JurgenTDI Geplaatst 30 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2016 (aangepast) Mijn turbo is aan zn einde.. al meerdere keren schoon gemaakt bij JB, maar springt nu om de haverklap wederom in noodloop. Ik had deze in aankomende Januari willen vervangen, maar ben bang dat ik dat in de aaknomende 2 weken nog zal laten doen. Is iemand bekend met Turbo Center Zwolle? Leek mij een goed adres om een turbo aan te schaffen. Iemand andere leveranciers / garages aan te bevelen? (uiteraard zal ik Jos ook polsen) Liefst omgeving twente. owja,, het gaat om een turbo van een BKP uit een 3C. Garrett (nummer weet ik niet) 30 november, 2016 aangepast door JurgenTDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 30 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2016 Waarom ga je niet naar vdub Zo ver woont hij niet verdaan.?? Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 30 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2016 Ik heb mijn BKP turbo 3 jaar geleden hier vandaan gehaald, http://www.turbolader-24.de/de/volkswagen/59-724930-5009s-azv-bjb-bkc-bkd-bkp-bma-bmm-bve-audi-seat-skoda-vw-turbolader-garrett-2050001873651.html Is ondertussen alweer 120 euro goedkoper geworden, zou iig een originele Garrett nemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2016 wat is de noodloopfoutmelding dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 30 november, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2016 Waarom ga je niet naar vdub Zo ver woont hij niet verdaan.?? Gr Fai Dat kan.. Moet ik eerst een turbo hebben. Denk niet dat mathijs deze zo los op de plank heeft liggen. Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 30 november, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2016 wat is de noodloopfoutmelding dan? Overdruk. Binnenwerk zit vast. In koude toestand is alles goed gangbaar. Geen lekkage in drukdoosje of magneetventiel. Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Postie Geplaatst 30 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2016 Dat kan.. Moet ik eerst een turbo hebben. Denk niet dat mathijs deze zo los op de plank heeft liggen. Sent from my iPhone using Tapatalk Pb Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 1 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2016 Pb gezien, thx! En nog even het logje ter info: 16618 - Boost Pressure Regulation P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 5 Reset counter: 29 Mileage: 315816 km Time Indication: 0 Date: 2016.12.01 Time: 08:29:02 Freeze Frame: RPM: 2368 /min Text: 272 Nm Speed: 99.0 km/h Text: 67.6 % Voltage: 14.35 V Text: 2462 hPa Text: 2993 hPa 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 7 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2016 Ondertussen maar eens 'Diesel Clean 3' van Wynn's in de tank gegooid en een paar keer wat 'gymnastiek oefeningen' gedaan op de snelweg. Lijkt wat beter te gaan, in afwachting van de vervanging. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mausey Geplaatst 7 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2016 Waar heb je die gehaald Jurgen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 7 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2016 Wynn's? Tegama. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mulman Geplaatst 7 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2016 Bij mij was een volgeslibt inlaatspruitstuk de reden van continue noodloop. Hij zat zo vol gekoekt dat het gewoon een knelpunt is geworden voor de luchtdoorlaat. Na schoonmaak was het als sneeuw voor de zon verdwenen. Vervangen kan altijd nog, maar als er geen gekke geluiden of speling zijn ook/eerst verder zoeken en andere zaken uitsluiten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 10 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2016 (aangepast) Ik heb me gisteren laten informeren over een schoonmaakbehandeling van het inlaattraject. Ik ga dit eerst laten doen. Gezien de EGR pas bij 2-ton afgedopt is zou er best nog vervuiling in de motor zelf kunnen zitten. Maar gezien vorig jaar de kop vervangen is geweest... acht ik die kans eigenlijk klein. Sent from my iPhone using Tapatalk 10 december, 2016 aangepast door JurgenTDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 25 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2016 Gisteren mn complete inlaat (inc 317dkm beurt) laten doen bij MMTS Powerflush in Oldenzaal. Complete inlaattraject is gereinigd, verse olie, nieuwe filters en brandstofleiding gereinigd. Helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad op de turbo, deze blijft (na 2 proefritten in de noodloop) haperen. Concluderend na heen-en-weer gezwets zal de oorzaak van de noodloops toch echt in de turbo te zitten (en dat vermoedden hadden Stefan van JB en ik destijds ook al), dus de turbo moet er af. En dat hoop ik in de 1e week van Januari nog te doen. (mompelt over upgrade.. 230pk... ) 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 25 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2016 (mompelt over upgrade..230pk..) Fin turbo ???? dat zal een mooie upgrad zijn helaas zelf des tijd toch niet gedaan maar blijf er toch aan denken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mausey Geplaatst 25 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2016 Gisteren een rit naar Roosendaal schoot mijn Passat ook tot 2 maal toe in de noodloop. Uit zetten en opnieuw starten help op dat moment ( niet op snelweg uiteraard). Heb hem wel uitgelezen en opgeslagen maar nog niet bekeken. Bij mij doet dit probleem zich voor zoals ik kan bedenken bij rijden in de 6e versnelling waarbij hij onder de 2k toeren komt en ik ga/moet versnellen! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 25 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2016 (aangepast) Gisteren een rit naar Roosendaal schoot mijn Passat ook tot 2 maal toe in de noodloop. Uit zetten en opnieuw starten help op dat moment ( niet op snelweg uiteraard). Heb hem wel uitgelezen en opgeslagen maar nog niet bekeken. Bij mij doet dit probleem zich voor zoals ik kan bedenken bij rijden in de 6e versnelling waarbij hij onder de 2k toeren komt en ik ga/moet versnellen! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Uitzetten en aanzetten op de autosnelweg is helaas wel hetgeen wat ik doe... anders kom ik geen vrachtwagen meer voorbij. Mijn turbo is zeker 3x 'schoongemaakt' en daarna werkte het een paar dkm weer goed.. maar nu ben ik wel klaar mee. Ik doe ook geen upgrade meer (voorlopig)....... dus ga lekker voor een revisieturbo. zonder inruil (want die kosten wil gedeeltelijk terug). Dus dinsdag bel ik Richard. (bevriend Honywell garagedinges). 25 december, 2016 aangepast door JurgenTDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mausey Geplaatst 25 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2016 Kan ik daar ook terecht Jurgen ? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 27 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2016 (aangepast) Hm ik zie dat mijn turbo een GT1749VA is, maar daar zie ik weer onderliggende nummers 03G253010J VAG 03G253014H VAG 03G253014HX VAG EXCHANGE 03G253019A VAG 03G253019AV550 VAG 03G253019AX VAG EXCHANGE 724930-2009 GARRETT 724930 Zijn deze allemaal onderling uitwisselbaar? anders toch maar even het nummer zien op te zoeken... 27 december, 2016 aangepast door JurgenTDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 27 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2016 (aangepast) Hm ik zie dat mijn turbo een GT1749VA is, maar daar zie ik weer onderliggende nummers 03G253010J VAG 03G253014H VAG 03G253014HX VAG EXCHANGE 03G253019A VAG 03G253019AV550 VAG 03G253019AX VAG EXCHANGE 724930-2009 GARRETT 724930 Zijn deze allemaal onderling uitwisselbaar? anders toch maar even het nummer zien op te zoeken... Wat ik niet begrijp? Je bent nu al een maand met een turbo bezig, ik weet vrijwel zeker dat jouw turbo probleem met de BKP door roest wordt veroorzaakt wat je niet weg kunt reinigen of je moet de turbo demonteren en fysiek reinigen/ ontroesten waarbij succes twijfelachtig is. Diverse mensen hebben gereageerd, je hebt een website met een BKP OEM turbo gekregen met alle nummers die hierop van toepassing zijn en nu stel je deze vraag????? Wat wordt de volgend vraag? 27 december, 2016 aangepast door Willem nunspeet 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 28 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2016 Mijn excuus dat het allemaal te lang duurt, en dat ik jouw oplossingen niet opvolg. De volgende vraag: kunnen we ook minder sarcastisch reageren? Vriendelijk dank. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2016 zeg Jurgen, schiet je niet een beetje te snel op? 5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 9 januari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2017 (aangepast) Eens kijken wat het wordt... er zit iig speling op het compressorwiel en er is zichtbare schade (aangelopen). Aan het turbinewiel is niet direkt iets merkbaar, maar de uitlaatkant is wel nat. Deze gaat dus in de retour-box van C&E ... Ben benieuwd hoe het straks gaat met de nieuwe er op. 9 januari, 2017 aangepast door JurgenTDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mausey Geplaatst 9 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2017 Da's een mooie schone turbo. Benieuwd naar je ervaring(en) straks. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 9 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2017 Bijna het zelfde als wat ik had toen. bij mij liep alleen de andere kant aan die schoepen waren ook verbogen. veel rijplezier weer straks. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marcovariant Geplaatst 2 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2017 Vraag waar hebben jullie de turbo nou inmiddels weg gehaald Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
JurgenTDI
Mijn turbo is aan zn einde.. al meerdere keren schoon gemaakt bij JB, maar springt nu om de haverklap wederom in noodloop.
Ik had deze in aankomende Januari willen vervangen, maar ben bang dat ik dat in de aaknomende 2 weken nog zal laten doen.
Is iemand bekend met Turbo Center Zwolle? Leek mij een goed adres om een turbo aan te schaffen.
Iemand andere leveranciers / garages aan te bevelen? (uiteraard zal ik Jos ook polsen)
Liefst omgeving twente.
owja,, het gaat om een turbo van een BKP uit een 3C. Garrett (nummer weet ik niet)
aangepast door JurgenTDILink naar reactie
Delen op andere sites
29 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten