Ga naar inhoud
  • 0

Fouten weghalen ivm parking break faults


Tarabass

Vraag

Ik heb mijn achterremmen uit elkaar gehaald om te kijken welke type motoren ik moest bestellen en hoe de staat van mijn remmen waren. Na alles teruggezet te hebben krijg ik verschillende foutmeldingen te zien op het dashboard, knippert de handremknop en begint het te piepen als ik ga rijden.

 

Ik krijg 3 foutmeldingen in VCDS in de parking brake module, en als ik die weghaal komen ze direct weer terug. 2 gaan over "supply voltage motor" links en rechts en de derde gaat over dat de brake disk unreachable is.

 

 

 

Wat moet ik doen om deze fouten weg te krijgen? Moet ik iets opnieuw inleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het loskoppelen heb ik niet gedaan. Toen ik 's ochtends de auto pakte trok hij gigantisch in de kont en ben toen naar de garage gegaan om hem los te laten tikken. Voordat ik het wist trok hij de stekkers eraf om te voorkomen dat ik (lees: mijn vrouwtje) niet nog een keer per ongeluk de handrem zou gebruiken. In de eerste instantie was het alleen een visuele waarschuwing, maar nu ik het remzadel los gehad heb piept hij ook nog. En dan niet drie keer, of 1 minuut, nee continu haha. Al zou ik alleen die piep maar weghebben :P

 

De revisie, tja, weet ik nog niet precies. Ik hoop niet nog weken. Remschijven en -blokken zijn binnen en revisiesetje is zo gehaald, het is nu wachten op de motoren van ali..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De knop ingedrukt houden heeft niet geholpen. Toen maar de test gedraaid en dat zorgde ervoor dat de foutmeldingen weggingen.

 

Oke, helaas heeft dit er wel weer voor gezorgd dat de remmen achter aanlopen. Gelukkig niet zo erg als daarvoor, dus kan er nog mee rijden.

 

:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had laatst ook een vastzittende handremmotor. (na 3 weken stilstand)

Ben ermee naar de dealer gegaan, was ongeveer 350 euro ex per motor.

Zag ze ook op alie voor iets van 30 euro.

 

De huidige motor heeft de dealer even getest en als 'prima' bevonden.

Dus ik heb de huidige motor volledig met perslucht+remmenreiniger schoongemaakt en ingevet waarna hij het weer perfect deed.

 

Welke motor heb jij nu besteld?

Bij mij leek na het schoonmaken dat er niets veranderd was. Uurtje later wilde ik de auto verzetten en waren alle storingen en fouten weg en opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eerst gekeken welke motoren ik heb. Er zijn namelijk twee versies. 6 torx en 12 meerkant. Ik heb de 6 torx, geleverd tot en met 2007 dacht ik. Die besteld op Ali voor 22 euro.

 

Ook ik had het idee dat de motoren nog goed waren. De behuizing is van beide kanten gescheurd, maar heb er één losgemaakt en die was nog gewoon gangbaar. Lijkt dus meer in de remklauw te zitten. Die binnenkort reviseren.

 

Nadat ik alles besteld had zag ik ook dat er setjes te koop zijn bestaande uit een nieuwe remklauw met daarop voorgemonteerd de motor voor pakweg 100/120 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gescheurde kapjes kun je prima lijmen of kitten. Dealer raadde dit aan.  Omdat de behuizing scheurt komt er vuil bij de motor, en dan stopt hij ermee.

Ik heb hobbylijm uhu por gebruikt, die blijft flexibel tussen de +40 en -30 ik heb daarna een mega tyrap om de complete motor gedaan zodat de naden bij elkaar blijven.

 

Het zit gewoon weer prima zo. Ben erg benieuwd welke je uiteindelijk besteld hebt en of dat foutloos werkt.

Remvloeistof tijdig ververst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn motoren zijn vandaag binnengekomen. Eerste indruk is dat ze er goed en stevig uitzien. En ja, ik heb de remvloeistof in goede conditie gehouden. Of dat geldt voor de vorige eigenaar valt te betwijfelen.

 

Linkje naar de motoren:

6-TORX 3C0998281 3C0998281A 3C0998281B 32330208 Achter Remklauw Parkeerrem Servomotor Voor Audi Q3 VW Passat B6 B7 CC Tiguan

http://s.aliexpress.com/Uze2iQ7B

(from AliExpress Android)

 

Foto's:

5fbf7abad3c7722a81739729502db0d8.jpg785f57005c65330a050708d879f47148.jpg4a65298fb75006e3f3a1b2925d48826c.jpga6a981a6b87852071b7d28012e478b72.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden