Ga naar inhoud
  • 0

geen warmte voor het stoplicht


arthurs

Vraag

Sinds deze winter valt het ons op dat we bij stationair toerental zo ongeveer geen warme lucht mee krijgen uit de verwarming. De motortemperatuurmeter staat al loodrecht omhoog en op het moment dat er meer dan 1500 toeren gemaakt wordt is er geen probleem. Wat opvalt is dat na een halve minuut of zo ook de ventilator automatisch wat langzamer gaat draaien (omdat de verwarmingsradiateur) kouder is geworden. Het maakt niet uit of je 20 of 26 instelt. Het enige wat uit lijkt te maken is het motortoerental. Ik heb een tijd terug wel koelvloeistof moeten bijvullen dus het systeem is ter controle afgeperst, geen lekkage gevonden. De auto heeft 330.000 gelopen. Distributie (en waterpomp?) is vervangen bij aankoop, km stand 234.000. Ook na langer wachten komt er geen warmte tenzij er een toefje gas gegeven wordt. Kan er een luchtbelletje zitten of verminderde waterpomp afgifte? De temperaturen in de zomer doen dat laatste niet vermoeden, temperatuur is ook bij 35 graden altijd snaarstrak.

 

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had hetzelfde bij mn 3B en daar was het een lekkage in de waterpomp. Maar omdat je zegt dat het systeem is gecheckt op lekkage zou dat dus niet kunnen. Misschien de warmtewisselaar die verstopt zit? Dit heb ik zelf nog niet gehad maar heb wel vaker gehoord dat mensen er last van hadden.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De blower doet het zeker, op een of andere manier reageert die zelfs op het aanbod  van warmte.Bij meer warmte gaat hij wat harder blazen als hij op automatisch staat. Verder schijnt ook de koelvloeistof gesnuffeld te zijn op CO en niets gevonden. Navraag leert echter dat dat met een koude motor gebeurd is. Vandaag ongeveer 250 km gereden bij 2 graden. Wat opvalt is dat de verwarming in het eerste kwartier dat er warmte is prima werkt, na een half uurtje op de snelweg levert hij onder de 2.000 toeren minder. In zijn 6 moet ik dan zo'n 140 rijden voordat er fatsoenlijk warmte is. Ja natuurlijk terugschakelen helpt ook. Hoewel het niveau op min stond bij vertrek moest ik vandaag niets bijvullen. We hebben de afgelopen 2.000 km ongeveer een liter koelvloeistof bijgevuld. De temperatuur van de motor was de gehele rit snaarstrak 90 graden. 

Wat ik nu gepland heb is nogmaals een CO meting in de koelvloeistof, maar dan met een warm blok. Dit kan pas in januari dus ik zal nog eens kijken in het expansievat als de motor loopt en warm is. Ik heb wel het gevoel dat als er harder mee gereden is de koelvloeistof eerder verdwijnt dan wanneer er rustiger gereden is. Gescheurde kop is toch geen bmp probleem ??

aangepast door arthurs
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden