Sinds een hele tijd heeft de passat een beetje moeite met de koude start (bij koude buitentemperaturen), het lijkt dan wel of hij op 3 cilinders loopt. stationair wel een mooi regelmatig toerental maar een beetje onrustige loop. Ook wegrijden ratelt beetje alsof er een bobine stuk is.
Na 1 a 2 km, is alles een beetje op temperatuur denk ik, en dan loopt de motor weer heerlijk.
Afgelopen zomer toevalig nog 4 stuks rode 2.0 tfsi penbobine's geplaatst, en onlangs ook alvast de bougies vernieuwd.
Ik verdenk de temperatuursensor, met name omdat het lijkt of het temperatuur afhankelijk is?
Als ik de meetwaardeblokken bekijk geeft de koelvloeistof temperatuur echter een mooie realistische waarde af bij een volledig koude motor. En na starten loopt de temperatuur ook netjes gelijkmatig op.
Of is de waarde die VCDS laat zien de andere helft van de sensor?
5 jaar geleden heb ik de dubbele temperatuursensor ook al eens vernieuwd, en toen heb ik ook de LMM direct vervangen voor een nieuwe. Lambdasensor is ook vernieuwd 1,5 jaar terug dus die zal ook nog niet versleten zijn.
Wie heeft er nog tips wat ik kan uitmeten/controleren? Voordat ik weer enthousiast aan het vervangen ga zonder resultaat.
Ik sta op het punt om de auto te gaan verkopen / inruilen, maar ik wil wel gewoon een goed lopende auto afleveren.
Auto loopt op LPG en Benzine, het onregelmatige blijft echter doorgaan ook nadat de auto is overgeschakelt van benzine naar lpg dus daarmee kan ik (grotendeels) het brandstofgedeelt wel uitlsuiten toch?
Ik zal het weekend eens proberen de LMM te loggen, die zit er tenslotte ook weer bijna 100.000km in en kan best natuurlijk al weer 'versleten' zijn aangezien er een K&N paneelfilter in de auto zit gemonteerd wat ze niet zo leuk vinden.
Vraag
bbart
Sinds een hele tijd heeft de passat een beetje moeite met de koude start (bij koude buitentemperaturen), het lijkt dan wel of hij op 3 cilinders loopt. stationair wel een mooi regelmatig toerental maar een beetje onrustige loop. Ook wegrijden ratelt beetje alsof er een bobine stuk is.
Na 1 a 2 km, is alles een beetje op temperatuur denk ik, en dan loopt de motor weer heerlijk.
Afgelopen zomer toevalig nog 4 stuks rode 2.0 tfsi penbobine's geplaatst, en onlangs ook alvast de bougies vernieuwd.
Ik verdenk de temperatuursensor, met name omdat het lijkt of het temperatuur afhankelijk is?
Als ik de meetwaardeblokken bekijk geeft de koelvloeistof temperatuur echter een mooie realistische waarde af bij een volledig koude motor. En na starten loopt de temperatuur ook netjes gelijkmatig op.
Of is de waarde die VCDS laat zien de andere helft van de sensor?
5 jaar geleden heb ik de dubbele temperatuursensor ook al eens vernieuwd, en toen heb ik ook de LMM direct vervangen voor een nieuwe. Lambdasensor is ook vernieuwd 1,5 jaar terug dus die zal ook nog niet versleten zijn.
Wie heeft er nog tips wat ik kan uitmeten/controleren? Voordat ik weer enthousiast aan het vervangen ga zonder resultaat.
Ik sta op het punt om de auto te gaan verkopen / inruilen, maar ik wil wel gewoon een goed lopende auto afleveren.
Auto loopt op LPG en Benzine, het onregelmatige blijft echter doorgaan ook nadat de auto is overgeschakelt van benzine naar lpg dus daarmee kan ik (grotendeels) het brandstofgedeelt wel uitlsuiten toch?
Ik zal het weekend eens proberen de LMM te loggen, die zit er tenslotte ook weer bijna 100.000km in en kan best natuurlijk al weer 'versleten' zijn aangezien er een K&N paneelfilter in de auto zit gemonteerd wat ze niet zo leuk vinden.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites
5 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten