Ga naar inhoud
  • 0

foutmelding motor 1.6TDI 2011

Vraag

Geplaatst

Beste collega Passat'ers,

Enkele dagen geleden is mijn motorlampje beginnen branden (continu), dit zonder enig merkbaar verschil te voelen in rijgedrag en kracht. 

Vandaag heb ik de wagen laten uitlezen (geen vagcom) en hierbij kwam de melding :

"P067200  Cylinder #2 Glow Plug Circuit Code"

Na het uitlezen is het motorlampje gestopt met branden. We hebben de waarden van de gloeibougies nog uitgemeten tijdens het starten maar hier ook geen foutmeldingen. 

Tijdens het naar huis rijden ook geen foutmelding meer gehad. 

Iemand een idee? Is dit een waarschuwing voor een komend motorprobleem?

mvg

Thomas

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Kabelboompje gloeiers misschien slecht.

Effe aankijken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

• 0
Geplaatst
  Op 8-10-2017 om 17:52, Vdub zei:

volgens mij gewoon een defecte gloeibougie

Kan die dan nadien terug gewoon even normaal werken (geen foutmelding)? Ik dacht altijd, ofwel werkt een gloeibougie ofwel is ze volledig kapot.

mvg

• 0
Geplaatst

met 1 defecte start ie gewoon, ze worden alleen ook gebruikt voor nagloeien en volgens mij ook voor/tijdens het regenereren,

• 0
Geplaatst

De fout was nog 2 x terug gekeerd na 2 x uitlezen, heb de passat dan gisteren afgezet bij de garage. 4 gloeibougies vervangen, kostprijs 210 euro. Hopelijk is het hiermee verholpen... 

• 0
Geplaatst
  Op 4-11-2017 om 17:20, Thomasl zei:

De fout was nog 2 x terug gekeerd na 2 x uitlezen, heb de passat dan gisteren afgezet bij de garage. 4 gloeibougies vervangen, kostprijs 210 euro. Hopelijk is het hiermee verholpen... 

Fout nog teruggekeerd na vervangen bougies? Wat is de kilometerstand van je auto?

• 0
Geplaatst
  Op 7-5-2018 om 07:57, Harrynak63 zei:

Fout nog teruggekeerd na vervangen bougies? Wat is de kilometerstand van je auto?

Na het vervangen van de gloeibougies, geen foutmeldingen meer gehad! Dus dat was de oplossing voor mij, ik had toen een 175.000 km gereden.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden