tooltje om de klemmen uit de stekker te halen (voor EUR 13,- ex BTW). Alles geplaatst zoals in de handleiding met als resultaat dat hij 't nog steeds niet doet. Als ik de klemmen uit de losse stekker van het pakket haal en direct op de juiste pin van het geleverde wiring harness zet, dan doen de alarmlichten het wel maar de knipperlichten niet. Als de klemmen in de losse stekker vast zitten, doet niets het (behalve de lichten bij vergrendelen of openen met de AB)

Ik trek twee conclusies:

1) de draden maken in de stekkers geen contact

2) er zit ergens nog iets mis. De zekering van de knipperlichten was doorgebrand. Hiervoor heb ik een nieuwe geplaatst. Kan er wellicht nog een zekering doorgebrand zijn?

 

Groeten,

 

Michel

 

Het is uiteindelijk allemaal gelukt. De zekering van de knipperlichten was (weer) kapot. Hierbij werkt dus de gevarenlichten en het knipperen bij afsluiten en openen wel.

Tweede belangrijke punt: de aparte stekker van de komfortblinker kit moet je open klappen aan de zijde waar de draden in de stekker moeten worden gestoken. Misschien dom maar dit was niet evident voor mij. Ik zal later even een foto plaatsen van zowel de opengeklapte stekker en het tooltje dat ik gekocht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was voor mij ook even hannessen met het open klappen van de stekkers, maar dat is uiteindelijk ook gelukt. Heb jij ook het "haper probleem"? Dus bij het even aan tikken van de hendel, er een kleine hapering te zien is? Bij mij wel namelijk, maar de oplossing schijnt een nieuwe knipperlicht hendel te zijn. Die heb ik nog niet vervangen.

 

Groeten Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Was voor mij ook even hannessen met het open klappen van de stekkers, maar dat is uiteindelijk ook gelukt. Heb jij ook het "haper probleem"? Dus bij het even aan tikken van de hendel, er een kleine hapering te zien is? Bij mij wel namelijk, maar de oplossing schijnt een nieuwe knipperlicht hendel te zijn. Die heb ik nog niet vervangen.

 

Groeten Siebe

 

Volgens mij heb ik dat niet (god dank). De hendel vervangen ziet er niet echt eenvoudig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik druk die 2 pinnetjes eigenlijk altijd met een "brillenschroevendraaier" ofzo helemaal naar binnen (dan buig je ze dus naar binnen) trek dan het stekkertje eruit en buig ze met een mesje of zelfde schroevenraaiertje weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteravond eens bezig geweest met de midlock...op de comfort blinker module zelf werkt dit als een trein echter op de stekker in de auto voor geen meter, niet met roze kapje erop, op de 2e stand of eraf....vanavond maar tangetje en nieuwe klemmetjes erop zetten denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gisteravond eens bezig geweest met de midlock...op de comfort blinker module zelf werkt dit als een trein echter op de stekker in de auto voor geen meter, niet met roze kapje erop, op de 2e stand of eraf....vanavond maar tangetje en nieuwe klemmetjes erop zetten denk ik...

 

verklaar je nader,

doet paniekschakelaat het niet meer nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag heb ik ook de comfortblinker ingebouwd via de airco-unit. Achter de knipperschakelaar zit genoeg ruimte om het relais inclusief bedrading stevig weg te stoppen.

Het gepiel met de stekkertjes uithalen en overzetten is erg eenvoudig als je het volgende doet:

 

Maak van een dikke paperclip een recht stuk en sla het uiteinde plat met een hamer. De breedte mag niet meer zijn dat de breedte van het gaatje aan de voorkant waardoor je de paperclip steekt. Als je deze erin steekt en je draait hem rond, dan duw je op het stekkertje het veertje terug dat de stekker tegenhoudt. Doe dit ook aan de andere kant van het stekkertje en je trekt zo eenvoudig het stekkertje uit het stekkerblok.

 

Ik heb echt uren zitten pielen totdat ik deze methode vond.

 

Voordeel is dat je niet gelijktijdig beide borgveertjes hoeft terug te duwen.

 

Na uitbouwen wel even de veertjes weer iets terug buigen zodat deze in het vervangende stekkerblok weer blijven zitten.

 

succes en groet,

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden