Ga naar inhoud
  • 0

Heeft iemand ervaring met de 2.0 TSI (211pk) met DSG?


Ajelles

Vraag

Ik overweeg een Passat uit 2014 te kopen met ca 85.000 km op de teller. Deze auto heeft een heerlijke motor de 2.0 TSI met 211 pk en DSG.

Heeft iemand tips over aandachtspunten bij deze motor? Begreep dat hij een ketting heeft ipv een riem en dat er soms oliegebruik voorkomt.

 

Hoor graag of jullie tips hebben?

 

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Na 2012 is er een gemodificeerde ketting door vw gebruikt in de tsi model, dus dat probleem zul je niet snel hebben. Wel hebben deze deze, zoals door bm-er aangeven, problemen met het olie verbruik. Maar hij kan op een kantel stuk zitten, want 2014-2015 is vw andere zuigers gaan gebruiken, die dit probleem 'opgelost' hebben. (Let wel, er zijn alweer gevallen bekend, maar dan met wat hogere km standen).

 

Inlaat vervuiling, het zelfde verhaal. Lig aan welke versie je hebt. Er zijn tsi met Dubbele injectors in de inlaat, deze hebben dat probleem niet meer dus. Mijn ouders hebben A4 van begin 2015 met 1.8tsi, deze heeft ook een rij injector in het inlaat spruitstuk zitten.

 

Over het algemeen zijn het goede en probleem loze motoren. De horror verhalen die al jaren rond gaan over de tsi zijn de laatste jaren er wel uit gehaald. We zijn namelijk ondertussen al aan de 3e generatie tsi motoren beland. Maar helaas blijft de slecht tsi naam vag achtervolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leuk om te zien wat jullie een kennis hebben!

 

Ik kan over de motor het volgende vinden in de wagengegevens:

 

  • D2D 4 cil turbo FSI 16v homogeen TM2/TV2/TG6/TJ6/TD6/TP6/TL5/TL6/TI6
  • TD6 4 cil benzinemotor 2.0 l aggr. 06J.D

Zegt dit iets met betrekking tot het bovenstaande? De auto is van productiedatum 03-01-2014 (oeps hopelijk was iedereen weer nuchter aan de productieband...)

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi model met een heerlijk motorblok. Ik rij al 3 jaar met een getunede 2.0tsi naar volle tevredenheid.  De auto staat inmiddels op 200.000km en olieverbruik is niks of nagenoeg niks. De inlaat is inmiddels op mijn verzoek wel vervangen in verband met speling op het armpje waardoor de motor soms wat stotterde. Verder heb ik buiten het reguliere onderhoud nog geen extra kosten.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden