Ga naar inhoud
  • 0

Passat B8: iPod, MDI en cover art


Thomazz

Vraag

Hallo allemaal,

 

Nieuw op het forum want krijg over een paar weken mijn eerste Passat. Het is een variant geworden met executive pakket en dus de Discover Pro. Heb hier al aardig rondgesnuffeld maar nu is het tijd voor mijn eerste post/vraag.

 

Ik heb een iPhone en een old school iPod en in mijn huidige BMW gebruik ik die afwisselend om muziek te luisteren (met weergave van de cd hoes wat ik een grote toegevoegde waarde vind). Hoe ik dat ik de Passat kan doen is me echter niet helemaal duidelijk.

 

Als ik het goed begrijp laat de Discover Pro alleen wanneer je door je albums bladert de hoezen van de muziek op je iPhone zien, maar niet als in de 'now playing' weergave zit. Dat doet mijn huidige auto wel en heb daarbij ook een spiltscreen functie, zodat ik op de ene helft van het scherm de cd hoes zie en op de andere helft de navigatie.

 

Mijn vragen:

- Is het ontbreken van die hoes in 'now playing' in Carplay standaard of is dit nog (software matig) aan te passen?

- Heeft de B8 met Discover Pro een MDI aansluiting zodat ik uberhaupt mijn iPod kan aansluiten? Als ik het goed heb is dat een aansluiting in dashboardkast of armleuning)

- Zo nee, kan ik de iPod dan via USB aansluiten? En werkt in dat geval de telefoonfunctie van de iPhone (via bluetooth?) nog wel?

- Ik lees ook dat er bedrijven zijn die de Discover Pro kunnen 'vrijschakelen' voor video weergave. Zou dat er misschien voor kunnen zorgen dat de iPod ook werkt?

- En als ik de iPod kan aansluiten (via MDI of USB), zie ik dan wel de cd covers?

- Stel dat bovengenoemde niet lukt, is er dan een goede manier om mijn iTunes playlists (inclusief de slimme playlists op basis van beoordelingen e.d.) naar een SD kaart te kopiëren en zo te gaan werken, en deze ook steeds in sync te houden?

- Andere suggesties?

 

Bedankt alvast!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is Carplay vrijgeschakeld op je DP?

B8 heeft twee USB aansluitingen, eentje in een middenconsole en eentje in de Middenarmsteun.

 

Video vrijschakelen doet precies wat het zegt, maar de iPod is geen videobron.

 

Playlisten en muziek kunnen op een SD kaartje gezet worden, en dan schijnt de kans op coverweergave het grootst te zijn. Jij krijgt alweer een nieuwere generatie DP, en het zou zo maar kunnen dat daar alles nog beter op werkt icm met Apple producten, want helemaal feilloos werkte alles niet.

De laatste generatie DP is nog niet zo lang leverbaar, dus wellicht is er nog weinig ervaring met jouw specifieke wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op m'n DM een HD via USB en krijg altijd de covers en id3 tag te zien. Bij bluetooth muziek eveneens.

Splitscreen werkt eveneens op de DM, dus zal dat po de pro ook wel werken.

 

MDI aansluiting heb je niet standaard dacht ik, USB wel. Volgens mi jis er één USB aansluiting allen om op te laden en één om verbinding te maken met de discover.

 

Je kan tegelijk bluetooth gebruiken om te bellen en muziek te streamen

 

Bij carplay weet ik niet dat je covers te zien krijgt, volgens mij hangt dat af van de app die je gebruikt.

 

Succes!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de snelle reacties heren.

 

Ik heb de auto nog niet, dus nog niet vrijgeschakeld :)

 

Dreke, je hebt een HDD via USB aangesloten. Dat is - als ik de iPod niet aan de praat krijgt - misschien ook een optie voor me. Maar hoe krijgt die dan z'n voeding? De externe HDDs die ik heb hebben allemaal een extra kabel met 12v<adapter<220V. En heb je de HDD aan de USB aansluiting  in de armsteun zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een hdd komt t vaal voor dat ie net te weinig power krijgt via de usb interface. Je kunt gebruik maken van een kabel met dubbele usb. Een voor prik en een voor data. De 'prik usb' sluot je dan aan op je aansteker of andere usb aansluiting.

Bij mij werkt mijn usb hdd overigens prima met een enkele kabel. Maar heb nu alles op een SD kaart staan. Net ff wat makkelijker en geen extra apparaat en kabels in de auto

 

Ben zelf niet zo van de appels maar zal morgen de iPhone van mijn vrouw ff testen.

aangepast door Stief
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Medion (Aldi) HD van 500 Gb, werkt gewoon op de USB aansluiting van de Discover. De USB ligt in het bakje onder de armsteun aangesloten met een kort kabeltje op de stekker in de armsteun.

Maar je moet je hierover niet teveel "origineel" voorstellen : alles is achteraf ingebouwd, wel met OEM onderdelen.

 

De zelfde HD werkt echter niet bij het aansluiten op m'n Asus laptop, dan heb ik inderdaad zo'n kabel met dubbele USB stekkers nodig om deze te laten werken, dus dat is ook een mogelijke optie in de Passat.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een B8 GTE van november 2015 met Discover Pro en AID. Ik heb 2 iPods: een Classic 160GB van 2012 en een Touch 128 GB van 2017. Ik sluit ze via de USB-aansluiting in de armsteun aan. De Clasic crasht af en toe, vandaar dat ik recent overgeschakeld ben op de iPod Touch. Cover art wordt altijd weergegeven (zowel Touch als Classic): op het AID display in Audio mode, op de Discover Pro in Media mode, Navigatie mode Split Screen en Navigatie mode Media pop up. Foto's toegevoegd ter illustratie. Ik neem aan dat het op modeljaar 2017 net zo werkt. 

post-23629-0-17022200-1501967797_thumb.jpg

post-23629-0-88895300-1501967797_thumb.jpg

post-23629-0-43581400-1501967798_thumb.jpg

post-23629-0-93580100-1501967798_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wow, daar ben ik heel blij mee (ook met de foto's zodat ik even kan zien hoe het eruit gaan zien ;-)). Ik heb ook een classic van 160Gb. Zoals gezegd ook de discover pro. Geen AID, maar lijkt me dat dat er niks mee te maken heeft.

 

Dan gaat de iPod straks dus mooi in de armsteun en de iPhone via bluetooth naar de carkit (en niet via de andere USB aansluiting, zodat de Carplay interface er niet doorheen komt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gaat dus wel lukken. Ik sluit mijn iPhone soms aan via USB1, om op te laden, de USB aansluiting voor de versnellingspook dus. Carplay start dan op, maar dat beinvloedt muziek spelen via USB2 (in de armsteun) niet. De iPod op USB2 kan je dan nog steeds selecteren via "Media", in mijn geval dus door op de Media knop te drukken, van Carplay heb je geen last. Als je de iPhone ontkoppeld van USB1 dan maakt hij meteen weer verbinding via Bluetooth. 

 

Het werkt allemaal prima samen met de Apple-producten, daar ga je veel plezier van beleven.

 

Succes met wachten op je nieuwe bolide!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden