Ga naar inhoud
  • 0

12v aansluiting in armsteun 3C?


Tarabass

Vraag

Allen,

 

Ik heb bij de achterbank een sigarettenaanstekeraansluiting. Die wil ik doortrekken en een aansluiting maken in de armsteun. Ik heb al een beetje gezocht en kwam deze link tegen waarin iemand hetzelfde idee had: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5486669-Added-an-extra-12v-outlet-inside-armrest

 

Zou dit ook moeten lukken bij een 3C qua ruimte etc.? Of is iemand mij toevallig al voor geweest zodat we ervaringen kunnen delen? Ik heb onderstaande plaatjes gevonden, maar kan daar niet uithalen of het gaat passen en of ik niet teveel moet boren.

 

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2006/drive_standart/460/hg_ug/863/subcategory/863060/part_id/3838928/lang/h#sec_45

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2006/drive_standart/460/hg_ug/863/subcategory/863055/part_id/3838544/lang/h

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@ArieV ben dus niet de enige gek :P

 

Heb je ook nog meer foto's van het inbouwen? En welke sigarettenaansteker heb je gebruikt? Van de sloop of nieuw gekocht? Op die foto zie ik dat hij vrij hoog zit. Is dat omdat je niet meer ruimte had?

 

@@wulfke Hoe haal ik de boel los? Waarmee beginnen? De roosters etc.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ergens bovenaan zal idd de meeste ruimte zijn omdat het grootste deel van de aanstekeraansluiting binnenin zit.

 

Vanaf de achterbank,

heb je onderaan de afscherming achterop de middenconsole afscherming een plaatje zitten (nr32 of nr45 in de tekening van uw beginpost)

Achter dat plaatje zitten 2 schroeven (nr41)

eens deze 2 schroeven los zijn kan je het deel nr40 vanaf de onderkant losklikken en een soort draaibeweging maken naar de zitting van de achterbank toe.

Dan moet dit deel zo wat los komen incl de roosters die erin zitten (nr42)

Dan zie je de ventilatiebuis zitten (nr8). daar heb je zicht op waar de meeste ruimte is.

Je zou eventueel buis nr8 kunnen demonteren maar hiervoor moet de volledige middenconsole uitgebouwd worden aangezien deze nog vast zit met schroeven (nr9) en deze zijn zo moeilijk bereikbaar. Ook zit deze buis ingeschoven in de andere buis die van de voorzijde komt en nr8 schuift hier niet zomaar uit. En als je ze er zo uit krijg zal je ze er moeilijk weer in krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ArieV ben dus niet de enige gek :P

 

Heb je ook nog meer foto's van het inbouwen? En welke sigarettenaansteker heb je gebruikt? Van de sloop of nieuw gekocht? Op die foto zie ik dat hij vrij hoog zit. Is dat omdat je niet meer ruimte had?

 

@@wulfke Hoe haal ik de boel los? Waarmee beginnen? De roosters etc.?

 

Ik heb een nieuwe gekocht bij conrad voor een paar euro.

Meer foto's heb ik niet. Maar je moet wel beginnen met de achterkant uit elkaar te halen om de ruimte te bepalen.

En het is best makelijk dat hij daar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke Bedankt voor je heldere uitleg. Ik ga eens snuffelen voor klein materiaal etc.. Het wordt vanzelf weer lente en wil dan wat dingen voorbereid hebben voor wat mods die ik wil doen :)

 

@@ArieV Het lijkt mij inderdaad ook makkelijk. Ik heb nu het bakje onder de armsteun, en daarin zit een gleuf. Ik kan dan direct de telefoon aan de oplader leggen. Vandaar ook de vraag of hij lager zou kunnen, want ben bang dat het bakje er niet meer boven past zoals op jouw foto..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden