Miepmiep Geplaatst 13 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2017 Hallo, ben nieuw op dit forum en zou graag advies van jullie...de experts willen. Momenteel rijd ik in een 1.4TSI uit 2011, heb t idee dat ik trammelant heb met de ketting, dus of repareren of een andere Passat, want t blijft een Passat zo wie zo, uit 2012/2013 denk ik aan. Maar t liefst nu met een DSG. Nu heb ik hier gelezen dat een 1.4 TSI DSG best wel wat probleempjes heeft .....heeft de TDI dit ook? Wat raden jullie mij aan/ af? Wil zo wie zo niet eentje met meer dan 110 op de teller. Hoop dat jullie mij willen helpen. Hoor t graag Vr groet Inge. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 13 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2017 Welkom op het forum Inge 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 13 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2017 Welk probleem bedoel je blok of bak? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marijnensam Geplaatst 13 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2017 Waarom heb je het idee dat je trammelant met je ketting hebt? Rateld deze na t starten langer dan 2 a 3 seconden? Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Miepmiep Geplaatst 13 augustus, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2017 ik vraag me af of er zo wie zo problemen zijn met koppeling en of motor van de DSG. Bobines zijn al 2 x vervangen van mijn TSI, moet 2 x starten bij koude motor dan loopt hij met te hoog toerental en je zit te schudden in de auto. 2e start is het oke. Garage zei dat ketting vervangen moest worden de spanrol en iets met een nokkenasding.(blond he) dus ikke niet blij, want dure reparatie .... hij heeft 128 gelopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 14 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2017 Dure reparatie? Mits altijd dealer onderhouden, dan kan je nog aanspraak maken op een coulance regeling, en anders zijn er wel een aantal garage's die dezelfde reparatie uitvoeren als de dealer maar dan goedkoper. Dan is het de reparatiekosten tegen de aanschaf van een andere auto zetten, al is een andere auto altijd leuker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AJV Geplaatst 14 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2017 Ik heb een Passat 1.4 TSI met DSG7 gehad. Gekocht met 97.000 km. Koppelingsplaten waren toen al versleten. Na vervanging van de platen bleef de Passat schokkerig schakelen. Om een lang verhaal kort te houden is er uiteindelijk een nieuwe DSG-bak geplaatst. Helaas was het nog steeds niet goed. Volgens de garage was het een comfort-probleem. Nu rijd ik weer in een 2.0 TDI met DSG6, voor mij geen DSG7 meer. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 15 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2017 DSG7 1.4 TSi met +150.000km erop, bij 60.000km nieuwe koppeling erin, tot op heden heerlijk schakelen. Maar persoonlijk had hij minstens 160pk moeten hebben bij het gewicht van de auto 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Miepmiep Geplaatst 17 augustus, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Dank jullie wel voor het advies, ik denk er toch aan om mijn eigen te laten repareren, ben dol op die auto en heb moeite hem te laten gaan.... nu op zoek naar een goede garage in Drenthe...nog opties? Afgezien van de VW dealer? Denk dat de ketting, spanrol enz vervangen moet worden, laat ik gelijk de remmerij vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marijnensam Geplaatst 20 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 maart, 2018 Al opgelost? Verstuurd vanaf mijn toilet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten