Ga naar inhoud
  • 0

Tuning 1.6 TDI


VWOLLE

Vraag

Hallo,

 

Omdat de onlangs aangeschafte 1.6 TDI toch vermogen tekort komt voor een aanhangwagen wil ik deze laten tunen.

Nu begreep ik dat dit bij de modellen vanaf 2012 behoorlijk is dichtgetimmerd door VW.

Heeft hier iemand ervaring met het tunen van een 1.6 TDI van 2012 of jonger en een geschikt adres om dit te laten doen tegen een acceptabele prijs?

 

Mvg Gerjan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

1.6TDI is goed te tunen, nadeel is dat de ECU maar 1 keer ge-unlocked kan worden, is dit gebeurt bij tuning en komt er een dealerupdate overheen die em weer locked is ie niet meer te unlocken en dus ook niet te tunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij VAG techniek geweest voor de tuning van mijn B7, na ontvangst met een bak koffie

een rondje gereden met Lukas en verschillende parameters uitgelezen.

Alle waarde's waren netjes in orde dus kon er begonnen worden met de tuning.

Dit zou alles bij elkaar een kleine 2 uur duren, ik was er om tien uur dus tegen twaalf uur 

zou alles gereed moeten zijn.

Helaas bleek mijn auto inderdaad niet toegankelijk voor de tuning software en was er een 

enorme portie geduld voor nodig om de aangepaste software te laden.

Tegen de middag lukte dit uiteindelijk en om 13:00 kon er gereden worden.

Tijdens de testrit werden er ook weer diverse parameters uitgelezen en ook een log bestand gemaakt.

Bij terugkomst direct via VCDS diverse instellingen gewijzigd en Lucas gaf aan nog even de log 

uit te willen lezen.

Hij was nog niet helemaal tevreden en heeft hierna nog een kleine aanpassing gedaan waarna

de software nogmaals geladen moest worden.

Uiteindelijk was het half drie toen ik zeer tevreden weer de terugweg kon aanvaarden.

Mijn indruk van de tuning is zeer positief, de auto pakt veel makkelijker op en heeft beduidend meer koppel.

De mannen bij VAG techniek weten heel goed waar ze mee bezig zijn en gaan alleen voor 100% resultaat, 

mijn ervaring met dit bedrijf is dan ook erg positief!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi man! Geniet ervan. Het chippen werkt verslavend. Het lukt mij niet meer om langer dan 2 maand te rijden een niet gechipte auto haha. Mijn CC is dan ook volgend maand aan de beurt bij JD Engineering zoals gewoonlijk ????. Wees dus gewaarschuwd haha

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden