Ga naar inhoud
  • 0

Aanlopende rem bijrijderskant voor


daviddoldersum

Vraag

Sinds een week merk ik op dat mijn passat extreem meer gebruikt als anders.

Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat aan de bestuurderszijde de rem aanloopt. Velg wordt in tegenstelling tot de anderen helemaal warm.

Nu heb ik samen met een monteur de boel al los gehad. 

Geleidebussen zijn gangbaar gemaakt. Zuiger is volgens de monteur ook goed.

Nadat de boel afgekoeld is lijkt hij wel soepel te lopen, maar na een aantal km lijkt het verbruik steeds hoger te worden.

 

Nu blijkt dat de vorige eigenaar honky tonky remblokken heeft gemonteerd, maar wel Brembo schijven heeft gekocht.

 

Begin de remblokken in deze te verdenken, maar misschien dat één van jullie nog een andere mogelijke oorzaak heeft weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Update

 

Oude Pomp zit er weer op maar moet nog ingelezen worden.

 

Nu volgende vraag

Wanneer de motor uit staat en je trapt een paar keer op het rempedaal en houdt hem vervolgens vast blijft het pedaal hard

Wanneer de motor gestart is en je doet dit zakt het pedaal langzaam naar beneden.

 

Nu ben ik constant aan het zoeken op internet en kom ik nu tegen dat bij een lopende motor het rempedaal zou zakken vanwege een vacuum. (shoot me if I'm wrong)

 

Is dit onzin en zijn er mensen die dit zouden kunnen testen voor mij hoe dit bij hun Passat gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist wederom contact gehad met de monteur.
Deze is in contact geweest met VW en blijkt dat bij een draaiende motor tijdens stilstand het normaal is dat het pedaal langzaam wegzakt.

 

Nu moet de Passat alleen maandag naar de dealer voor het inleren van de ABS aangezien deze er af is geweest en de monteur niet de juiste software heeft voor het inleren.

 

Iemand een idee wat dit gaat kosten bij de dealer? En is er misschien iemand die het dit weekend voor mij zou kunnen doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is inleren in dit geval het geven van de codering aan de Bosch ABS module en procedure van ontluchten ABS module?

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_procedures.html#abs

 

Iemand die dit voor mij zou kunnen doen binnen het forum?? Heb namelijk geen VAGCOM

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is alleen het inleren zo duur??

Heb nog geen prijs doorgekregen.

Meende dat ze voor uitlezen al 20 euro vragen laat staan ontluchten van abs.

Normaliter hanteerd de dealer een tijd schema en op die basis kunnen ze de kosten vooraf melden.

Tenminste bij A Point Dronten teken ik een werk order met een bedrag erbij waarmee ik instem. Als ze andere dingen vinden bellen ze altijd voor overleg.

Dus vindt het vreemd dat je niet een beraming kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ter info uit ElsaWin:

post-14204-0-99278100-1488616908_thumb.png

post-14204-0-41444800-1488616914_thumb.png

 

- de Bosch ABS module dus coderen indien mogelijk

(lekker vaag weer, bij mijn en ook een ander forumlid z'n Bosch ABS module bleek het bijvoorbeeld niet mogelijk om aan te geven dat ik 312 mm had ingebouwd en bleef ie op 288 mm staan)

- alleen de Bosch ABS module 5.3 moet ontlucht worden

 

Na bovenstaande VCDS acties (het remsysteem is al eerder ontlucht) moet volgens ElsaWin ook een proefrit worden gemaakt.

In deze proefrit moet je in de ankers gaan en de ABS minimaal 1 keer in actie laten komen (dus een klapperend/trillend gevoel in het rempedaal moet voelbaar zijn geweest).

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Shit helemaal het bericht gemist om @@Vdub te contacteren.

Monteur heeft de auto vanmorgen weggebracht om de boel te regelen.

Kosten zouden volgens de dealer wel meevallen en monteur wordt gecontacteerd bij bijzonderheden.

Hoop dat straks alles klaar is het het meevalt.

 

Wil jullie wel allemaal bedanken voor het meedenken en het aandragen van mogelijke oplossingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeetje. Het zit ook niet mee hè.

 

Kunnen ze wel in andere modules? (Zo ja, dan doet de communicatie bus het wel. Zo niet, dan hoeft het probleem niet in de ABS unit te zitten.)

 

Hebben ze alle zekeringen nagelopen?

 

Als je een remproef doet, voel je dan wel dat de ABS het doet? Dus schokkend/pulserend gevoel in rempedaal? (Zo ja, de ABS module krijgt dus wel stroom. Zo niet, dan lijkt de ABS module kapot te zijn en/of geen stroom te krijgen.)

 

Konden ze wel in je oude/vorige ABS module komen?

 

Als je je oude ABS module aansluit, kun je daar dan wel inkomen?

 

Wat heeft de dealer verder geprobeerd? Want bovenstaande kunnen zij ook verzinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeetje. Het zit ook niet mee hè.

 

Kunnen ze wel in andere modules? (Zo ja, dan doet de communicatie bus het wel. Zo niet, dan hoeft het probleem niet in de ABS unit te zitten.)

 

Hebben ze alle zekeringen nagelopen?

 

Als je een remproef doet, voel je dan wel dat de ABS het doet? Dus schokkend/pulserend gevoel in rempedaal? (Zo ja, de ABS module krijgt dus wel stroom. Zo niet, dan lijkt de ABS module kapot te zijn en/of geen stroom te krijgen.)

 

Konden ze wel in je oude/vorige ABS module komen?

 

Als je je oude ABS module aansluit, kun je daar dan wel inkomen?

 

Wat heeft de dealer verder geprobeerd? Want bovenstaande kunnen zij ook verzinnen.

Uiteindelijk is er geen nieuwe ABS pomp + module in gekomen.

Probleem (wat uiteindelijk geen probleem was) was hier namelijk niet mee opgelost.

Lucht en oude remvloeistof was het probleem.

 

Voor het vervangen van de pomp dus geen foutmeldingen in het systeem en daarna wel.

 

Heb verder nog geen updates gekregen betreffende de auto dus weet niet of ze wel in andere modules van de auto komen.

 

Zal in ieder geval je opmerkingen doorsturen naar de monteur.

 

Hou je op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik het goed begrijp kunnen ze dus wel in de ABS module komen?

Mijn ervaring is dat een ABS module zich zowiezo slecht tot niet laat programmeren.

De vraag is of programmeren nodig is aangezien het nog steeds dezelfde pomp is.

Hebben ze ook de fouten uitgelezen (das een apart knopje naast het feit dat je fouten krijgt bij poging programmeren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik het goed begrijp kunnen ze dus wel in de ABS module komen?

Mijn ervaring is dat een ABS module zich zowiezo slecht tot niet laat programmeren.

De vraag is of programmeren nodig is aangezien het nog steeds dezelfde pomp is.

Hebben ze ook de fouten uitgelezen (das een apart knopje naast het feit dat je fouten krijgt bij poging programmeren).

Uitlezen kan wel. Zitten wel foutmeldingen in maar welke weet ik niet. Ook lampjes op het dashboard branden.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn weer een tijdje verder en auto staat inmiddels weer thuis.

 

Op één of andere manier lukt het programmeren niet. Uitlezen is het probleem niet. Hebben het met verschillende kasten geprobeerd waaronder VAGCOM.

Zijn nog even onderzoek aan het doen, maar waarschijnlijk rijden we binnenkort ff snel naar de oosterburen. 

Daar schijnt een VW dealer te zitten die wel mee lijkt te willen werken.

 

ABS werkt nu dus niet. Pak de auto alleen wanneer het nodig is. Remmen werken wel, maar het idee dat de ABS niet werkt.

Gelukkig houdt de Focus Wagon zich op dit moment goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn weer een tijdje verder en auto staat inmiddels weer thuis.

 

Op één of andere manier lukt het programmeren niet. Uitlezen is het probleem niet. Hebben het met verschillende kasten geprobeerd waaronder VAGCOM.

Zijn nog even onderzoek aan het doen, maar waarschijnlijk rijden we binnenkort ff snel naar de oosterburen. 

Daar schijnt een VW dealer te zitten die wel mee lijkt te willen werken.

 

ABS werkt nu dus niet. Pak de auto alleen wanneer het nodig is. Remmen werken wel, maar het idee dat de ABS niet werkt.

Gelukkig houdt de Focus Wagon zich op dit moment goed.

Als de Duitse dealer het wel kan oplossen laat weten welke dat is. Ik ga deze week rechtsachter wielnaaf vervangen en links achter de aanlopende rem. ik heb nu ook vaak ABS lampje aan, en dat pas als de auto warm is. Op moment richting mijn werk brand er niks, als ik na mijn werk naar huis rij in begin ook niks, dan na paar minuten begint de disco in mijn teller. Dus ben benieuwd of die dealer het wel kan oplossen.

 

Weet je toevallig of jouw dealer de oude uitlees systeem van VAG gebruikte heeft, of dat nieuwe via het online systeem? Daar schijnt ook vaak problemen mee te zijn omdat oudere type vaak niet herkent worden. De dealers hebben het oude systeem ook nog, misschien dat ze die niet gebruikt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We zijn alweer een paar weken verder en nog steeds geen oplossing.

Duitse dealer heeft ook bijna geen tijd en verwacht er twee dagen voor nodig te hebben. Lijkt me een beetje overdreven.

 

Misschien toch maar eens een andere oplossing zoeken. 

 

Was het @@Vdub die ik hiervoor moest hebben??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden