Ga naar inhoud
  • 0

Problemen/storing met PDC


beyellow2

Vraag

Beste allen,

 

Ik zit met een probleem met mijn PDC van mijn Passat 3.2FSI 4 motion DSG variant uit 2008 en is uitgerust met parkassist met camera.

Deze heb ik sinds vier weken.

Vorige week had ik drie dagen achter elkaar dat deze met regelmaat de voor en achter sensoren tegelijk niet werkte, toen regende het wel veel, maar de auto was wel vaker al kletsnat geweest en de PDC werkte wel gewoon.

Ik kreeg geen toon voor/achter en de schakelaar/knop naast de DSG hendel stoorde ook de schakekaar verlichting zelf doet het wel.

Na drie dagen deed niets het meer geen toon voor/achter evenals de schakelaar/knop.

Wel kreeg ik de melding,"optische parkeerhulp niet beschikbaar".

Vandaag ben ik bij de VW dealer geweest om het uit te lezen maar na een dik uur werd er gezegd dat ze het niet konden vinden en dat ik op 15-12 moet terugkomen voor verdere onderzoek maar dit gaat waarschijnlijk volgens de opgave 240,- kosten, en wanneer de regelaar/unit zelf vervangen moet worden zal het zo'n 700,- kosten.

Ik heb zelf de sensoren aan de voorzijde schoongemaakt en ingespoten met contactspray met vochtverdrijver en beschermer dit helaas heeft niet geholpen.

Ik heb er 6 voor en 4 achter.

Wat mij opviel is dat de voorsensoren aan de achterzijde (plastic afdichting)aan de randen licht gescheurd waren maar dit leek opervlakkig.

Wat ik ook vreemd vind dat sinds ik deze auto heb en toen de PDC wel werkte nog nooit een afbeelding van de auto in mijn scherm heb gezien of is dit normaal voor dit bouwjaar?

En waar zit de PDC unit en kan het aan de camera liggen?

Is er iemand die mij kan verder kan helpen met eventueel uitlezen of verhelpen van de storing?

Dit in de buurt van Alkmaar of Noord-Holland voor uiteraard een vergoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je nog naar het lek gezocht?

Ohh Jee hebben wij een Lek binnen de club dan Dennis @@Dabrother

 

Ik denk dat het condens water is van de ramen. Module zit op een plaats dat ik denk man man.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha, ik ben morgen vrij van het werk.

Dus wil ik dan gaan kijken als het weer het toelaat.

Als het zo'n situatie is als bij bv Renault scenic euvel dat de paravan vol loopt met water door verstopping(blaadjes/vuil) heb je kans dat het water naar binnen komt en veroorzaakt dan kortsluiting onder de dashboard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo zag de module eruit.

1 pootje van de chip is zelfs helemaal weggeroest.. :blink2:

Volgende actie, waar kwam het water vandaan??? :?:

Bij mij zat de module niet achterin maar voorin, achter de lade/vakje bij de handel van de motorkap.

Mijn excuses hiervoor, had over het bouwjaar gekeken, maar idd vanaf MJ2009 is deze module gewijzigd van plaats en zit deze, zoals jullie nu ook weten, dus vooraan links.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto voorzien van dakraam? Ik heb daardoor meerdere malen bij mijn vorige vw (pheaton) lekkage gehad doordat de afvoerkanalen verstopt raakte. Deze lopen daarlangs naar buiten als ik me niet vergis. Was ook het geval bij een Xc90 dealers vergeten dat en dan denk je er zelf pas aan als het te laat is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto voorzien van dakraam? Ik heb daardoor meerdere malen bij mijn vorige vw (pheaton) lekkage gehad doordat de afvoerkanalen verstopt raakte. Deze lopen daarlangs naar buiten als ik me niet vergis. Was ook het geval bij een Xc90 dealers vergeten dat en dan denk je er zelf pas aan als het te laat is...

Ja goed dat je het zegt, mijn Passat heeft ook een dakraam ik zal het even controleren.

Bedankt hiervoor! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had de PLA module binnen gekregen.

Mocht vandaag bij Fappie langskomen en hij heeft deze geactiveerd en wat denk je?????

Mijn pdc doet het weer incl. Automatisch inparkeren.

 

Alleen is het nog niet duidelijk of ik nou wel of geen cruise distance controle heb.

De "lens/oog" achter het VW logo zit er wel.

Maar mijn cruisecontrole werkt sowieso ook niet..

 

Volgende missie en nieuw onderwerp??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk is het probleem opgelost met een rekening die net iets minder is dan 940eur.

Zou toch eens langs gaan bij de dealer :wohow:

 

Camera systeem ook terug werkende nu ?

 

Heeft u de hendel van de cruise control een stelwieltje met hierop "dist + en -" ?

Mogelijks dan ook uitgerust met lane assist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha, jazeker ik ben zo blij dat ik geen 940,- armer ben.

Heb binnen ons gezin in nov en dec. 4 verjaardagen en dan nog Sinterklaas en kerst....

Oh en ga 20-12 nog verhuizen ook.

 

De camera werkt ook hoor.

Btw zeg maar jij hoor

 

En het klopt, ik heb zo'n hendel maar ga hiermee later verder ook zag ik dat er ook al zo'n onderwerp bestaat.

aangepast door beyellow2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben wel teleurgesteld in de VW Dealer hier in Alkmaar en Bergen.(MS)

In Bergen mocht ik ik niet wachten op mijn DSG check terwijl ik hierom verzocht had bij het online aanvragen.

 

Maar de klapper was in Alkmaar ik belde woensdag 23-12 de VW dealer om een afspraak te maken voor het uitlezen van mijn PDC,

Ik zou teruggebeld worden die dag...

Om 16:45 nog geen telefoontje dus maar weer gebeld, waren ze dus vergeten....

Hierop mocht ik de volgende dag in de ochtend langskomen ivm dit als excuses.

Dus ik na mijn late dienst tot 01:30 dezelfde ochtend om 09:30 langsgegaan en wat denk je????

Sorry meneer dat gaat nu helaas niet lukken, as zaterdag kan u langskomen om 09:00 uur.(weer na mijn late dienst)

Dus de zaterdag om 09:00 langsgegaan, waren ze nog gesloten ook en was pas om 09:10 binnen..

Na 1,5 uur wachten kwamen ze met het nieuws dat ze het niet konden uitlezen en dat dit verder bekeken zou worden, zou wel ff 240,- euro gaan kosten buiten om dit bezoek van 40,- euro!!!!

Ik vroeg of ze wel konden zien of één van de pdc sensoren defect was maar dat zelfs niet.. :(

Oh en na de check van 240,-euro eventueel zou de reparatie aan de module nog 700,- gaan kosten ook!!!!

Ik heb veel meegemaakt met autodealers maar dit slaat werkelijk alles, en de koffie was ook niet lekker.

Daarbij was in het filliaal ijzig koud.

Ik werk op een ijsbaan en ben ook nog schaatsleraar als hobby maar ik had het gewoon koud...

Dus ik ga nooit meer na Martin Schilder in Alkmaar en Bergen!

Dit is mijn persoonlijke ervaring dus ik geloof wel dat er mensen wel tevreden zullen zijn met deze garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden