Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof lekkage


MariovdSloot

Vraag

Ik heb een Passat uit 2011 (1.4 tsi). Ik moet per 1.000 km een liter koelvloeistof bijvullen. Geen spoor van koelvloeistof aan de buitenkant te zien. Ik ben er al bij de dealer geweest. Die konden ook niets aan de buitenkant ontdekken. Ondertussen wel een defecte turbo vervangen, maar dat heeft het verbruik van koelvloeistof niet verminderd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een Passat uit 2011 (1.4 tsi). Ik moet per 1.000 km een liter koelvloeistof bijvullen. Geen spoor van koelvloeistof aan de buitenkant te zien. Ik ben er al bij de dealer geweest. Die konden ook niets aan de buitenkant ontdekken. Ondertussen wel een defecte turbo vervangen, maar dat heeft het verbruik van koelvloeistof niet verminderd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft je dealer ook je systeem onder druk gezet?? Of alleen op het oog gekeken?

Als je al een liter verliest dan lijkt het op een intern lek??( koppakking wellicht?) ook zou je de kachel radiator kunnen verdenken, maar dan zou je dat binnen in de auto moeten merken aan de lucht van de koelvloeistof en vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Passat uit 2011 (1.4 tsi). Ik moet per 1.000 km een liter koelvloeistof bijvullen. Geen spoor van koelvloeistof aan de buitenkant te zien. Ik ben er al bij de dealer geweest. Die konden ook niets aan de buitenkant ontdekken. Ondertussen wel een defecte turbo vervangen, maar dat heeft het verbruik van koelvloeistof niet verminderd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Al de EGR-koeler na laten kijken? Deze willen nog wel eens lekken. Daar zie je nagenoeg niets van.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze hebben tot nu toe alleen naar de buitenkant gekeken. De volgende stap zou inderdaad onder druk zetten worden. Ik heb gelukkig nog een half jaar garantie. Dus ga maar weer naar de dealer terug. Dacht ook al iets van een interne lekkage. Hij loopt bij laag toerental ook niet helemaal stabiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden