Ga naar inhoud
  • 0

RNS 315 blijft om update software CD vragen


FKA

Vraag

In januari heb ik de nieuwste SD kaart V9 voor mijn RNS 315 gekocht bij de VW dealer. Nadat ik deze heb laten overschrijven op de harde schijf (duurt ruim 2 uur) blijft mijn 315 bijna iedere dag aangeven dat hij een software update nodig heeft. Systeem slaat uit en er komt een zwart scherm in beeld zoals bijgevoegd. Duurt een half uur en dan doet alles het weer.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

 

 

post-25806-0-67682900-1486675126_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

In januari heb ik de nieuwste SD kaart V9 voor mijn RNS 315 gekocht bij de VW dealer. Nadat ik deze heb laten overschrijven op de harde schijf (duurt ruim 2 uur) blijft mijn 315 bijna iedere dag aangeven dat hij een software update nodig heeft. Systeem slaat uit en er komt een zwart scherm in beeld zoals bijgevoegd. Duurt een half uur en dan doet alles het weer.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Ik denk dat je effe naar de dealer terug moet gaan waar je het SD kaartje gekocht hebt en effe moet vragen of ze je Firmware op de radio zelf willen updaten.....

By the way had denk ik goekoper gekund die update......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de tip!

 

Denk ik, laat ik deze maar eens bij de dealer kopen voor € 90, - dan zal het goed zijn. Zal eens langs van Mossel rijden om Firmware van de radio te laten updaten. Ga volgende week naar het buitenland en is behoorlijk vervelend als de navi er zomaar een half uur uit slaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kaartmateriaal is niet compatible met Firmware. Hoop voor je dat de dealer niet veel vraagt voor de FW update

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Nou mischien is het z'n mazzel dat hij daar de update gekocht heeft... zou het een beetje raar vinden als ze daar dan ook nog geld voor vragen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen dealer gebeld en die heeft geen Firmware update liggen. Moet de auto eerst uitlezen en zou dan mogelijk iets via PON kunnen bestellen. Kosten voor mijn rekening........

Heeft iemand misschien een Firmware update liggen die voldoet aan de software CD update die mijn rns315 nu vraagt? (zie foto rns beeldscherm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen dealer gebeld en die heeft geen Firmware update liggen. Moet de auto eerst uitlezen en zou dan mogelijk iets via PON kunnen bestellen. Kosten voor mijn rekening........

Heeft iemand misschien een Firmware update liggen die voldoet aan de software CD update die mijn rns315 nu vraagt? (zie foto rns beeldscherm)

Ik weet een radiohandelaar in Nijkerk, die heeft de firmware liggen.

http://www.autoradiohandel.nl/ Site is niet veelzeggend, maar werkt altijd prima daaro.

Probeer maar eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen dealer gebeld en die heeft geen Firmware update liggen. Moet de auto eerst uitlezen en zou dan mogelijk iets via PON kunnen bestellen. Kosten voor mijn rekening........

Heeft iemand misschien een Firmware update liggen die voldoet aan de software CD update die mijn rns315 nu vraagt? (zie foto rns beeldscherm)

Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan. Zij moeten je informeren of de V9 geen problemen geeft bij je firmware. Ze laten je gewoon op de klippen lopen en achteraf zeggen dat het je eigen risico was en zelf mag betalen.

 

Misschien heeft @@Micky hier een kundig oordeel over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens de firma Track-Motion zou mijn moeder board stuk zijn. Vervangen kan vanaf € 300, -......

Blijft vreemd dat er geen Firmware update voor de rns315 te krijgen is. Ik zou deze graag willen proberen.

Track-motion, waar heb ik die naam nog meer gehoord. Pffff noemde mij een amateur, maar wel een verkeerde gateway verkopen voor een 3c en 550 euro vragen voor een Rns510 A en zeggen dat het de nieuwste type is... hahaha

 

Ik zal eens voor je kijken voor een FW update, kan je niets beloven.

 

@@maxx007at@at @@helibart

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan. Zij moeten je informeren of de V9 geen problemen geeft bij je firmware. Ze laten je gewoon op de klippen lopen en achteraf zeggen dat het je eigen risico was en zelf mag betalen.

 

Misschien heeft @@Micky hier een kundig oordeel over?

 

ik heb geen idee, heb deze navi ook niet gehad :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zou goed kunnen dat het aan de V9 update ligt, want voordat ik deze erop heb gezet was er geen enkel probleem.....

Ik wacht even of Fappie een Firmware update voor de 315 kan vinden.

Okee je gaf via PM aan dat het ook al was toen je V9 update nog niet had gedaan en alleen de navigatie kaarten van de SD kaart af gebruikte... toen heeft dealer aangegeven dat het misschien beter was om de update op de radio te installeren..toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt hij deed het ook toen ik in januari navigeerde vanaf de V9 sd card. Toen op aanraden van dealer de V9 op de harde schijf gezet, maar hij bleef dus uitvallen en vragen om software update.

Voordat ik de V9 update had gekocht stond er een oude versie op de harde schijf. Ik denk 2012 of zo. Hier een paar weken mee rond gereden en geen enkel probleem gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt hij deed het ook toen ik in januari navigeerde vanaf de V9 sd card. Toen op aanraden van dealer de V9 op de harde schijf gezet, maar hij bleef dus uitvallen en vragen om software update.

Voordat ik de V9 update had gekocht stond er een oude versie op de harde schijf. Ik denk 2012 of zo. Hier een paar weken mee rond gereden en geen enkel probleem gehad.

Heb jij toevallig de installatie onderbroken? Als ik de goede voor me heb, hoorde ik dit vanmiddag.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kun je geen fabrieksreset doen?

Als de kaarten erop staan dan staan ze er op. En met Firmware precies het Zelfde.

Het voordeel van een 510 is dat er veel te krijgen is zo ook de kaartupdate

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En is het al opgelost? Ik heb voor mijn Amundsen + nu een afspraak staan bij Broekhuis in Emmen gaan een Firmware update uitvoeren wil kijken of ik dan met mijn Achteruitrij camera ook tegelijk OPS PDC in beeld krijg.

wat ik zo begreep was het zeker niet meer dan 50,- voor de update....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Frank,

 

naar mijn mening zit er een stukje firmware  op de csd kaart.

als u de  geladen kaart nog heeft zou ik de kaart nogmaals opnieuw laden   deze  is namelijk   opnieuw te gebruiken   op het zelfde toestel waar die op geinstalleerd is.

 

groet Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden