Ga naar inhoud
  • 0

Interval ruitenwisser


Toontje1

Vraag

Beste Passat rijders,

 

Sinds kort werkt de interval van mijn ruitenwisser niet meer. Probleem is of het wiswas relais (192) of de regensensor, hoe kan ik dit het beste bepalen?

Als ik de interval inschakel gaat de ruitenwisser zoals normaal één keer op en neer, daarna weigert hij ondanks regen. Als ik de gevoeligheid van stand 3 naar 2 of 2 naar 1 schakel gaat hij één keer op en neer om vervolgens te weigeren. Kan iemand hieruit bepalen of dit een sensor of een relais probleem is?

 

Passat 3B3 2002 TDI 

 

Alvast hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Passat rijders,

 

Sinds kort werkt de interval van mijn ruitenwisser niet meer. Probleem is of het wiswas relais (192) of de regensensor, hoe kan ik dit het beste bepalen?

Als ik de interval inschakel gaat de ruitenwisser zoals normaal één keer op en neer, daarna weigert hij ondanks regen. Als ik de gevoeligheid van stand 3 naar 2 of 2 naar 1 schakel gaat hij één keer op en neer om vervolgens te weigeren. Kan iemand hieruit bepalen of dit een sensor of een relais probleem is?

 

Passat 3B3 2002 TDI

 

Alvast hartelijk dank!

Je zou het relais een keer eruit kunnen halen.

En dan kijken als je hem terug stopt of het probleem weg is.

Ik heb ook nog zo'n relais liggen, kun je mee testen als je wilt....

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het relais eruit gehad en terug erin gestopt maar helaas zonder resultaat! Maar ik dacht naderhand alle functies van het relais werken in principe, wanneer ik de interval schakelaar van stand 3 naar twee

schakel dan wist ie een keer, ook zo van stand 2 naar 1, continue wissen is ook geen probleem, maar zou ie niet wissen omdat de regensensor geen signaal geeft of omdat het relais het signaal net verwerkt!

Kan mij iemand laten weten hoe ik dat kan bepalen of het aan het een of aan het ander ligt! Of kun je dat alleen maar door het relais te vervangen en dan zien of de interval wel of niet werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet niet of het probleem al op gelost is zo ja dan mag je dit bericht negeren.

ik zit nu met het zelfde probleem ik ben er door de regensensor te meten achter gekomen dat bij mij de regensensor kapot is.

op de regensensor zitten 3 draden zwartbruin en groen ik ben er nu achter dat

groen spanning is voor de regen sensor 

zwart massa is

bruin signaal geeft waneer de sensor druppels ziet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden