Ga naar inhoud
  • 0

Dure Supersprint uitlaat en niet dicht krijgen.......


qosmio

Vraag

Zoals ik hier al eerder vermelde was ik dus van plan een andere uitlaat op mijn V6 je te monteren.

 

Dus ik een Supersprint einddemper en middendemper

laten komen en er onder gehangen........

 

Maar waar de midden demper aan de kat komt daar krijg ik hem met geen mogelijkheid helemaal dicht ! :evil:

 

Gevolg is dus, dat ik zowat daar meer geluid van heb als uit de einddempers............

 

Zal vd week nog es wat andere klemmen/beugels halen,

maar snap er niks van heb er nog een plaat onder de beugel tussen gedaan en je zou zeggen dat ie pot dicht is.........

 

Maar dus niet !

 

 

:evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Contact opnemen met de leverancier of importeur van Supersprint.

Dit mag niet. Het moet gewoon passen anders is er een fabrieksfout gemaakt.

 

Heb dit zelf eerder gehad met een andere auto.Ook van supersprint en je krijgt gewoon een andere toegestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitlaat kit erop smeren op uitlaat delen en op de klem dan rond om klem dicht smeren. Dan moet hij dicht zijn. De auto dan wel een tijdje stil laten staan om kit te laten uitharden. Als je de motor start niet te veel gas geven rustig laten lopen om hem helemaal te laten uitharden. Moet goed komen succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zoals ik hier al eerder vermelde was ik dus van plan een andere uitlaat op mijn V6 je te monteren.

 

Dus ik een Supersprint einddemper en middendemper

laten komen en er onder gehangen.

 

ff offtopic, maar zou je eens een foto willen posten van je achtergevel? Ik overweeg namelijk ook andere dempers, maar ben daar nog niet helemaal uit in verband met de achterbumper...

Ik ben benieuwd hoe dat er bij jou uitziet.

 

Weer ff ontopic: je hebt de boel toch wel van voor naar achter in elkaar gehangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Uitlaat kit erop smeren op uitlaat delen en op de klem dan rond om klem dicht smeren. Dan moet hij dicht zijn. De auto dan wel een tijdje stil laten staan om kit te laten uitharden. Als je de motor start niet te veel gas geven rustig laten lopen om hem helemaal te laten uitharden. Moet goed komen succes

 

 

Idd nu is ie gelukkig (pot)dicht ! :D

 

En nu kun je tenminste zuiver en alleen het geluid vd dempers horen en niet alleen/hoofdzakelijk van wat herrie die er niet thuis hoort.........

 

 

En het geluid is gewoon weg perfect !!! :D

 

Met het starten een mooie zachte diepe grom, en naarmate de toeren omhoog gaan word die grom dieper en dieper en een beetje luider !

 

Maar naar mate de toeren omhoog gaan denk ik eigenlijk dat je meer de open filter gaat horen als de uitlaat.

 

Beter kan ik het eigenlijk niet omschrijven.

 

Het wordt iig geen luide sjonie bak die je al van ver hoort aan komen,

en het blijft zeker beschaaft wat ook de bedoeling was !

 

Maar wel merkbaar dus ! :lol:

 

 

En verder (maar dat zal denk ik wel verbeelding zijn) lijkt het alsof er een klein gat rond de 2000 toeren in de 2de versnelling een beetje verdwenen is.........

 

Dat ie net wat ronder loopt.

 

Volgens de site van supersprint krijgt ie een kleine 5 pk meer

en wat meer koppel....... :!:

 

 

Zit nu eigenlijk al een beetje te twijfelen om de kat er tussen uit te gooien, en de voorpijpen ook te vervangen, en dat ik dan dus een complete pijp van Supersprint heb !

 

Enigste wat me er van af houd is dat die 2 voorpijpen een verschrikelijk vermogen kost......... :evil:

 

Zal volgende week als de oudjes terug komen vd vakantie en ik mijn digicam terug heb eff wat foto s maken !

 

Het ziet er iig erg vet uit als je et mij vraagt !! :!:

 

Helemaal zwarte Passat met overal donkere ramen, alleen dan de 19 Inch A8 velgen en dan die 2 ovale potten die er een beetje uit komen..... :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zoals ik hier al eerder vermelde was ik dus van plan een andere uitlaat op mijn V6 je te monteren.

 

Dus ik een Supersprint einddemper en middendemper

laten komen en er onder gehangen.

 

ff offtopic, maar zou je eens een foto willen posten van je achtergevel? Ik overweeg namelijk ook andere dempers, maar ben daar nog niet helemaal uit in verband met de achterbumper...

Ik ben benieuwd hoe dat er bij jou uitziet.

 

Weer ff ontopic: je hebt de boel toch wel van voor naar achter in elkaar gehangen?

 

 

Let op........Deze eind dempers kun je niet gebruiken op de originele midden demper !

De originele middendemper van de v6 is veel korter en de eind dempers zijn veel langer als deze van Supersprint !

 

Gaat dus alleen ism de middendemper van Supersprint ! :shock:

 

 

Als je alleen voor de eind dempers wilt gaan

en mooie en goeie A merken wilt,

kom je bij Remus uit (zie die van Silverbullet!) of Sebring !! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd nu is ie gelukkig (pot)dicht ! :D

 

En nu kun je tenminste zuiver en alleen het geluid vd dempers horen en niet alleen/hoofdzakelijk van wat herrie die er niet thuis hoort.........

 

En het geluid is gewoon weg perfect !!! :D

 

Met het starten een mooie zachte diepe grom, en naarmate de toeren omhoog gaan word die grom dieper en dieper en een beetje luider !

 

Maar naar mate de toeren omhoog gaan denk ik eigenlijk dat je meer de open filter gaat horen als de uitlaat.

 

Beter kan ik het eigenlijk niet omschrijven.

 

Het wordt iig geen luide sjonie bak die je al van ver hoort aan komen,

en het blijft zeker beschaaft wat ook de bedoeling was !

 

Maar wel merkbaar dus ! :lol:

 

Da's nou ook precies wat ik wil. Mooi dat het nu bij jou opgelost is!

:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens de site van supersprint krijgt ie een kleine 5 pk meer

en wat meer koppel....... :!:

Zit nu eigenlijk al een beetje te twijfelen om de kat er tussen uit te gooien, en de voorpijpen ook te vervangen, en dat ik dan dus een complete pijp van Supersprint heb !

 

Enigste wat me er van af houd is dat die 2 voorpijpen een verschrikelijk vermogen kost......... :evil:

 

ze zijn wel mooi hoor Supersprint_Header_2.JPG

 

 

Die headers van supersprint voor de V6 zijn zeer mooi, wou dat ze ook zoiets voor de 1.8T maakten.

klopt maar je hebt ook niks aan headers voor een turbo :)

een dikke downpipe doet al wonderen ....

 

zag deze btw te koop staan bij onze oosterburen ....

bild002qt8cj9.jpg

Hallo zusammen,

 

nachdem ein freundliches Mitglied dieses Forums ohne Info einfach die Teile nicht bezahlt, biete ich sie hier nochmals an:

 

1 200cpsi Metallkat mit Spezialbeschichtung, AU bis Euro4 möglich (Neupreis 260,-€)

 

1 3" (70mm) Katersatzrohr, alle Nähte nachgeschweisst und strömungsgünstig bearbeitet (Neupreis 160,-€ ohne Schweissarbeiten)

 

1 Milltek-Downpipe in 63,5mm mit Verbindungsrohr zum MSD (Neupreis 170,-€)

 

1 Adapter von 70 - 60 - 55mm zum evtl. Verbau auf Serien MSD. (Neupreis 32,-€)

 

Alles zusammen für VHB 550,-€. Versand ist dann schon inklusive. Oder ihr macht mir ein Angebot. Alle Teile sind nagelneu und unbenutzt sowie nie verbaut worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt niet, een goede header heeft runners van gelijke lengte zodat de uitlaatgassen per cylinder met gelijke intervallen naar het eindpunt van de header aankomen. Hierdoor worden de uitlaatgassen zo efficient mogelijk weggevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt maar dat verschil is minimaal ...je haalt er meer uit met een Downpipe met een goed systeem

 

teminste dit is mijn ervaring met een andere auto van mij ...

div tuners raden eerst een goede downpipe aan inplaats van een mega duur spruitstuk ...zeker op een standaard motor..(dit was op mijn sunny GTI-R)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan ook even een kort filmpje maken van het geluid :D

 

 

Sinds wanneer kan je geluid filmen. :lol:

 

 

@Qosmio

Hoe is het geluid als je normaal op de auto snelweg (in NL) rijdt. Hoor je dan de brom, of wordt het geluid dan rustiger.

 

 

 

Als ik de cruisecontrol op 130 heb staan is ie bijna net zo stil als de originele uitlaat !

 

Maar wat maakt die een mooie zware diepre grom

zo rond de 2 a 3 duizend toeren !

 

Daar boven komt eigenlijk veel meer het geluid vd filter naar voren.

 

 

Net eff naar huis gereden, en dat was eigenlijk maar een ritje van 9 km, maar had er thuis in de garage uiteindelijk 24km op zitten op de dagteller hehe ! :x

 

Om maar eff aan te geven dat het toch echt wel naar mijn smaak/mening fantastisch rijd/klinkt ! :P

 

Nu eerdaags nog laten chippen ook al heeft het weinig nut,

maar ik kan het toch niet laten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden