Ga naar inhoud
  • 0

Achter portier gaat niet open


BasVW

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik hoop voor jou dan dat je slot los kunt krijgen via de binnenkant? Aangezien de bouten die het slot vasthouden binnen in de deurpost zitten ik zal duimen voor je.

Heb je wel gelezen wat er besproken is?

Er staat nergens bij dat het slot van binnen eruit gehaald gaat worden.

Doel is om deur open te krijgen en daarna pas slot demonteren.

Maargoed als je goed terug leest staat er precies hetzelfde :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien is het doordat je niet exact had aangegeven na welke stap het slot ontgrendeld kan worden en de deur open kan.

 

Je schreef immers:

"Dan slot losmaken van de deurplaat (je moet wel want deur wil niet open!)

 Dan zien slot los te krijgen.

 

Zo simpel is het  :mrgreen: "

 

Zo lijkt het alsof de deur nog dicht zit en je toch het slot los wilt krijgen.

 

Ik vermoed dat je bedoelde"

 

En dan zien het slot open te maken.. Klopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien is het doordat je niet exact had aangegeven na welke stap het slot ontgrendeld kan worden en de deur open kan.

 

Je schreef immers:

"Dan slot losmaken van de deurplaat (je moet wel want deur wil niet open!)

 Dan zien slot los te krijgen.

 

Zo simpel is het  :mrgreen: "

 

Zo lijkt het alsof de deur nog dicht zit en je toch het slot los wilt krijgen.

 

Ik vermoed dat je bedoelde"

 

En dan zien het slot open te maken.. Klopt?

Correct.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je wel gelezen wat er besproken is?

Er staat nergens bij dat het slot van binnen eruit gehaald gaat worden.

Doel is om deur open te krijgen en daarna pas slot demonteren.

Maargoed als je goed terug leest staat er precies hetzelfde :thumb:

Oke , zal morgen ff langs Specsaver gaan????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het is gelukt!!

Vandaag aangekomen bij Alfred en na een bakkie vol goede moed begonnen. Ik weet dus de plaat los te krijgen maar dan.

Zal het proberen stap voor stap te verwoorden.

 

Ik ben begonnen met het helemaal omlaag doen van het raam en verwijderen van de zitting van de achterbank. Hierbij is het ook zeer handig als de voor stoel maximaal naar voren staat. Die ruimte heb je straks nodig.

Verwijderen van het zitgedeelte voor een variant

Er zijn 2 kapjes over de scharnieren. Wip het afdek dopje los en haal de schroef eruit 2x. Haal nu de hele kap eraf. Zit geklikt. Beetje wrikken en het laat los.

Nu kan je de pennen uit de scharnieren halen en de bank is eruit.

 

Haal nu de afdekkap van je deurgreep eraf en schroef de 2 kruiskoppen uit de greep.

Als je torx schroevendraaiers hebt kan je idd bij de torx onder de deurkaart. Dit was een aangename verrassing ( johan.h dank voor de tip).

Nu kan je met gepast geweld de deurkaart los rukken. Van onderen eerst.

Als onder los is de kaart naar boven toe wrikken zodat deze loskomt

Maak nu je deurverlichting lamp los, je ruit bediening, deur klink en indien aanwezig je tweeter connector.

Nu de kabelboom los klikken zodat alles vrij hangt. Indien aanwezig ook de speaker connector niet vergeten.

Je ziet onderin een zwart ronde afdek kap. Maak deze open en je kijkt nu tegen de bowden kabel van het raam mechanisme aan. Achter die kabel zitten 2 wit plastic tonnetjes door het gat van je raam. Ik heb er een schroef ingedraaid paar gangen niet door en door en d.m.v. een tang het binnenste tonnetje eruit getrokken. Dan druk je de buitenste ton door het raam naar binnen.

Nu is het raam los. Schuif hem naar boven en plak hem vast met duct tape. Halverwege raam buiten over deurlijst naar binnen. 2 stroken zodat hij niet naar beneden kan schuiven.

 

Je kan nu de slot houder de zwarte busjes naar binnen drukken met gepast geweld en ik heb de rand die over blijft weggesneden.

Je kan nu de slot pin eraf halen bouten los draaien. Druk het rubber die de kabel boom doorvoert naar binnen en het manchet van de stang voorzichtig naar buiten. Rubber van slot kabel ook naar binnen.

Wrik nu de binnenplaat voorzichtig van de deur af. Door de pakking zit dit boven een beetje geplakt. Pas op dat je hem niet knikt.

Als je de plaat los hebt moet je de stekker van je slot eraf zien te krijgen. Die kabel zit aan de binnen kant ook geklikt. Maak die ook los. Als je de connector los hebt kan je de kabel naar buiten voeren en de plaat richting voorstoel bewegen om de stang erdoor te voeren.

Gefeliciteerd, de deurplaat is los en je kijkt in een hopeloze gat. Zet nu eerst weer de buiten ton in het raam en druk de binnen ton er weer in. Zo nodig met een waterpomp tang voorzichtig in elkaar drukken.

 

Om de werking van het slot te begrijpen had ik gelukkig een donor deur met slot. Ik heb het slot bekeken en kwam erachter dat bij mij het open en sluit mechaniek vast zat en daardoor niet van slot af wilde. Ik heb zoveel mogelijk kleine torx schroefjes los gedraaid en een schroevendraaier erin gestoken. Ik had mazzel. Ik hoorde een klik en kon de deur openen.

Hoeraaa.

Nu kan ik met een kleine torx de greep ding los draaien. Achter de deurrubber zit een gat. Daar zit een torx schroef die dat kleine gelakte ding op z'n plek houd . Draai deze niet helemaal los. Doe de greep iets open en je kan dat ding eruit trekken. In je greep zit een kabeltje vast van het slot. Wip die er ook uit. Je hebt nu veeltand 10 dacht ik nodig om je slot los te maken.

Doe je binnenplaat helemaal schoonmaken. Pakking vrij en ontvetten. Je deur idem. Doe nieuwe pakking op je binnenplaat en monteer alles in omgekeerde volgorde.

 

Ik was om 10.00 bij Alfred en 18.00 weer thuis. Tussendoor even een bakkie.

Begin hieraan als je het ook af kunt maken. Niet als je "vanmiddag nog even weg moet" Je hebt echt de tijd nodig. Je kan er ook voor kiezen om de deurplaat te verwijderen en de rest Frank te laten doen. Zorg er ook voor dat je een slot in huis hebt als je zelf tot het eind wil maken.

 

De materialen en how to allemaal in de KB te vinden en de eerder geposte link. 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@BARRY_TDI : Dat heb je geweldig goed gedaan zeg!! En super dat je voor iedereen zo'n uitvoerige beschrijving hebt gegeven van je aanpak en allerhande weetjes die je moet kennen.

 

Zo'n deur die in deadlock zit is een probleem dat vaker voorkomt. De kennisdeling hier op het forum is zo belangrijk.

 

Je bent er alles bij elkaar een behoorlijke tijd mee kwijt geweest. Oeff.. Petje af hoor!! Alfred moet erg blij zijn met de reparatie.

 

Ik denk dat het me wel lukt om zelf een heel eind te komen en lukt het me niet dan kan ik altijd nog naar Frank.

 

Heb je er nog aan gedacht om van de reparatie tussendoor een paar foto's te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt! Wellicht dat ik nog van je aanbod gebruik maak. Dat laat ik je dan nog weten.

 

Wat de foto's betreft bedoelde ik dus foto's van de verschillende stadia van de reparatie.  

 

En die van de Black Road America..  

Had niet echt gelegenheid om foto's te maken. Zat een beetje tijds druk op.

De roads foto's hou je nog even tegoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kwam op het lumineuze idee om ter hoogte van het deurslot op het deurpaneel te tikken met een rubberen hamer en gelijktijdig de AB te bedienen. Na 2 keer proberen schoot het slot ineens open en kon ik deur opendoen. Hierna heb ik de elektrische bedrading maar losgehaald. De deur is nu alleen nog handmatig te bedienen. Ik kan nu het slot verwijderen op een voor mij geschikt moment.

 

Ik vermoed dat er sprake is van een los contact of defecte micro switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden