Ga naar inhoud
  • 0

Schakel-aanduiding aanpassen in VCDS?


OmeRoon

Vraag

Op dit moment geeft mijn auto in de teller aan dat ik naar de 6e versnelling kan als ik 80 rijd, maar ik heb eergisteren ontdekt dat de 5e versnelling op dat moment wat zuiniger is. Ik zou dus graag willen instellen dat ie pas rond de 100 begint te mekkeren over schakelen. 

 

Is dit ergens in te stellen / calibreren of is dit een zelflerend systeem en lost zich dit straks vanzelf op.... of heb ik gewoon pech?   :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet rechts bovenin je tacho even een stickertje plakken zodat je de indicatie niet meer zien????.

 

Maar idd, die indicator slaat nergens op. Mij is verteld dat je met een CR lekker moet doorrijden dus ik heb daar een simpele rekensom voor; indicator-2 = goed voor de CR????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die indicatie zit niet in de teller zelf maar in de motor ecu. Als je dus al iets kunt aanpassen zou het in die module moeten zijn.

De schakelindicator houdt ook rekening met regenereren, en adviseert dan om later (dus bij een hoger toerental) door te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De schakelindicator houdt ook rekening met regenereren, en adviseert dan om later (dus bij een hoger toerental) door te schakelen.

 

Dat was me inderdaad ook opgevallen, vandaar dat ik hoopte dat dit ergens via VCDS te tweaken was. Ik vermoed dat de rolweerstand van mijn banden hoger is dan mijn vorige setje (energielabel E vs C) waardoor ie zo laag in de toeren net wat meer moeite heeft om het rond te krijgen. Want met mijn oude velgen eronder had ik hier geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden