Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben in het bezit van een VW Passat Varriant B7 (2011).
Wagen is goed uitgerust met opties maar ik had graag het volgende willen veranderen:

- De boordcomputer display van mono kleur naar kleur

- Voeten verlichting voorzien

Iemand hiermee ervaring wat er mogelijk is?

Geplaatst

Hoi,

Voor een Color MFA kan je contact opnemen met @@Bonny, of even wachten tot hij in dit topic reageert. Upgraden naar een versie met 3D menu is allemaal mogelijk.

Voetruimteverlichting is relatief eenvoudig, twee of vier lampjes bijplaatsen, aansluiten op de Body Control Module (BCM), en configureren middels vag-com en klaar is kees. Over dat laatste heb ik zelf eea in een topic gezet, even opzoeken....

En vanaf nu ben je verloren. Het Mod virus heeft je te pakken :mrgreen: 

Geplaatst

Welkom en veel plezier op het forum.

Beide opties zijn mogelijk om achteraf in te bouwen.

Geplaatst (aangepast)

Voetruimteverlichting in een B7/3AA:

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/23543-3aa-ambienteverlichting-zelf-plaatsen/

En ambientverlichting in de deurpanelen staat ook beschreven in dit topic. En behalve voorin plaatsen we ook achterin voetruimteverlichting.

Oh ja, helemaal vergeten. Op dit forum wordt zelfs voetruimteverlichting aangepast: :mrgreen:

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/34431-ambient-voetverlichting/?hl=voetruimteverlichting

aangepast door bm-er
Geplaatst

oké, bm-er... ik heb zonet het één en ander bekeken waardoor ik nu nog meer goesting gekregen heb...

Eigenlijk belachelijk dat er op z'n wagen geen standaard verlichting aanwezig is...

Er is dus 1 probleem, ik kan niets van auto's/auto elektriciteit/... af, laat staan om de juiste stukken te vinden en moet dus iemand vinden (garage/...) die dit kan uitvoeren.

Ik heb vandaag wel een mailtje verstuurd naar de VW garage of het display gewijzigd kan worden..

Geplaatst

Als ze je al willen of kunnen helpen, dan kan je je portemonnee omkeren. Dit zijn zaken waar maar weinig VW dealers zich aan wagen.

Color MFA zou ik door Bonny laten doen, een ritje die kant op en het wordt voor je geregeld en waarschijnlijk ben je een stuk minder kwijt.

Ik weet niet waar je in Belgie woont, maar andere zaken zou je beter op dit forum kunnen vragen of er iemand is die dit voor je wil inbouwen.

Geplaatst

Afstand is relatief :)
1,5h van Etten-Leur

Heb je een idee hoeveel werk dit is omdat te vervangen?

Wat de ambiente verlichting betreft is de bekabeling wellicht niet voorzien waardoor dit wat meer werk vraagt?

Ik zag de uitsparingen zitten via je link. Ik zie er geen problemen in om dit te voorzien, maar vanaf de bekabeling niet voorzien zal ik vast zitten :D

Geplaatst

Eigenlijk belachelijk dat er op z'n wagen geen standaard verlichting aanwezig is...

Helemaal met je eens.

Het is natuurlijk persoonljk, maar ambienteverlichting voegt echt veel toe aan je auto. Het staat echt heel mooi, en werkelijk iedereen die met mij mee heeft gereden heeft wel gezegd hoe mooi ze het vonden.

Geplaatst

Zou inderdaad al makkelijk zijn om even mee te geven waar je ongeveer zit in België, zo kunnen eventuele leden bij je in de buurt reageren om hulp te bieden.

Geplaatst (aangepast)

Afstand is relatief :)

1,5h van Etten-Leur

Heb je een idee hoeveel werk dit is omdat te vervangen?

Wat de ambiente verlichting betreft is de bekabeling wellicht niet voorzien waardoor dit wat meer werk vraagt?

Ik zag de uitsparingen zitten via je link. Ik zie er geen problemen in om dit te voorzien, maar vanaf de bekabeling niet voorzien zal ik vast zitten :D

Bekabeling is niet voorzien.

Je moet toch wel behoorlijk handig zijn om dit te kunnen doen. Wellicht wil @@wulfke de ambienteverlichting voor je inbouwen.

aangepast door bm-er
Geplaatst

Zou inderdaad al makkelijk zijn om even mee te geven waar je ongeveer zit in België, zo kunnen eventuele leden bij je in de buurt reageren om hulp te bieden.

Regio Brugge (West-Vlaanderen)

Geplaatst

Helemaal met je eens.

Het is natuurlijk persoonljk, maar ambienteverlichting voegt echt veel toe aan je auto. Het staat echt heel mooi, en werkelijk iedereen die met mij mee heeft gereden heeft wel gezegd hoe mooi ze het vonden.

Ik deel deze mening :D

Ik heb mijn auto gekocht die gereden heeft als directie wagen, met relatief veel opties ... maar zonder licht (ambiente-pack) :(

Geplaatst

Ik heb mijn auto gekocht die gereden heeft als directie wagen, met relatief veel opties ... maar zonder licht (ambiente-pack) :(

Heb je mazzel dat Ambienteverlichting naderhand redelijk makkelijk te plaatsen is.

Geplaatst (aangepast)

Bekabeling is niet voorzien.

Je moet toch wel behoorlijk handig zijn om dit te kunnen doen. Wellicht wil @@wulfke de ambienteverlichting voor je inbouwen.

heb net de ambiente lijsten van de B7 ingebouwd in mijn 3C, dus ambiente voetverlichting in een B7 zal me ook wel lukken (heb ik ze bij mijn 3C ook in zitten)

aangepast door wulfke
Geplaatst

Ik kreeg vandaag telefoon van de VW garage :) 

Men zei mij dat dit veel zal kosten. 
Als ik echt wil ging ze een offerte opmaken en effectief navragen of dit wel degelijk kon enz enz :) 

Niet te geloven dat m'n van hun 'eigen auto's' amper iets weet 

Geplaatst

Weet zo niet of ze bij de vw dealer een ander type teller kunnen plaatsen. Eigenlijk is de teller bij hun een ruildeel. Wil zeggen dat als u bij hen binnen komt met een defecte teller dat deze besteld word maar dan exact hetzelfde type en als deze teller er is dan ruilen ze deze teller en blijft jouw oude teller bij hen.

Moeilijkheid bij deze modificatie is dat u een teller moet vinden met een kilometerstand tussen de 0 en 99 km want dan pas kan de teller aangepast worden naar de huidige kilometerstand. Of u brengt een bezoek aan Bonny, die kan u zeker aan een kleurenteller helpen en dit tegen een betaalbare prijs. Misschien heeft hij een ruilvoorstel en kan u uw oude teller inruilen voor een nieuwe incl een kleine bijleg langs uw kant omdat een kleurenteller toch wel wat duurder is. Mag je een bedrag rekenen rond de 450eur.

Geplaatst (aangepast)

Volgens mij zijn alle nummers te vinden via de link die ik geplaatst heb.

Later vandaag wil ik het nummer van de B8 instapverlichting wel even opzoeken als ik mijn deurpanelen weer los moet halen. De pasvorm is gelijk aan de B7 maar ziet er weer iets anders uit en is al voorzien van Leds ipv een gloeilampen.

aangepast door bm-er
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
Geplaatst

Zeker kan dat.

Een ander ledje, andere voorschakelweerstand berekenen en daarna alles monteren.

De vraag is hoe handig je bent.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden