Ga naar inhoud
  • 0

Turbo vervangen BKP


JurgenTDI

Vraag

Mijn turbo is aan zn einde..  al meerdere keren schoon gemaakt bij JB, maar springt nu om de haverklap wederom in noodloop.

Ik had deze in aankomende Januari willen vervangen, maar ben bang dat ik dat in de aaknomende 2 weken nog zal laten doen.

 

Is iemand bekend met Turbo Center Zwolle?  Leek mij een goed adres om een turbo aan te schaffen.

 

Iemand andere leveranciers / garages aan te bevelen?  (uiteraard zal ik Jos ook polsen)

Liefst omgeving twente.

 

owja,, het gaat om een turbo van een BKP uit een 3C. Garrett (nummer weet ik niet)

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb mijn BKP  turbo 3 jaar geleden hier vandaan gehaald,

 

http://www.turbolader-24.de/de/volkswagen/59-724930-5009s-azv-bjb-bkc-bkd-bkp-bma-bmm-bve-audi-seat-skoda-vw-turbolader-garrett-2050001873651.html

 

Is ondertussen alweer 120 euro goedkoper geworden, zou iig een originele Garrett nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom ga je niet naar vdub

Zo ver woont hij niet verdaan.??

 

Gr Fai

Dat kan.. Moet ik eerst een turbo hebben. Denk niet dat mathijs deze zo los op de plank heeft liggen. ;)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat is de noodloopfoutmelding dan?

Overdruk. Binnenwerk zit vast. In koude toestand is alles goed gangbaar. Geen lekkage in drukdoosje of magneetventiel.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pb gezien, thx!

 

En nog even het logje ter info:

 

16618 - Boost Pressure Regulation
            P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 29
                    Mileage: 315816 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.12.01
                    Time: 08:29:02

             Freeze Frame:
                    RPM: 2368 /min
                    Text:    272    Nm            
                    Speed: 99.0 km/h
                    Text: 67.6    %               
                    Voltage: 14.35 V
                    Text:   2462    hPa           
                    Text:   2993    hPa           
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen maar eens 'Diesel Clean 3' van Wynn's in de tank gegooid en een paar keer wat 'gymnastiek oefeningen' gedaan op de snelweg.

Lijkt wat beter te gaan, in afwachting van de vervanging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was een volgeslibt inlaatspruitstuk de reden van continue noodloop. Hij zat zo vol gekoekt dat het gewoon een knelpunt is geworden voor de luchtdoorlaat. Na schoonmaak was het als sneeuw voor de zon verdwenen. Vervangen kan altijd nog, maar als er geen gekke geluiden of speling zijn ook/eerst verder zoeken en andere zaken uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb me gisteren laten informeren over een schoonmaakbehandeling van het inlaattraject. Ik ga dit eerst laten doen. Gezien de EGR pas bij 2-ton afgedopt is zou er best nog vervuiling in de motor zelf kunnen zitten.

Maar gezien vorig jaar de kop vervangen is geweest... acht ik die kans eigenlijk klein.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren mn complete inlaat (inc 317dkm beurt) laten doen bij MMTS Powerflush in Oldenzaal.

Complete inlaattraject is gereinigd, verse olie, nieuwe filters en brandstofleiding gereinigd.

 

Helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad op de turbo, deze blijft (na 2 proefritten in de noodloop) haperen.

Concluderend na heen-en-weer gezwets zal de oorzaak van de noodloops toch echt in de turbo te zitten (en dat vermoedden hadden Stefan van JB en ik destijds ook al), dus de turbo moet er af.

 

En dat hoop ik in de 1e week van Januari nog te doen.

(mompelt over upgrade.. 230pk... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren een rit naar Roosendaal schoot mijn Passat ook tot 2 maal toe in de noodloop. Uit zetten en opnieuw starten help op dat moment ( niet op snelweg uiteraard).

Heb hem wel uitgelezen en opgeslagen maar nog niet bekeken.

Bij mij doet dit probleem zich voor zoals ik kan bedenken bij rijden in de 6e versnelling waarbij hij onder de 2k toeren komt en ik ga/moet versnellen!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren een rit naar Roosendaal schoot mijn Passat ook tot 2 maal toe in de noodloop. Uit zetten en opnieuw starten help op dat moment ( niet op snelweg uiteraard).

Heb hem wel uitgelezen en opgeslagen maar nog niet bekeken.

Bij mij doet dit probleem zich voor zoals ik kan bedenken bij rijden in de 6e versnelling waarbij hij onder de 2k toeren komt en ik ga/moet versnellen!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Uitzetten en aanzetten op de autosnelweg is helaas wel hetgeen wat ik doe... anders kom ik geen vrachtwagen meer voorbij.

Mijn turbo is zeker 3x 'schoongemaakt' en daarna werkte het een paar dkm weer goed.. maar nu ben ik wel klaar mee.

 

Ik doe ook geen upgrade meer (voorlopig)....... dus ga lekker voor een revisieturbo. zonder inruil (want die kosten wil gedeeltelijk terug).   Dus dinsdag bel ik Richard. (bevriend Honywell garagedinges).   

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm ik zie dat mijn turbo een GT1749VA is, maar daar zie ik weer onderliggende nummers

 

03G253010J VAG

03G253014H VAG

03G253014HX VAG EXCHANGE

03G253019A VAG

03G253019AV550 VAG

03G253019AX VAG EXCHANGE

724930-2009 GARRETT

724930

 

Zijn deze allemaal onderling uitwisselbaar?   anders toch maar even het nummer zien op te zoeken...

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm ik zie dat mijn turbo een GT1749VA is, maar daar zie ik weer onderliggende nummers

 

03G253010J VAG

03G253014H VAG

03G253014HX VAG EXCHANGE

03G253019A VAG

03G253019AV550 VAG

03G253019AX VAG EXCHANGE

724930-2009 GARRETT

724930

 

Zijn deze allemaal onderling uitwisselbaar?   anders toch maar even het nummer zien op te zoeken...

 

 

Wat ik niet begrijp?

Je bent nu al een maand met een turbo bezig, ik weet vrijwel zeker dat jouw turbo probleem met de BKP door roest wordt veroorzaakt wat je niet weg kunt reinigen of je moet de turbo demonteren en fysiek reinigen/ ontroesten waarbij succes twijfelachtig is. 

Diverse mensen hebben gereageerd, je hebt een website met een BKP OEM turbo gekregen met alle nummers die hierop van toepassing zijn en nu stel je deze vraag?????

 

Wat wordt de volgend vraag?

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eens kijken wat het wordt...  er zit iig speling op het compressorwiel en er is zichtbare schade (aangelopen).

Aan het turbinewiel is niet direkt iets merkbaar, maar de uitlaatkant is wel nat.

 

post-11704-0-03412200-1483974360_thumb.jpg

Deze gaat dus in de retour-box van C&E ...

 

 

post-11704-0-49891800-1483974514_thumb.jpg

Ben benieuwd hoe het straks gaat met de nieuwe er op.

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden