Ga naar inhoud
  • 0

Kapotte lamp detectie mistlampen passat 3C uitschakelen


R-line

Vraag

Is het mogelijk om de detectie uit te schakelen, ik wil namelijk LED lampen in mijn mistlampen/bochtverlichting plaatsen maar blijf de melding van kapotte lamp krijgen.

 

Ik ben begonnen met het plaatsen van weerstanden, die geven inderdaad geen foutmelding maar worden roodheet.

Hierna speciale condensators voor Canbus aangeschaft zoals in een ander topic werd geadviseerd, helaas zonder resultaat.

Hierna speciale condensators voor LED Canbus aangeschaft maar je raad het al, die vervelende melding blijft komen.

 

Ik heb al eens in VCDS gezocht naar waar je het zou kunnen omzeilen maar niets kunnen vinden.

 

Is dit probleem op een of andere manier op te lossen?

 

Groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is het mogelijk om de detectie uit te schakelen, ik wil namelijk LED lampen in mijn mistlampen/bochtverlichting plaatsen maar blijf de melding van kapotte lamp krijgen.

 

Ik ben begonnen met het plaatsen van weerstanden, die geven inderdaad geen foutmelding maar worden roodheet.

Hierna speciale condensators voor Canbus aangeschaft zoals in een ander topic werd geadviseerd, helaas zonder resultaat.

Hierna speciale condensators voor LED Canbus aangeschaft maar je raad het al, die vervelende melding blijft komen.

 

Ik heb al eens in VCDS gezocht naar waar je het zou kunnen omzeilen maar niets kunnen vinden.

 

Is dit probleem op een of andere manier op te lossen?

 

Groetjes Theo

Nee om de melding uit te krijgen dien je weerstandblokken te plaatsen tussen de HB4

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee om de melding uit te krijgen dien je weerstandblokken te plaatsen tussen de HB4

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ja, en die worden bloedheet, vanwege brandgevaar heb ik die er tussen uit gehaald, het waren van die oranje/bruine geribbelde aluminium 50 watt weerstanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een rare vraag, maar waarom koop je niet gewoon error vrije lampen.

Ik had ook led in mijn mistlampen zitten, nooit problemen mee gehad.

En die weerstanden had ik in de rijrichting zitten zodat ze gekoeld werden door de rij wind.

 

 

Gr Edwin.

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, en die worden bloedheet, vanwege brandgevaar heb ik die er tussen uit gehaald, het waren van die oranje/bruine geribbelde aluminium 50 watt weerstanden.

Gewone halogeenlampen van dat wattage worden ook heet . Dus als je een weerstand plaatst van ongeveer hetzelfde wattage zal deze ongeveer et zoveel warmte dissiperen. Zou gewoon een hoger wattage plaatsen, bvb 75watt of 100watt. aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hiervoor 100W 8R weerstanden in bestelling staan, daarvan is het koellichaam groter als een 50W. De HB4 LED lampen die ik gemonteerd heb zijn 35W volgens de verkoper. Dit vul ik aan tot het orginele lampvermogen van 55W met zo'n 100W 8Ohm (20W) weerstand. Ik gebruik dan maar 20% van het vermogen wat de 100W weerstand kan hebben en zal daardoor veel minder warm worden.

Volgens mijn berekening (P=U×I en U=I×R) moet het kloppen, de praktijk moet het nog uitwijzen.

Groeten, Robert

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een rare vraag, maar waarom koop je niet gewoon error vrije lampen.

Ik had ook led in mijn mistlampen zitten, nooit problemen mee gehad.

En die weerstanden had ik in de rijrichting zitten zodat ze gekoeld werden door de rij wind.

 

 

Gr Edwin.

Ja dat is misschien wel een idee, toen ik deze LED lampen kocht (een jaar of 4 geleden) waren die er nog niet. De lampen waren toen rond de € 50.- en ik vind het een beetje zonde om ze weg te gooien vandaar dat ik een andere oplossing zocht. Ik ga eens zoeken of ik Canbus LED HB4 kan vinden op internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden