Ga naar inhoud
  • 0

B7 3AA CCM (comfort module) in een 3C/B6 inbouwen


Bonny

Vraag

Hoi allemaal,

 

 

Wegens de vele vragen zal ik er maar een posting van maken.

Om een B7 3AA CCM (comfort module) in een 3C/B6 in te bouwen moet je het volgende hebben of doen:

 

1) Je moet een 7N0 gateway hebben

 

2) Je moet minimaal een 109C (H20) ABS hebben (die kun je dan flashen met VASPC, Odis-E of VCP naar de juiste versie).
    Als je een 095 ABS hebt zul je deze volledig moeten vervangen (dus niet alleen de electronica).

    Wanneer je de ABS hebt vervangen (of geflashed) dan is de coding verdwenen en zul je deze moeten achterhalen/bepalen.
   De coding is niet hetzelfde als voor het flashen!
 

 

3) Ik weet niet of alle 3AA CCM's bruikbaar zijn maar de 433 en 433 B zeker.

 

4) Je moet je immo data uit je originale CCM halen (dat betekent 95320 eeprom desolderen en de juiste data kopieren naar de eeprom van de nieuwe CCM).

Let op dat je de eeprom of CCM niet beschadigd want dan zal je auto niet meer rijden!

 

5) De bedrading bij je stuurslot (ELV/ESCL) moet aangepast worden: draadje 8 en 10 samen voegen.

 

6) Als laatste moeten de remotes opnieuw ingeleerd worden. Dit kan met VCDS.

 

 

 

 

Groetjes,
Bonny

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hahaha, die vraag heb ik ook al eerder gehad  :angel: 
Denk wel dat ik bepaalde diensten kan aanbieden ja, maar ik ben bang dat het vervangen van een ABS pomp niet iets voor mij is.
De rest is geen probleem.

 

 

Gr. Bonny

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hahaha, die vraag heb ik ook al eerder gehad :angel:

Denk wel dat ik bepaalde diensten kan aanbieden ja, maar ik ben bang dat het vervangen van een ABS pomp niet iets voor mij is.

De rest is geen probleem.

 

 

Gr. Bonny

Mmm abs pomp kan jij ook @@Bonny

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even nog wat extra,

 

- Als je kessy op de wagen hebt zitten moet je uiteraard op zoek achter een B7 CCM die hiervoor geschikt is (herkenbaar een het wit aansluitpunt in het midden van de module)

- Als je wil verder bouwen met B7 opties moet je een 7N0 gateway hebben die beschikt over extended can omdat deze nieuwere opties op deze can werken.

- Je huidige B6/3C codering kan gewoon overgenomen worden naar het nieuwe CCM - er hoeft eigenlijk niks veranderd te worden qua codering

- Enkel de comfort instellingen komen terug in de teller voor - niet het licht en zicht - hiervoor moet het boordnet vervangen worden naar een B7 BCM maar dit is redelijk ingrijpend qua ompinnen en nieuwe connectoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

>hiervoor moet het boordnet vervangen worden naar een B7 BCM maar dit is redelijk ingrijpend qua ompinnen en nieuwe connectoren.

 

Passen de huidige pinnen direct in de nieuwe connectoren? Of moeten er andere pinnetjes aan gemaakt worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

>hiervoor moet het boordnet vervangen worden naar een B7 BCM maar dit is redelijk ingrijpend qua ompinnen en nieuwe connectoren.

 

Passen de huidige pinnen direct in de nieuwe connectoren? Of moeten er andere pinnetjes aan gemaakt worden?

Sommige zullen passen maar de meeste moeten nieuwe pinnen krijgen. De nieuwe stekkers zijn voorzien voor 000 979 009e pinnen terwijl het oude boordnet een mix heeft van vanalles.

Ook moet je bij bepaalde uitgangen de bedrading gaan aanpassen om het nieuwe BCM de uitgang naar de massa schakelt ipv dat hij de plus schakelt. Dacht dat het zeker bij de voorruit verwarming zo is.

 

Heb ooit eens een project gezien en deze had de ombouw gedaan met tussenstekkers zodat je een soort verloopkabel maakt om van oud boordnet over te gaan naar het nieuw BCM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zijn de contra delen van de 3C stekkers ook als losse stekker te verkrijgen?

Anders zou je evt een oud boordnet kunnen splitsen en de contacten zo doorlussen, van de pinnen ga je dan naar de nieuwe stekkers waardoor je t vrijwel plug&play hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden