Mijn Passat heeft last van een lekkende (zwetende) brandstofslang. Dit is de slang van filter naar hogedrukpomp en deze zweet lichtjes aan de aansluitingen. Ik heb al de klemringen vervangen door normale slangklemmen, en dat helpt een beetje maar verder onvoldoende omdat ik nog steeds dieselgeur ruik bij warme motor (stop/go verkeer).
De originele slang is alleen bestelbaar als complete assembly en kost bijna €160,-. Liever zou ik eerst nog eens de aansluitingen afsnijden en opnieuw aansluiten, denk dat de aangrijppunten van de klemmen doorgesleten zijn.
Kan ik de slang straffeloos inkorten? Deze zal er ongeveer 5 cm korter van worden en dat lijkt geen probleem. Lastigste lijkt mij om te voorkomen dat er lucht in de aanvoer komt. Wat kan ik doen om lucht buiten te houden met het inkorten? Of is het geen probleem, gewoon doorstarten en klaar?
Vraag
Ramon_Passat_B7
Mijn Passat heeft last van een lekkende (zwetende) brandstofslang. Dit is de slang van filter naar hogedrukpomp en deze zweet lichtjes aan de aansluitingen. Ik heb al de klemringen vervangen door normale slangklemmen, en dat helpt een beetje maar verder onvoldoende omdat ik nog steeds dieselgeur ruik bij warme motor (stop/go verkeer).
De originele slang is alleen bestelbaar als complete assembly en kost bijna €160,-. Liever zou ik eerst nog eens de aansluitingen afsnijden en opnieuw aansluiten, denk dat de aangrijppunten van de klemmen doorgesleten zijn.
Kan ik de slang straffeloos inkorten? Deze zal er ongeveer 5 cm korter van worden en dat lijkt geen probleem. Lastigste lijkt mij om te voorkomen dat er lucht in de aanvoer komt. Wat kan ik doen om lucht buiten te houden met het inkorten? Of is het geen probleem, gewoon doorstarten en klaar?
Het gaat om het slangetje tussen de rode cirkels:
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten