Ga naar inhoud

mulman

Members+
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over mulman

Profile Information

  • Plaats
    almelo
  • Naam
    muller

mulman's Achievements

1

Community reputatie

  1. Binnenste homokineten? Als je ze opgekrikt voelt zitten ze op een ander punt dan staand op de wielen. Ik heb ze eerder bij een golf eens onderling verwisseld, duwen ze weer tegen een fris bewerkt vlak.
  2. Ik heb ook een avg met 300dkm op de klok en had hetzelfde probleem; rook bij optrekken in vollast. Ik rij woon-werk rustig, ca. 20km tot 80km/h. Ook verstuivers vervangen, timing stond perfect, lmm vervangen vacuum vervangen enz. Door rijdend loggen wist ik dat mijn vnt niet zuiver was en miste vooral onder in toeren drukopbouw en bovenin overdruk. Heb als laatste stap de kat leeg gemaakt en met oven cleaner (google maar eens op youtube) de turbo vnt gereinigd. Kijkend in de uitlaat deel onder de auto zat die echt half vol roet. Je wilt niet weten wat er bij de eerste paar 100 meter daarna uit de uitlaat kwam. Na een paar flinke ritten lijkt het nu over. Bij mijn vorige tdi ook wel een vaste vnt gehad, maar bij een goede lmm rookte die niet. Afhankelijk van je dagelijks gebruik en of je turbo vnt wel goed los is zou je ook nog een paar uur schoonblazen in duitsland kunnen proberen.
  3. Dit keer een waterpomp met metalen impeller gekozen hoop ik? Mooi dat het opgelost is, je hebt je een koppakking bespaard.
  4. Misschien je waterpomp? Er zijn waterpompen met kunststof impeller die los om de as kan zitten. Je hebt dan onvoldoende circulatie. Je kunt hem misschien voelen als je het thermostaathuis eraf hebt. Als hij warm loopt met verstopte radiator moet je kachel ook echt flink warm zijn met blower vol aan.
  5. Ik had op mijn zuiger corrosie puntjes in de chroomlaag. Dat was voor mij genoeg reden niet meer aan een revisie te beginnen. Als dat niet het geval is zou ik reviseren overwegen. Probleem is dat je dat pas ziet als je hem los haalt en je het werk niet af kunt maken.
  6. mulman

    Turbo vervangen BKP

    Bij mij was een volgeslibt inlaatspruitstuk de reden van continue noodloop. Hij zat zo vol gekoekt dat het gewoon een knelpunt is geworden voor de luchtdoorlaat. Na schoonmaak was het als sneeuw voor de zon verdwenen. Vervangen kan altijd nog, maar als er geen gekke geluiden of speling zijn ook/eerst verder zoeken en andere zaken uitsluiten.
  7. Met al je gescheurde kunststof koelcirquit onderdelen lijkt het er wel op dat hij toch teveel druk opbouwd en/of er een koelingsprobleem is. Dat kan toch heel goed een lekke koppakking betekenen. Het oplopen van de temperatuur bij stationair naar 120grd lijkt mij ook bijzonder. Of ze er bij de passats zijn weet ik niet zeker, maar vw heeft waterpompen gehad met kunststof schoepenrad die los om de aandrijfas kon gaan zitten. Ik neem aan dat bij vervanging van het onderste kunststof blok (denk het thermostaat huis?) Ook de thermostaat is vervangen? Zo niet; die zou anders ook een oorzaak kunnen zijn. Misschien weet iemand met ervaring met een vr5 of je door dat gat ook het schoepenrad kunt voelen/controleren?
  8. Voor dit geld had in ieder geval de distributie erbij gekund, was je voorlopig klaar en wat werkzaamheden betrefd was men aardig op weg. Dat hoewel de waterpomp niet bij onder de distributieriem zit.
  9. Als je nog niets gedaan hebt dan probeer eerst maar eens nieuwe bak olie. Vw heeft speciale olie voor bakken met problemen, ca. E 10 per liter 2, 5 liter nodig. Vooral de hakende 2 is daarmee bij 2 van mijn autos als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor de olieplug heb je een speciale dop nodig, stelt verder niets voor.
  10. Soms helpt een strook schuurpapier om het filter om extra grip op het filter te krijgen. Misschien daaromheen een touw in een lus die je opspant door die met een sleutel oid strak te draaien. Heb je ook je hefboom voor losdraaien.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden