Ik heb ook een avg met 300dkm op de klok en had hetzelfde probleem; rook bij optrekken in vollast. Ik rij woon-werk rustig, ca. 20km tot 80km/h. Ook verstuivers vervangen, timing stond perfect, lmm vervangen vacuum vervangen enz. Door rijdend loggen wist ik dat mijn vnt niet zuiver was en miste vooral onder in toeren drukopbouw en bovenin overdruk. Heb als laatste stap de kat leeg gemaakt en met oven cleaner (google maar eens op youtube) de turbo vnt gereinigd. Kijkend in de uitlaat deel onder de auto zat die echt half vol roet. Je wilt niet weten wat er bij de eerste paar 100 meter daarna uit de uitlaat kwam. Na een paar flinke ritten lijkt het nu over. Bij mijn vorige tdi ook wel een vaste vnt gehad, maar bij een goede lmm rookte die niet.
Afhankelijk van je dagelijks gebruik en of je turbo vnt wel goed los is zou je ook nog een paar uur schoonblazen in duitsland kunnen proberen.