Ga naar inhoud
  • 0

Passat uit 2008 gekocht, nu de audio aanpakken


patjepassat

Vraag

k heb vandaag en Passat stationwagon gekocht uit 2008, en daar zit deze radio in :

 

3115273_12.jpg?2819584364

 

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat deze radio geen tulp uitgangen heeft zodat ik mijn versterker met sub kan gaan aansluiten.

Is hier een goed alternatief voor, of kan ik beter een enkel din radio op gaan zoeken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan er eventueel een high to low convertor tussen zetten.

 

Maar als je liever een ander systeem erin zou zetten dan zou je best kijken voor een dubbel din systeem ipv enkel din.

Zijn genoeg varianten beschikbaar bij bvb kenwood, pioneer, Sony of Android radio... die een pasklaar systeem aanbieden voor de 3c

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo een after market dubbel din radio heeft meestal een plug and play systeem en een can module erbij. Kenwood heeft zeker een pasklaar toestel voor de 3C en met zekerheid RCA aansluitingen voor bvb een externe versterker.

Meestal is het ook zo dat het multi functioneel stuur ook gewoon functioneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik dan toch een andere radio moet nemen wordt het een pioneer....

Maar ik heb net m'n Yatour mp3 spelert uit de Mazda gehaald, en nu kwam ik er net via google achter dat die ook op mijn radio in de passat  moet kunnen werken !

Als ik dat werkend krijg, heb ik geen andere radio nodig.....

aangepast door patjepassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het audiosignaal niet te filteren? Dat je een crossoverfilter er tussen plaatst? Dat bijv. alles boven de 90hz naar de mid/hogetoon speakers gaat en de sub alles onder de 120hz? (even goed uitzoeken welk crossoverfilter de beste overlap heeft).

 

Moet wel zeggen dat de radie die je nu geplaatst hebt niet een hele goede sound heeft. De nieuwere rcd310 klinkt al een stuk beter imo.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan allemaal, ook met een kwaliteits versterker. Maar alsnog moet je eerste de high output audio signalen omvormen naar low audio signalen dewelke de versterker via RCA binnen krijgt. Tenzij je een versterker kan vinden die ook high input signalen kan verwerken. Die zijn er wel, maar in mindere mate.

Een ander optie zou een actieve subwoofer kunnen zijn. Dit zijn zo van die kleine subs met sub, klankkast en versterker in 1 behuizing en deze hebben meestal de mogelijkheid om de high input signalen aan te kunnen sluiten. Ook hebben deze al de juiste filter aan boord en is de versterker optimaal gedimensioneerd tov de sub zelf. Meestal zijn deze zelf in de afmetingen te vinden dat ze onder een voor zetel ofzo kunne passen.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmmz dit allemaal lezende realiseer ik me ineens 1 ding....

In de eerdere auto's had ik de sub via de tulpuitgang aangesloten, dus als ik de bass van de speakers af draaide, had de sub nog wel gewoon full power...

Als ik met zo'n converter ga werken, en ik draai de bas weg op de speakers, krijgt de sub dus ook niets meer toch ?  #zoektjankendesmilie

 

Ik denk dat ik toch maar beter op Zoek kan gaan naar een nieuwe headunit :neutral: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom geen rns 510 er in met dynaudio en een helix woofer dan heb je het lekker voor elkaar

daar heb ik dan wel oren naar, zit me even in te lezen in het koppelen van een sub aan het dynaudio systeem want wil de rest van de speakers wat ontlasten van de bass zodat de sub dit grootste deel voor zijn rekening kan nemen. is dit zo 1tje welke in het reserve wiel komt te zitten Rob ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je er zo secuur op bent, dan zou ik het ook goed aanpakken.

 

precies. Dus ik ga toch maar eens op zoek naar een head unit van Pioneer :angel:

Of een frame voor een enkel DIN radio, want die heb ik ook nog liggen

aangepast door patjepassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Enkel DIN????. Niks ten nadele van maar... dat is wel een beetje Passat-onwaardig????

 

Bem benieuwd wat het gaat worden????

Heeft hij er wel een extra opbergvakje erbij..

Maar ikzelf zou ook persoonlijk voor een dubbel din systeem kiezen nu er toch plaats voor is. Beetje wereld op z'n kop, de 3BG rijders bouwen om van enkel DIN naar dubbel..

Pioneer heeft wel een mooi dubbel DIN systeem maar hiervoor moet je nog een extra inbouw kader kopen omdat het systeem effectief de dubbel din maten heeft en niet pasklaar is voor de passat zoals de kenwood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nice ! Ziet er goed uit. Veronderstel dat de knop verlichting overschakelbaar is naar rood. Tenzij je dit zo mooi vindt.

Zoiets dan ?

http://m.ebay.de/itm/200951616392?_mwBanner=1

 

 

Of deze uit NL

https://www.car-products.nl/volkswagen/3286-dubbel-din-radio-inbouwpaneel-vw

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dashboard sierlijst die er omheen zit er af halen met zo'n kunststof lepel. Dan de headunit uitbouwen door de 4*torx los te halen.

 

Tip: Laat wel de originele stekker zitten die nu achter in je radio zit. Mocht je later evt wel besluiten een OEM toestel te plaatsen, dan ben je heel blij dat die stekker er nog zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden