Ga naar inhoud

Ik ben op zoek naar een volgende passat variant... Tips?


humpydum

Aanbevolen berichten

Vermits vanaf 1/2/2017 mijn dagelijkse trouwe passat TDI 110 pk van '98 met amper 3 ton op de klok verboden wordt in Antwerpen (en vanaf 2018 nog andere steden) kijk ik al eens rond voor een andere passat, of een skoda, of een golf...

Vermits ik al sinds 97 passat rij, liefst een passat variant, benzine.

 

Wat ik niet wil:

 

- roestgevoeligheid

-een boel electronische onzin (hoe minder hoe liever, maar cruisecontrole en electr ruiten is wel fijn haha)

-donkere kleur

-leder interieur (veel te kwetsbaar en heet in de zomer)

 

Wat ik dus samengevat zoek: een benzine VW passat (of golf) variant, liefst grijs (lekker saai) - stof interieur, niet teveel toeters en bellen, standaard wielen, niet verlaagd enz

Vermoedelijk is 't voordeel van een 1,4 benzine niet interessant genoeg tov een oudere motor zolang ie maar minder dan 200 gram CO blaast.

 

Wie kan me wat aanraden: het gaat 'm dus om een bouwjaar en motor combi. Vanaf welk jaar roesten de pasaats niet meer? Mijn '98 roest amper maar dat is vermoedelijk begin 2000's  niet zo

 

Auto moet dienen voor de hobby: ruim zijn en tegen 'n stoot kunnen : windsurfen, auto onderdelen ophalen voor mijn verzameling 2 zit cabriootjes (die mogen er hipper uitzien)

 

In België zijn benzine varianten bijzonder zeldzaam. Dus dat wordt shoppen over de grens. Mijn budget wil je vast nog weten? hoe minder hoe liever. Max 8k maar een oudje voor 3000 kan best. looks don't matter

 

Dank heren.

aangepast door humpydum
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar ben ik helemaal niks mee want ze verbieden oude diesels net...

Zolang er een af fabriek roetfilter ondet zit is er niks aan de hand.

Pas op dat je geen leeg geklopte filter krijgt met egr op 80% gesloten. Hoorde vandaag van een apk keurmeester dat de rdw manieren aan het ontwikkelen is om dit te kunnen zien met de apk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie lezen mijn vraag niet echt denk ik of ik ben onduidelijk :)

 

Ik woon in België - ik wil geen diesel meer, die worden weggepest vanaf bouwjaar 2008 en wordt enkel strenger over enkele jaren.

De vraag is dus, neem ik een 2 liter benzine, een 1,4 benzine of ...

Ik ga ermee af en toe een aanhangwagen slepen. Dus beetje koppel mag wel.

Liefst iets op kleine wielen geen leder enz. Zodat ik weinig betaal ana de bandenboer, er alles zorgeloos in gooi (surfplank, auto onderdelen) - passat is en blijft een werkpaard, geen showcar in mijn garage.

Ik heb geen interesse in franse autos :)

 

Ik zal wat links delen:

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1130216503-volkswagen-passat-variant2-0-20vcomfortline-aircoecc-nweapk.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=28

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1129962336-volkswagen-passat-variant-2-0-fsi-150-pk-comfortline-clima.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=26

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1129962336-volkswagen-passat-variant-2-0-fsi-150-pk-comfortline-clima.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=7

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1130736920-volkswagen-passat-variant-1-4-tsi-90kw-comfortline-trekhaak.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=17

 

De meerprijs van de 1,4 tsi loont totaal niet tov het voordeel bij de kosten in België dus ik denk voor een oude bak te gaan, die roesten niet (mijn '98 heeft enkel wat jeugdbrand bij de kofferklep en slaapt altijd buiten)

 

Ik veronderstel dat de 75 KW motor wat te saai is voor me.

aangepast door humpydum
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie lezen mijn vraag niet echt denk ik of ik ben onduidelijk :)

 

Ik woon in België - ik wil geen diesel meer, die worden weggepest vanaf bouwjaar 2008 en wordt enkel strenger over enkele jaren.

De vraag is dus, neem ik een 2 liter benzine, een 1,4 benzine of ...

Ik ga ermee af en toe een aanhangwagen slepen. Dus beetje koppel mag wel.

Liefst iets op kleine wielen geen leder enz. Zodat ik weinig betaal ana de bandenboer, er alles zorgeloos in gooi (surfplank, auto onderdelen) - passat is en blijft een werkpaard, geen showcar in mijn garage.

Ik heb geen interesse in franse autos :)

Tja, dat wordt lastig voor je???? je hebt genoeg suggesties gehad. De boodschap is duidelijk hoor???? maar we zijn geen zoekmachine, wellicht ff op div autoverkoopsites kijken he , en daar je wensen in geven??? Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

het leek me gewoon leuk jullie meningen te horen, ik verwacht niks, maar vragen staat vrij en alvast dank!

 

Valt zo'n regensensor te bypassen? Ik hekel me aan dat automatisch gedoe.

Idem de zelfdimmende achteruitkijkspiegel, zijn er mensen die er een gewone kantelbare in stoppen? Ik heb met veel moderne auto's gereden van mijn ex vrouw (firmawagens) en ik kon nooit dat zelfwissend / dimmend bemoeial gedoe waarderen. (zwijgen we nog over start stop functies haha)

aangepast door humpydum
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben meer van die Zwarte 1.4 kwa koppel onderin en het verbruik.

Ik heb de regensensoor bij mij een poosje uitgehad door een foutje van me zelf. Dan heb je gewoon intervalstanden die je kan in stellen.

Het knopje op de handel is normaal gevoeligheid sensor en dan snelheid interval.

De binnen spiegel kan je uitzetten met een druk knop en aan wanneer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steden mijden, kut mongolen die dat allemaal bedenken, en als iedereen dat nu eens deed, was de stad knap rustig, en ging de middenstand wel steigeren.

Werd de wet wel weer aangepast. Maar nee iedereen koopt een schonere auto. allemaal aso's.

als ik mijn asbakje leeg op carpool plekje ben ik aso, doe dit dus ook niet.

Maar iedereen die kiest voor roetfilters vind dit schijnbaar normaal, die doen tijden genereren niks anders, enkel dan op de snelweg, en met mooi droog weer, heb je gelukkig geen fijnstof als er 100 auto overheen volgen. Bullshitt allemaal.

 

Schonere wereld word het niet, vooral dat elec rijden, die dat bedacht heeft, energie centrales stoken om het leven om maar te voldoen, 

afval van die accus is geen chemie, en noem maar op.

Mooie dikke v8 chevrolet kopen, open pijp, brandstofpomp vol open, roetstop eruit.en op moment van controlle punt gas geven, dan zien ze je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden